Skip to main content

Revista presei media – 25 martie

 

Compania Rodipet va reveni în proprietatea statului din cauza neîndeplinirii sistematice a prevederilor din contractul de privatizare cu Magnar Two, potrivit unei decizii AVAS, scriu Adevărul şi Financiarul. Rodipet deţine 30-35% din piaţa de distribuţie a presei, ca locaţii, şi 20-25% ca vânzări. Privatizarea Rodipet a fost făcută în decembrie 2003, când Magnar System Com (Grupul Awdi) a cumpărat de la stat întregul pachet de acţiuni, pentru şase milioane euro.
Adevărul - Rodipet revine în proprietatea statului
Financiarul - AVAS a decis ca Rodipet sa revina in proprietatea statului

Publicitate

Cazul Bigger Group, detaliat de Money Express: Cifrele vehiculate în jurul datoriilor Bigger către parteneri (agenţii de media) şi furnizori (în principal televiziuni) variază între 1 şi 3 milioane de euro. „De fapt, subiectul nu e că Bigger este prima victimă a crizei din industria de publicitate. Ci că asistăm la prima fraudă din publicitate“, a ţinut să sublinieze un “antreprenor veteran al industriei”, care a decis să-şi păstreze anonimatul.
Acuzaţia de fraudă care i se aduce lui Străuţ trebuie privită cu rezervă. În primul rând pentru că nu a putut fi contactat şi apoi pentru că este sarcina justiţiei.
Marcel Străuţ (Bigger Group) este primul publicitar acuzat de fraudă

În primele luni din acest an, în contextul crizei, televiziunile au procedat la o scădere medie a preţului CPP (costul pe punctul de audienţă) cu până la 30%, nivel valabil pe tot parcursul anului, analizează Financiarul. În prezent, un punct de audienţă se vinde începând cu 60-70 de euro (pentru o staţie mică) şi sare de 300 de euro în cazul unei staţii principale.
Preţul CPP scade cu o treime în 2009

Discuţiile privind investiţia Time Warner în grupul CME, ce deţine în România postul Pro TV, au început în urmă cu aproape un an, potrivit Wall Street Journal, citat de HotNews, care notează reacţiile presei americane legate de tranzacţie. Momentul ales de gigantul media pentru a deveni acţionar în CME a fost unul favorabil, deoarece cotaţia bursieră a companiei a atins pragul minim istoric, scrie şi Adevărul.
Adevărul: Warner a profitat de căderea CME la bursă
HotNews: Time Warner investeste "cu riscuri mici" in Europa Centrala si de Est

Pesedistul Alexandru Sassu are zilele numărate în fruntea TVR, în ciuda declaraţiilor oficiale făcute ieri de Mircea Geoană, care a spus că „nu s-a negociat între PSD şi PDL trecerea TVR la PDL şi a Radioului public la PSD”. Surse pesediste din cadrul Comisiei de Cultură a Camerei Deputaţilor au declarat, pentru Cotidianul, că „decizia a fost luată la nivel înalt, între Geoană şi Boc”, şi că cele două comisii de specialitate ale Parlamentului vor avea rolul hotărâtor pentru demiterea preşedintelui TVR.
Găstile din TVR vor să rămână sub ocupaţie PSD

Dezbaterea pe marginea reglementării pieţei de publicitate stradală, din cadrul Consiliului General al Capitalei, şi adoptarea unui regulament ar putea mări veniturile bugetului local, dacă vor fi luate hotărâri coerente, spun jucătorii din domeniu, citaţi de Business Standard. Potrivit acestora, în momentul de faţă, la bugetul local ar putea intra sume mai mari, dar lipsa unui cadru urbanistic împiedică acest lucru.
Bucureştiul pierde bani frumoşi din outdoor

Playboy îşi închide birourile din New York începând cu data de 1 mai şi va elimina anumite posturi, în cadrul unei operaţiuni de reducere a costurilor, informează AFP, citată de HotNews. Cei 100 de angajaţi afectaţi se pot alătura celor din Chicago, însă cei mai mulţi nu doresc să se mute din metropolă, preferând să părăsească Playboy.
Playboy îşi închide birourile din New York

În urma unui proces de rebranding, Bergenbier şi-a schimbat ambalajul, culoarea reprezentativă şi compoziţia berii, scrie Wall-Street. Brandul se retrage uşor de pe teritoriul masculinităţii şi se adânceşte în cel al prieteniei, ceea ce ar putea include renunţarea la Ziua Bărbatului. Noua sticlă verde, logo-ul vertical şi eticheta roşu cu alb sunt schimbările de imagine aduse brandului Bergenbier.
Rebranding Bergenbier: O bere unisex

Publicaţiile The Independent şi The Times iau în considerare introducerea conţinutului plătit în cadrul site-urilor din portofoliu, relatează 9am. Gavin O’Reilly, noul director executiv al trustului de presă Independent News&Media, care deţine printre altele şi publicaţia The Independent, a declarat că, deşi nu a adoptat un plan clar, ia în considerare introducerea de conţinut plătit în cadrul site-urilor din portofoliu.
Independent şi Times ar putea renunţa la gratuitate pe online

Grupul media belgian Rossel a pus în circulaţie în Bulgaria un săptămânal gratuit care speră să atingă un tiraj de 350.000 de exemplare. Compania ţinteşte şi alte pieţe din jur, printre care şi România. Compania belgiană a început distribuţia publicaţiei săptămânale “Anonce” începând cu 16 martie. Iniţial, ziarul va fi distribuit în capitala Sofia.
Pe timp de criză, belgienii lansează un ziar gratuit în Bulgaria

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Existenta gastilor la toate nivelurile, pe teritoriul Romaniei, e deja o axioma pe marginea careia nu e locul si momentul de glossat. Povestea cu… cintec a tevereului, insa, a alta rata in traista noastra, A CONTRIBUABILILOR, NU a guvernului (cum delira un sinistru palavramentar pedelist, care acum “supravegheaza” SRI-ul), cum afirma sfertodoctul sef al gunoaielor, angajat cvasipermanent al EOLtv, palavramentar, la rindu-i, in timpul liber. Bate cimpii, pe banii nostri, si stie tot atita televiziune cit consoarta-i si gaina limba turca. Niciunde in lume televiziunea publica nu-i in subordinea vreunui minister (de ce al culturii?!?), avind cu totul si totul alte obligatii si atributii. Un minim de informare pe saitul EBU poate lamuri pe oricine cu ce se ocupa o astfel de televiziune, iar posturile... publice de pe “cablu” sint o dovada “vizibila” in mai toate casele din Romania. Nuca tare in dintii palavramentarilor nostri e DEPOLITIZAREA tevereului care, evident, intra in contradictie, in primul rind, cu faptul ca tevereul a fost (o urmaresc din mileniul trecut!) si-a ramas (din pacate) o vaca sleita de-atita muls de catre toti politrucii care s-au perindat la conducerea ei, cu imensa lor clientela primprejur (si nu omit “interiorul”, cu urmari vizibile pentru noi, pe ecran). Si-apoi, sa nu ignoram dorinta “alesilor” (repede indeplinita de televiziunile cu comportament tabloid) de-a aparea pe “sticla” mai des decit “fata de la meteo”.

Trimite un comentariu