Skip to main content

Presa pentru studenţi se îmbogăţeşte cu două titluri noi: Info Campus şi Stud Life

 

Info Campus şi Stud Life sunt cele mai noi titluri pe piaţa publicaţiilor studenţeşti. Ambele reviste au apărut săptămâna trecută. Dacă InfoCampus a ales suportul online, Stud Life are şi o versiune tipărită.

Publicitate

Cele două reviste noi umplu o nişă încă neexploatată suficient în România, după cum arată Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI):

„Privind 'presa generalistă', constatăm că subiectele dedicate tinerilor sunt destul de subţiri. Presa din România este parcă făcută pentru publicul ţintă 50+, ceea ce îndepărtează tinerii de presa tradiţională."

Info Campus este susţinută financiar de Cosmote şi Digital Data Services şi apare cu sprijinul CJI. Redacţia este formată din studenţi de la facultăţi de jurnalism şi comunicare din Bucureşti.

Info Campus face parte din proiectul Redacţia simulată, pe care CJI îl desfăşoară de câţiva ani. Iniţial, proiectul presupunea cursuri practice de jurnalism susţinute de un jurnalist american invitat şi editarea revistei bilingve The Bullet. Din acest an, publicaţia se numeşte Info Campus, apare exclusiv online şi numai în limba română.

Despre Stud Life, Denisa Nica, editor, declară: „Am început greu, dar am conturat un plan de business şi am reuşit să găsim un investitor dispus să acopere cheltuielile de producţie pentru o jumătate de an, deci şase apariţii.” De ce are Stud Life şi o variantă tipărită? Nica invocă obiceiurile de lectură ale studenţilor: „Stud-Life se citeşte în patul de cămin, în metrou şi în autobuz. Noi credem încă în print şi suntem de părere că online-ul şi printul vor continua să coexiste o bună perioadă. Manifestul nostru studenţesc, credem noi, îşi găseşte cel mai bine locul pe print.”

Info Campus îşi doreşte să fie o publicaţie generalistă pentru studenţi, axată pe informaţie, reportaj şi poveşti de viaţă. „Restul va veni de la sine: noi unghiuri de abordare, un fel nou, aş îndrăzni să spun proaspăt, de a face jurnalism, un stil relaxat, lipsit de manierisme”, a declarat Avădani.

Stud Life intenţionează să devină „o combinaţie între manifestul studenţesc de altădată şi spiritul Web 2.0 şi hiperurbanizat al studentului”, explică Nica. Stud Life se va distribui gratuit şi va avea un tiraj lunar de 10.000 de exemplare.

Atât Info Campus, cât şi Stud Life doresc să rămână publicaţii independente, scrise de studenţi, încercând să fie obiective şi apropiate de spiritul studenţilor români.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu