Skip to main content

Criza la Cluj: Ziua de Cluj taie ediţia de sâmbătă, Informaţia renunţă la colaboratori

 

Criza a atins presa clujeană. Ziarul Ziua de Cluj a renunţat la ediţia de sâmbătă. Ultimul număr a fost cel de săptămâna trecută. O altă publicaţie clujeană, Informaţia de Cluj, a renunţat la colaboratorii externi. Clujeanul, ziar MediaPro, a apărut într-un număr de pagini redus.

Publicitate

Călin Poenaru, redactor-şef Ziua de Cluj explică pentru paginademedia.ro:

"Ediţia de sâmbătă rămâne doar în varianta electronică. Avea costuri mari şi cititori mai puţini decât în cursul săptămânii. Este o decizie în contextul actualei situaţii a pieţei."

Potrivit informaţiilor paginademedia.ro, pentru a evita concedieri, patronatul Ziua de Cluj a redus salariile cu 10%. Călin Poenaru nu a comentat această informaţie. Ziua de Cluj apare în regim de franciză, iar acţionar este milionarul Sorin Dan, om de afaceri cu investiţii imobiliare, pe bursă şi proprietarul hotelului City Plaza. În medie, are vânzări de 3.000 de exemplare zilnic.

“Acesta este doar începutul”

Informaţia de Cluj, cotidian gratuit, a renunţat la şapte din cei 10 colaboratori externi. Directorul editorial al ziarului, Florin Otrocol, estimează vremuri tulburi pentru presa clujeană.

"Acesta este doar începutul. Sunt foarte puţini bani de publicitate pe piaţa clujeană. Sunt cazuri de contracte de publicitate pentru anul viitor care au fost suspendate. Cred că vor fi ziare care se vor închide anul viitor."

Informaţia de Cluj este patronată de Nicolae Badiu (om de afaceri cu investiţii în imobiliare) şi de Valentin Nica (proprietarul Mobitelco). Ziarul a fost lansat anul trecut, este gratuit şi se distribuie în 5.000 de exemplare.

O variantă de supravieţuire pe presa clujeană, vehiculată în breasla transilvană, este fuzionarea unor titluri. De observat că atât proprietarii Informaţia de Cluj, cât şi cei ai Ziua de Cluj au afaceri imobiliare consistente, domeniu aflat în prezent în blocaj.

În Cluj mai apar cotidianele Monitorul de Cluj (parte a EMI Deutschland), Făclia (fostul Adevărul de Cluj) şi Foaia transilvană (la care acţionar este jurnalistul Cornel Nistorescu).

Clujeanul, ziar editat de Publimedia, a apărut ieri în 16 pagini, faţă de 32, cât avea în mod obişnuit.

“Ziarele Publimedia îşi ajustează la fiecare număr paginile în funcţie de publicitatea pe care o atrag”, a explicat pentru paginademedia.ro Cosmina Noaghea, director publishing al companiei Publimedia, deţinută de Adrian Sârbu.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • 1. Clujeanul a aparut ieri in 24 de pagini. Cel putin editia pe care am citit-o eu. Pana la Bucuresti s-or mai fi pierdut niste pagini pe drum. Oricum, nr. paginilor la Clujeanul a fost variabil, de la 20 la 48 in ultimul an si mai mai bine

    2. Ziua de Cluj si Informatia de Cluj sunt ziare care n-au trait din publicitate, "criza" e doar o scuza folosita pentru a mai taia din costuri, acum ca s-a incheiat campania electorala

    3. Cine zice ca Ziua de Cluj si Informatia de Cluj ar fi avut 3.000 respectiv 5.000 de exemplare? Ca in BRAT nu-i gasesc. Doar in SNA, apare Ziua (nu Ziua de Cluj) cu 3.000 de cititori in judetul Cluj. De cititori insa, nu de exemplare. Diferenta e mare (pentru cunoscatori)

    4. Altfel scriem doar pentru a fi interesanti si pentru a ne baga in seama. Succes in continuare. Tine-o tot asa!
  • Mă gîndesc dacă nu cumva aceste mişcări ar fi pertinente şi într-o piaţă normală, nu doar în situaţii de criză. Se numeşte eficienţă. Adică de ce ai ţine o ediţie de sîmbătă în viaţă, dacă observi că are cititori nesemnificativi şi oricum nu prea poţi veni cu noutate în weekend?

    E un lucru bun: publisherii români învaţă cum se fac afacerile în industria mass-media, datorită (sau din cauza) crizei.

Trimite un comentariu