Skip to main content

Prostul gust şi excesul de teme sexuale pun la plată OTV, Antena 1, Radio ZU şi Radio 21

 

dan-diaconescu-2Ploaie de amenzi pentru excesul de imagini şocante şi de teme sexuale. OTV, Antena 1, Radio ZU şi Radio 21 au fost penalizate de CNA cu sume între 5.000 şi 10.000 de lei.

Publicitate

Dacă amendarea OTV nu este de mirare, celelalte posturi s-au remarcat prin supradozele de sex din programe. Obişnuiţi cu glumele de la şold în jos, Mihai Morar şi Daniel Buzdugan au păstrat registrul şi la Radio ZU şi au atras o amendă. Radio 21, postul de la care cei doi au plecat anul trecut, le-a păstrat orientarea, cu acelaşi rezultat – 5.000 de RON (50 de milioane de lei vechi) amendă.

Apetenţa lui Mădălin Ionescu pentru subiecte apropiate ca gen de OTV nu putea să nu împrumute de la original şi alte obiceiuri – amenzile CNA.

Iată explicaţiile CNA pentru fiecare dintre amenzile date – OTV, Antena 1, Radio ZU şi Radio 21:

OTV – 10.000 de lei. În emisiunea Dan Diaconescu Direct, ediţiile difuzate în perioada decembrie-ianuarie, au fost constatate o serie de abateri cumulative de la prevederile legislaţiei audiovizuale. Pe parcursul dezbaterilor din studio referitoare la moartea tinerei Diana Maloş, au fost prezentate imagini şocante ale persoanei decedate, fără a se ţine seama de obligaţia asigurării protecţiei minorilor prin alegerea intervalului orar de difuzare, au fost date detalii în legătură cu metode de sinucidere şi tehnici criminale şi s-au difuzat imagini care exploatau traumele suferite de rudele victimei.

Antena 1 – 5.000 de lei. În ediţia din data de 12 decembrie a emisiunii Acces direct a fost abordat un subiect neadecvat orei de difuzare, respectiv “Un pitic la poarta filmelor xxx”. De asemenea, la stabilirea clasificării acestei producţii TV, nu s-a ţinut cont de “reperele morale pe care personajele le oferă copiilor sau adolescenţilor”.

Radio ZU - 5.000 lei. În emisiunea Morning ZU, ediţiile din 12 şi 15 ianuarie .01.2009 şi 15.01.2009, realizatorii au abordat teme ce nu ţineau cont de protecţia copiilor şi de obligaţia de a asigura “informarea, educarea şi divertismentul publicului, cu respectarea libertăţilor şi drepturilor fundamentale ale omului”. Este vorba de o farsă cu conotaţii obscene, respectiv parodierea unor poezii ale poetului Mihai Eminescu.

Radio 21 – 5.000 lei. În emisiunea matinală Fabrica Dementă din 15 ianuarie, la rubrica Ştirea zilei a fost difuzată o parodie cu text vulgar după poezia “Luceafărul” de Mihai Eminescu.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Cei trei "S" (Sex, Scandal, Sange) vand foarte bine. Televiziunile merg pe strategia "cu o mana dau bani la C.N.A, cu doua maini iau bani din publicitate". Ca orice afacere, e nevoie tampita de profit, iar un business nu e curat precum un tango.

Trimite un comentariu