Skip to main content

Piaţa online, disecată la Digital Marketing Forum

 

Specialişti din online şi din publicitate au dezbătut ieri problema pieţei din România. DailyBusiness.ro face o siteză a discuţiilor şi prezentărilor de la Digital Marketing Forum: ce are de învăţat advertising-ul clasic de la YouTube, ce pieţe de publicitate online "sângerează" în estul Europei, precum şi câteva metode de creştere a reputaţiei afacerilor online.

Publicitate

Pe scurt:
Manuela Necula, director executiv al Ogilvy Group, despre ce ar putea învăţa agenţiile de publicitate inspirându-se din clipurile cu priză la public de pe YouTube:

"În prezent, nu mai contează atât de mult calitatea grafică a clipurilor publicitare, ci a început să atragă din ce în ce mai mult ideea, conţinutul. De exemplu, un clip de pe YouTube ce are o rezoluţie slabă a reuşit să atragă sute de milioane de vizualizări pentru că este amuzant, spontan, deosebit".

Julian Smith, director of digital, insight & research, Mediaedge:cia (MEC) Interaction:

"Implementarea de mici joculeţe în portaluri poate fideliza foarte uşor audienţa. Tuturor ne place să ne jucăm şi mici widget-uri de acest fel pot incita utilizatorii".

"De asemenea este uneori foarte indicat să încerci să convingi audienţa să creeze conţinut propriu pe care să îl posteze pe site-uri. De exemplu, Gillette a lansat de curând o campanie online în care îi invită pe utilizatori să publice poze cu ei. Jumătate din faţă să fie bărbierită cu un anumit produs Gillette, cealaltă jumătate cu alt produs. Proiectul s-a bucurat de foarte mult succes".

Alain Heureux, preşedinte al federaţiei organizaţiilor naţionale non-profit Interactive Advertising Bureau (IAB):

"Se simte oboseala la IAB România. Nu vreau să reinventăm roata în România. Doresc să ajungem să facem după modelul 'copy-paste', să ajungem la standardizare. Dacă într-un anumit stat implementăm reguli, acestea vor fi preluate aproape identic şi în alte ţări".

"Cresterea publicităţii online în Europa de Est se datorează în special faptului că aceste pieţe nu sunt mature. E normal să înregistreze creşteri, de exemplu pe publicitate online, când întreaga piaţă este de 20 mil. euro, în timp ce în Marea Britanie, de exemplu, vorbim deja de miliarde de euro".

Foto: DailyBusiness

Detalii despre Digital Marketing Forum, eveniment organizat de Evensys, pe dailybusiness.ro, aici.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu