Skip to main content

Cod etic pentru publicitatea pentru copii

 

Mai multe companii româneşti au semnat un cod etic prin care reglementează strict publicitatea adresată copiilor, potrivit siteului iaa.ro. Totul a început de la un proiect al Comisiei Europene care interzice publicitatea mincinoasă la alimentele pentru copii ce nu îndeplinesc criterii nutriţionale stricte.

Publicitate

Ce prevede codul etic:

  • promovarea doar pentru produse care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice, bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate sau ghiduri internaţionale
  • eticheta produselor destinate copiilor să cuprindă informaţii despre gust, compoziţie şi calităţi nutritive
  • fără publicitate stradală la alimente pentru copii în apropierea grădiniţelor şi şcolilor, dacă acestea nu îndeplinesc anumite criterii nutriţionale
  • fără promovare directă adresată copiilor în cazul în care aceştia nu sunt însoţiţi de un adult.

Au aderat la cod Kraft, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Star Foods, Burger King, Ferrero, General Mills, Kellogg’s, Mars, PepsiCo.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Oricum copiii se uita la toata publicitatea, nu doar la cea adresata lor. De fapt cred ca se uita mai mult la cea adresata adultilor si chiar ii influenteaza pe adulti in deciziile de cumparare. Oricum e bine ca in sfarist, incepem sa nu mai consumam orice ni se baga pe gat.
  • Nu sunt de acord cu afirmatia "adultii naivi / neinformati isi merita soarta". Nu stiam ca a fi naiv inseamna o infractiune in noua noastra lume. Iar lipsa de informare vine din chiar reclamele respective!!! Spune-mi si mie, ai aflat cumva pana acum macar un nume din respectatul colegiu de doctori stomatologi care "recomanda pasta de dinti x"? Sau esti sigur ca berea y "contine numai ingrediente naturale"??? Daca-mi dai un raspuns la intrebarile astea, atunci te cred: exista un public naiv si neinformat. Pana atunci, te contrazic. Pana la introducerea unor legi care sa reglementeze niste formulari exacte, complete si care sa contina date stiintifice, girate de savanti si cercetatori, rostul reclamelor este sa acopere adevarul. Abia atunci s-ar putea vorbi de o reclama justificata.
  • Parsifal, adulții pot să aleagă, copiii sunt victime sigure.
    Adulții naivi/neinformați îşi merită soarta, copiii merită ocrotire atentă.
    Din păcate, nu cred că se vor aplica prea repede aceste principii etice...Mai ales firmele mari trișează. Au bani pentru metode subtile de manipulare a comportamentului de cumpărător...
  • Numai copiii au nevoie de etica? Ar fi bine daca aceste reguli s-ar generaliza pentru TOATE produsele si pentru TOATE categoriile de consumatori. Orice firma care-si permite sa nu le respecte se descalifica. E o chestiune de decenta elementara!!!

Trimite un comentariu