Skip to main content

Cine este în spatele gratuitului Promo?

 

Un chioşc de ziare, undeva în staţia de autobuz Orizont, Drumul taberei. În faţa shaormăriei, dintr-o dubiţă coboară un domn pe la 40 de ani cu un vraf de ziare în braţe. Le aruncă dezordonat, fără să le aşeze, în cutia fostului ziar gratuit al Ringier, Compact. Apuc să iau un exemplar – e vorba de Promo, dar până să întreb ceva dubiţa pleacă. Conţinutul editorial, dar şi modul de distribuţie, sugerează investiţii minime în echipă şi în proiect în general. Al cui este Promo şi ce intenţii are?

Publicitate

Promo este săptămânal, şi se poziţionează ca un ziar de “publicitate cu atitudine”, cu informaţii sociale, politice şi utilitare. A ajuns la nr. 11.

Verificările paginademedia.ro arată că acţionarii noii publicaţii sunt Nicolae Nicolae (fost director de dezvoltare la România liberă), cu 95% şi jurnalistul Petre Mihai Băcanu (cu 5 procente).

“Eu nu m-am implicat în proiect, doar l-am ajutat pe Nicolae Nicolae cu sfaturi. El se ocupă de proiect”, a declarat, pentru paginademedia.ro, Petre Mihai Băcanu.

Nicolae Nicolae a lucrat cu Petre Mihai Băcanu la România liberă, unde a fost director de dezvoltare până în anul 2004. Deţine şi tipografiile Real Print şi Rapid Trans. De altfel, şi redactorul-şef al noului gratuit, Clement Sava, a lucrat o perioadă la România liberă.

De ce a investit într-un gratuit?

„Genul acesta de publicaţie există în toate marile oraşe ale lumii. Este un proiect în care cred.”

Cât a investit?

„Cheltuielile în fiecare lună depăşesc 50.000 de euro. Este un ziar făcut cu investiţii minime, cu un grup de prieteni. De aceea nici nu am făcut încă o lansare oficială.”

Nicolae Nicolae avansează un tiraj năucitor într-un context normal al pieţei, darămite într-o situaţie de criză, ca acum: 250.000 de exemplare! “Este cel real. La toamnă, vom avea cifrele auditate de BRAT”, spune el, dar Promo Media Press nu apare încă pe lista membrilor Biroului Român de Audit al Tirajelor.

De ce nu se văd în Bucureşti cele 250.000 de exemplare?

"Avem probleme cu distribuţia. În general îl distribuim la metrou, în cea mai mare parte."

Că este vorba de un proiect cu un număr restrâns de oameni implicaţi o confirmă şi Clement Sava, redactor-şef Promo. Pe cele 16 pagini de editorial sunt “trei angajaţi permanent şi câţiva colaboratori”. Când e vorba de investitori, Clement ţine un secret total, deşi datele există la Registrul comerţului.

Redactorul-şef explică şi conceptul “publicitate cu atitudine”: "cred că există o plajă largă de firme medii şi micii interesate de comunitate". Cu alte cuvinte, interesate să cumpere publicitate. Deocamdată, pe lângă secţiunea de mică publicitate, printre clienţi apar Provident şi CAR Faur.

"Este gândit ca un ziar generalist, cu accent pe informaţii utile, promovare de produse, reduceri de preţuri, oferte speciale, analiză de produs sau de servicii."

Alte detalii:

  • Se distribuie în general cu studenţi (între 50 şi 80).
  • Jumătate din tiraj e distribuit joia, jumătate vineri.

Foto: EVZ

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • cred ca atunci cand scrii un articol intr-un ziar e de bun simt sa te documentezi putin. am vazut candva in februarie un articol ce suna cam asa : trustul intact a disponibilizat sute de oameni, marius tuca ar vrea sa dea afara oameni si de la saptamana financiara dar nu este lasat de mihai craiu - directorul general care tine la echipa sa". daca s-ar fi facut ceva cercetari pe google pt ca a vuit piata domnul care a scris ar fi aflat ca din septembrie craiu nu mai e director la saptamana financiara ci gabi firea, si ca nu tine la echipa pentru ca a concediat jumate din oamenii din agentia lui fara sa le dea un motiv. in partea a doua din acelasi articol se spunea: mihai craiu si cosmin gusa noii directori de la realitatea lucru care nu s-a adeverit nici pana in ziua de azi. si chiar daca s-ar fi adeverit cum poti scrie tu intr-un articol "mihai craiu director saptamana financiara si realitatea tv????" e la mintea cocosului ca sunt 2 trusturi diferite, dragi DEONTOLOGI
  • Pai sa-i angajeze echipa de la Compact Bucuresti sa-l transforme intr-un ziar serios ca tare mie dor de Compact. Un pensionar melancolic
  • Pai banii sint acoperiti din publicitate. Eu il folosesc mai mult pentru a vedea cum evolueaza piata imobiliara. Articolele sint slabe, gen 7Plus.

Trimite un comentariu