Skip to main content

Luminiţa Anghel, campania electorală şi primul examen pentru CNA

 

Consiliul Naţional al Audiovizualului a “mirosit” în câteva spoturi comerciale un iz de mesaj electoral. O reclamă a Radiocom şi alte două - pentru o fundaţie din Sibiu şi pentru un hotel condus de un candidat - au fost oprite. La fel o reclamă pentru Garnier, în care apare Luminiţa Anghel, totodată candidat PSD. Cazul Luminiţa Anghel a dat însă bătăi de cap unui consiliu ezitant, care nu se putea pune de acord dacă se încalcă sau nu legea.

Publicitate

Iată filmul şedinţei:
1. Membrii CNA primesc o scrisoare de la avocatul Luminiţei Anghel. Interpreta este candidat PSD şi totodată imagine a mărcii Garnier, pentru care apare într-o reclamă. “Solicităm CNA să ne comunice dacă difuzarea în perioada precizată a clipului publicitar pentru produsul sus menţionat vine în contradicţie cu reglementările CNA”.

Spotul Garnier

2. Ioan Onisei cercetează legea. Până în campania electorală, nu se pot da spoturi publicitare comerciale care transmit sau induc mesaje electorale, spune o decizie CNA. Dar Luminiţa Anghel face reclamă unei creme, nici vorbă de mesaj electoral. „Nu se încadrează aici”. Preşedintele CNA, Răsvan Popescu, propune o rezolvare rapidă: “apare numele ei pe ecran? Nu! Atunci e în regulă”. Situaţia pare rezolvată, deşi Gelu Trandafir atrage atenţia: “Se poate crea un precedent periculos, care să le dea idei şi altora”.

3. Şedinţa continuă, cu alte subiecte.

4. Revelaţia lui Onisei, care mai citeşte odată solicitarea avocatului Luminiţei Anghel. Acolo scrie clar că în spot “este menţionat numele artistei, Luminiţa Anghel”. Revăd cu atenţie spotul, şi, într-adevăr, apare numele pe ecran. “Ce ne facem?” Reîncep discuţiile, din care nu reiese dacă membrii CNA cunosc legea sau doar nu vor să se implice în subiect şi să deranjeze pe cineva.

5. În sfârşit, se decide. “Spotul poate rula doar până la începerea campaniei electorale. În timpul acesteia, reclama Garnier nu poate să fie difuzată, pentru că Luminiţa Anghel apare şi în alte spaţii decât cele electorale, ceea ce este interzis”. Greu.

Spoturi cu miros electoral
Alte trei spoturi au fost oprite de CNA, cu mai puţine discuţii decât reclama cu Luminiţa Anghel. Sub aparenţa reclamelor comerciale, a considerat forul, se ascundeau mesaje electorale.

Spotul pentru Fundaţia Eugen Barbu din Sibiu se încheia cu imaginea lui …Eugen Barbu, potenţial candidat PSD în judeţul Sibiu pentru Camera Deputaţilor.

Reclama Fundaţiei Eugen Barbu

Reclama pentru hotelul Casa Moraru, tot din Sibiu, îl avea în prim plan pe directorul hotelului, Constantin Moraru, şi el membru PSD şi posibil candidat pentru Senat.

Spotul Casa Moraru

Am lăsat la sfârşit cea de-a treia reclamă comercială cu miros electoral, pentru compania Radiocom. Deşi rulează şi pe posturile mari, a intrat în atenţia CNA după atenţionarea inspectorilor din teritoriu. În spotul Radiocom apare Mircea Cazan, directorul societăţii şi candidat PNL într-un colegiu din Sibiu, mergând prin faţa Casei Poporului.

Radiocom

Mircea Cazan a declarat pentru paginademedia că nu a avut în intenţie vreun mesaj electoral. “E chiar aceeaşi reclamă pentru Radiocom care a rulat şi anul trecut”, se apără el. De ce este Casa Poporului în spate? “Pentru că sediul Radiocom este în faţa Casei Poporului”. Oricum, spune Cazan, campania urma să se încheie în aceste zile.

Şedinţa de ieri a fost primul test pentru CNA. Membrii organismului de reglementare în audiovizual l-au trecut la limită, bâjbâind printre regulile impuse chiar de ei.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • haideti mai sa fim seriosi. Cat sa influenteze reclama garnier? Stiti, CNA este o institutie de stat, adica platita din banii nostri, trebuie sa faca si ei ceva, sa justifice banii cheltuiti pe imprimate, topuri de hartie si cerneala rosie.

Trimite un comentariu