Skip to main content

Revista presei media – 23 februarie

 

Serialele care în SUA au audienţe de 15 – 20 de milioane de telespectatori, atrag la nivel local, cel mult 360.000 de privitori, scrie Adevărul. Deşi peste ocean au ratinguri uriaşe, în România producţiile abia dacă sunt urmărite de telespectatori. Cauzele sunt lipsa promovării şi pirateria.
Serialele americane fac audienţe slabe

(click pentru a mări)

Publicitate

În prima lună din acest an s-a consemnat dispariţia multinaţionalelor din paginile titlurilor locale, acestea fiind înlocuite cu branduri locale, observă Financiarul. Per ansamblu, presa locală a avut în ianuarie încasări mai mici cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la rate card, însă sunt cazuri de publicaţii care au pierdut chiar şi 72% din veniturile de publicitate.
Presa locală a avut în ianuarie încasări mai mici cu 12%, faţă de anul trecut

Şerban Alexandrescu, Headvertising, despre creaţia publicitară pe timp de criză, într-un interviu acordat iaa.ro: “E nevoie de un alt spirit şi e nevoie de oameni care să îşi asume iniţiative curajoase. Ăsta e capitolul la care cred că stăm cel mai prost. Pentru că pe de o parte ştim că trebuie să ieşim din confortul soluţiilor clasice, dar pe de altă parte nimeni nu vrea să îşi rişte scaunul în astfel de vremuri.”
“Se poate face advertising cu prudenţa venită din frică sau cu curaj, venit din înţelepciune”

Postul de televiziune Kanal D, deţinut de trustul media turc Dogan Media Group, va deveni profitabil din punct de vedere financiar abia în 2010, potrivit unor informaţii oferite pentru Business Standard de Pavel Stanchev, recent numit în funcţia de CEO al televiziunii.
Pavel Stanchev: Kanal D va deveni profitabil în 2010

Philadelphia Newspapers L.L.C., care deţine publicaţiile The Inquirer şi Philadelphia Daily News, precum şi site-ul Philly.com, a cerut protecţie împotriva falimentului. Potrivit philly.com, citat de HotNews, compania a anunţat că decizia nu va afecta "operaţiunile sale zilnice". Compania Philadelphia Newspapers a acumulat datorii de 390 de milioane de dolari.
Compania care deţine The Inquirer şi Philadelphia Daily News a cerut protecţie

Consumatorii online, indiferent de vârstă, dau dovadă de receptivitate maximă la publicitatea online după ora 18.00, potrivit unui studiu realizat de IAB (Internet Advertising Bureau) Londra, citat de Wall-Street. Majoritatea celor chestionaţi în cadrul studiului "Receptivitatea audienţelor din mediul online", cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 de ani, au spus că devin mult mai receptivi la publicitatea online după ora 6 seara, în timp ce persoanele sub 18 ani şi cele peste 55 urmăresc cu atenţie reclamele şi în timpul zilei.
Publicitatea online, interesantă pentru consumatori după 6 seara

Dacă la nivel de vânzări cele mai multe ziare americane urmează un trend descrescător, per total, ediţiile lor online au cumulat anul trecut o creştere de 12,1%, notează Business Standard. Cel mai vizitat este nytimes.com. Ediţia online a ziarului The New York Times a atras anul trecut, în medie, circa 19,5 milioane de vizitatori unici pe lună, în creştere cu 33% faţă de media din 2007.
Ziarele americane cresc pe online

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Articolul este total stupid prin totala lipsa de profesionism. Autoarea (poate ca Cartianu ar trebui sa fie mai atent la ce debiteaza subordonatii decit la probleme de care, categoric, raspunde alcineva, eventual un director de marketing - vezi falsa disputa cu JN in care nu exista nici un invingator: "quality" e o stupizenie inventata de preopinenti - "da bine la...audienta!) debiteaza ineptii prin care dezinformeaza cititorii: piata serialelor in SUA n-are nici o legatura cu efectul acelorasi seriale in RO, accesul diverselor sezoane pe ecranele din RO respecta un circuit pe care distribuitorii il cunosc f. bine (mai putin jurnalicii dezinformatori si comentatorii neinformati de mai sus), iar politica de marketing a diverselor statii tv. poate vinde sau nu un produs tv. care in SUA (de ex.) explodeaza, pur si simplu. Totul tine de profesionismul celor in cauza (concept de care autoarea articolului e la ani-lumina distanta!!!). Mai sint locuri libere la buticurile de la metrou. Nu ratati sansa, fetelor!
  • ...ca sa nu mai zic ca, in SUA, audientele se raporteaza la "national" iar cele la care se refera articolul sunt din mediul urban...

    Superficial! Primeste de la mine nota 5.
  • Cam slabut materialul din Adevarul.

    Serialele americane sunt prea plictisitoare si grele pentru publicul amator de OTV sau intrigi turcesti... Sa fii in urma cu un sezon sau doua e mare lucru. Televiziunile din Ro sunt foarte actuale.

    <>, spune autoarea articolului slabut din Adevarul. Ultima data cand am verificat, populatia SUA era de vreo 300 de milioane de oameni, asa ca e stupid sa compari performanta in cifre absolute. Poate ar fi fost interesant ca autoarea sa ne spuna si cat fac niste seriale chinezesti, in China (!?).

    Audientele nu pot fi comparate nici cu cele obtinute odinioara de E.R., moment cand in Ro contau doar 3-4 statii.

    Atunci, va intreb, de ce spune ca sunt mici ca eu nu m-am prins...

    Foarte superficiala analiza, ce sa zic...
  • moromete are dreptate. la tvr, promomovarea si lipsa oricarei ratiuni de marketing ingroapa cele mai bune filme si seriale; 2-3 sezoane in urma nu inseamna inca o problema, e loc de mai multi telespectatori care sa (re)vada comod si legal fara furaciuni. anatomia are se pare fani incrancenati la modul haotic in care o difuzeaza TVR care nu se osteneste sa puna un simplu scris pe o burtiera in care sa spuna cand naiba se redifuzeaza serialul cand aduce in mod inopinat in editii speciale maraton diversi plicticosi care n-au ce sa spuna atata timp, oricat de inteligent si binevoitor ar fi moderatorul.

    prima a stiut sa recupereze nevestele, ramane de vazut unde le poate duce k audienta.

    teveree, trezeste-te!
  • Sau daca sta sa vada cum dau televiziunile din .ro un serial se plictiseste repede de intreruperi, editii speciale care duc la saptamani fara serial. La televizor nu mai mai uit decat la procedurale gen CSI pentru ca acolo nu prea conteaza seria si continuitatea, sunt mai self contained...
  • Serialele americane fac audiente slabe la noi pentru sunt serii vechi, unele extrem de vechi. TVR abia da seria a doua din Dr. House, si acum in State e seria a cincea. Din CSI NY ProTV a dat seria III, AXN da III si IV in acelasi timp, in State e la V. Anatomia lui Grey de pe TVR e cu un sezon in urma. Neveste disperate de pe Prima e cu 2 sezoane in urma si tot asa... Nu de putine ori, un post intrerupe o serie la jumatate si nu da nicio explicatie. Ca sa ai audienta la seriale, trebuie sa ai fan-base, oameni pe care i-a cucerit si isi fac program in functie de cand se da serialul. Si aici apare nonsensul: niciun fan nu va sta dupa programa imprevizibila a televiziunilor romanesti. Daca esti fan, vrei sa vezi tot, cat mai repede. Daca nu esti, nu-ti pasa si nu te uiti decat accidental. So there you go.

Trimite un comentariu