Skip to main content

Averile strânse de Capital şi Adevărul din topurile bogătaşilor

 

topuriCapital Top 300 şi Adevărul Top 500 s-au duelat atât la capitolul editorial, cât şi la încasările de publicitate. Estimările paginademedia arată că, la cele 50 de pagini cu reclame contractate, Capital Top 300 a câştigat aproximativ 240-260.000 de euro. Adevărul Top 500 a obţinut din vânzarea de publicitate în jur de 160-180.000 de euro.

Publicitate

Aproape un sfert din paginile Top 300 Capital cei mai bogaţi români (50 din 228), au fost ocupate de reclame. Potrivit Mirelei Murariu, director de publicitate Capital şi Evenimentul zilei, preţul listă (rate-card) de la care s-a pornit negocierea cu clienţii de publicitate a fost de 21.100 RON pe pagină. Ea nu a dat detalii despre suma netă totală încasată de Capital Top 300. „Nu pot comenta, pentru că este o informaţie confidenţială care ţine de politica de vânzări”, a argumentat ea.

Potrivit estimarilor paginademedia, Capital Top 300 a încasat din publicitate între 240 şi 260.000 de euro. Adevărul a vândut tot 50 de pagini de reclamă, însă topul 500 a fost mult mai gros: 484 de pagini. Răzvan Corneţeanu, director general Adevărul Holding, nu a oferit preţul listă de pornire a negocierilor. Conform informaţiilor paginademedia, acesta a fost ceva mai mic decât al Capital: 20.025 RON pe pagină. Calculele paginademedia indică venituri între 160 şi 180.000 de euro.

Top 300 şi Top 500 la concurenţa cifrelor (sume în euro)

  Capital   Adevarul  
Incasari publicitate 240-260.000 160-180.000
Incasari taraba 50.000 45.000
Total 290-310.000 205-225.000
Profit estimat 110.000-130.000 incert

SURSA: estimare paginademedia

La sumele obţinute din publicitate se adaugă veniturile din vânzarea efectivă a topurilor.
Luând în calcul preţul catalogului şi retururile, estimările paginademedia indică venituri de 50.000 de euro pentru Capital Top 300 şi 45.000 pentru Adevărul. Răzvan Corneţeanu este mulţumit de rezultatele primei ediţii Adevărul Top 500. „Avem acelaşi număr de pagini de publicitate, ceea ce este o reuşită”, a declarat el.

Cu costuri de producţie mai mici, dat fiind numărul de pagini, Capital Top 300 are toate şansele să iasă cu profit consistent. La Adevărul, bătaia se dă e acoperirea costurilor. Este posibil şi un rezultat pozitiv, însă foarte mic. „Este un produs menit să facă profit”, spune Corneţeanu.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu aceste clasamente le vad ca pe o strategie de imagine si nu ca pe o metoda de eficientizare a veniturilor din incasari publicitare.

Trimite un comentariu