Skip to main content

Revista presei media – 18 februarie

 

Volumul net de publicitate în România pentru TV, presă, radio, outdoor şi internet a crescut anul trecut cu 16% faţă de 2007, scrie Adevărul. Televiziunile româneşti au atras 350 de milioane de euro, mai bine de jumătate din totalul investiţiilor publicitare. Internetul a avut cea mai mare creştere, 87,5%.
Publicitatea în 2008: 600 milioane de euro

(click pentru a mări)

Publicitate

Pieţele de publicitate din ţările central şi est europene vor înregistra în 2009 şi 2010 scăderi importante, potrivit celui mai recent raport pe piaţa media, realizat de Erste Group, citat de Business Standard. Scenariul optimist: România va înregistra în 2009 cea mai mică scădere a pieţei de publicitate, respectiv 3,4%, în comparaţie cu ţările din regiune. Scenariul pesimist pentru România: minus 6,3%.
Erste: Piaţa de publicitate din România scade

Media audiovizuală îşi plăteşte cu vârf şi îndesat tributul audienţei, notează AdPlayers. Antena 1 a fost amendată de CNA cu 10.000 de lei, pentru emisiunile Test de fidelitate şi Un show păcătos. În aceeaşi şedinţă, Realitatea TV, OTV şi Radio 21 au primit amenzi de câte 5.000 de lei.
"Test de fidelitate" si "Un show Pacatos" (Antena 1) facturate cu 10.000 de lei de CNA

Tribunalul Bucureşti a decis ca Adevărul Holding să suspende distribuţia “Memoriilor” lui Tolstoi în cazul de plagiat acuzat de Ideea Europeană, scriu Evenimentul zilei şi Cotidianul. Acestea fac obiectul unui proces de plagiat aflat pe rol tot la Tribunalul Bucureşti, în care Fundaţia Culturală Ideea Europeană (FCIE) acuză în instanţă Adevărul Holding că a preluat abuziv traducerea „Jurnalului” lui Tolstoi, realizată de Janina Ianoşi (asupra căreia FCIE deţine toate drepturile de editare), reproducând-o sub titlul „Memorii” şi cu semnătura unui anume Ghenadi Strungar.
EVZ: Adevărul Holding, obligat să sisteze difuzarea lui Tolstoi
Cotidianul: Adevărul, obligat de instanţă să îl scoată pe Tolstoi de pe tarabe

Discovery Channel afirmă că se află pe primul loc în preferinţele telespectatorilor români la categoria "posturi TV non-ficţiune", scrie HotNews, citând un studiu al companiei Discovery Networks Europa Centrală. Concluzia studiului: cea mai mare parte a publicului-ţintă - bărbaţii tineri din România - consideră că Discovery Channel este un post original, care sparge tiparele.
Discovery Channel îşi revendică primul loc în rândul posturilor non-ficţiune din România

2008: un an bun pentru PR, în care agenţiile au crescut atât ca portofoliu şi cifră de afaceri, cât şi din punct de vedere al produsului, analizează iaa.ro. Unele au făcut faţă cu greu cererii mari din partea clienţilor, iar anul acesta probabil se vor confrunta cu o lipsă de interes mai acută faţă de evenimentele cu bugete mari.
Un an de referinţă pentru PR, în vreme de criză

Fără mari vedete sau publicitate excesivă, televiziunile online mizează pe emisiuni de nişă. Programele condensate în clipuri de 3-10 minute şi posibilitatea de a alege singur ceea ce vrei să urmăreşti sunt principalele avantaje ale televiziunilor online. Adevărul trece în revistă piaţa TV online: Happy Fish TV, Pratech TV, Copii TV, Arena TV, Sănătate TV, TV Copii.
Cosmina Păsărin, la televizor, pe calculator

Piaţa tipografiilor se va situa anul acesta între 200 şi 220 de milioane de euro, potrivit jucătorilor din industrie, citaţi de Financiarul. Albert Andras, CEO al EDS România, crede că, în 2009, segmentul tiparului comercial - broşuri, pliante - va ajunge la maximum 60 de milioane de euro, fiind influenţat în bine de criză. Cei mai mari clienţi pe această nişă sunt marii retaileri, precum Metro, Selgros sau Kaufland.
Broşurile şi pliantele, piaţă de 60 mil. euro

Editura Cariere, publisherul revistei cu acelaşi nume, a lansat un nou titlu, HR Manager, care apare din două în două luni, în urma unei investiţii care se ridică la 30.000 euro, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficialii publisherului.
Editorul revistei Cariere a lansat HR Manager

Mergând pe premisa că informaţiile prezentate au un preţ, trusturile de presă din America iau în considerare introducerea abonamentelor on-line cu plată, scrie Financiarul. Măsura este menită a contracara rezultatele financiare negative înregistrate în 2008. La începutul lunii, cotidianul New York Times a anunţat că ia în calcul varianta reintroducerii unui tarif pentru accesarea site-ului.
Accesarea variantei on-line a ziarelor americane, taxată

FOTO: Adevărul

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu