Skip to main content

Revista presei media – 26 martie

 

Concedierile de la Evenimentul zilei sunt cel mai important subiect media de astăzi. Au scris pe această temă Cotidianul, HotNews, Adevărul, Gândul, Business Standard, 9am, Daily Business şi Wall-Street. Adevărul (ziar la care au migrat, în ultimii ani, mai mulţi jurnalişti de la EVZ), este cel mai vehement: titrează “Cutremur la Ringier România” şi îl numeşte pe Claudiu Şerbanaghiotantuldirectorului general Marius Hagger. HotNews vorbeşte de viitoare restructurări şi la România liberă, însă "limitate şi fără impact relevant asupra echipei redacţionale".

Publicitate

Deputatul PDL Silviu Prigoană vrea să depună o iniţiativă legislativă prin care Televiziunea publică ar urma să rămână cu doar trei canale din cele şapte pe care le are în prezent, adică cu TVR 1 şi TVR 2, în timp ce TVR 3, TVR Info, TVR Cultural, TVR HD vor fi desfiinţate, scrie Cotidianul. Nici Radioul public nu scapă de Prigoană: acesta ar urma să mai emită prin Radio România Actualităţi şi Radio România Cultural. Şeful TVR, Alexandru Sassu, respinge ideea lui Prigoană.
Prigoană vrea să lase TVR cu trei canale: TVR1, TVR2 şi TVR Internaţional

Oamenii creduli se dau într-un spectacol aflat, de multe ori, la graniţa cu penibilul absolut, pentru câteva salarii medii pe economie, analizează EVZ. Ce s-a schimbat şi ce a rămas totuşi la fel faţă de era „TeleEuro- Bingo”? Jurnaliştii media citaţi (inclusiv subsemnatul), ca şi psihologii, cred că s-au schimbat destule cât să nu ne mai confruntăm cu o isterie ca în 1999.
Televiziunea se întoarce în era lui „M-aţi scos din foame!”

Gazeta Sporturilor a apărut, miercuri, într-o formulă inedită pentru presa scrisă românească, dar practicată deja de câţiva ani in mediul online, scrie HotNews. Cosmote a cumpărat întreg spaţiul publicitar în ziar, iar publicaţia a apelat la formule grafice speciale, folosind elementele de identitate ale companiei de telefonie mobilă. HotNews estimează la 10-15.000 de euro valoarea proiectului. Ziarul special îl puteţi vedea pe blogul lui Cătălin Tolontan, aici.
Proiect de criză la Gazeta Sporturilor: publicitate pentru un singur brand, în tot ziarul

Rodica Culcer a depus la Tribunalul Bucureşti, o acţiune împotriva Societăţii Române de Televiziune, cerând, printre altele, reintegrarea sa în funcţia de director al Direcţiei Ştiri, scriu Evenimentul zilei şi HotNews.
EVZ: Rodica Culcer reia „războiul” cu TVR
HotNews: Rodica Culcer cheamă din nou TVR în instanţă

Federaţia Europeană a Jurnaliştilor a solicitat, printr-o scrisoare, sprijinul parlamentarilor europeni pentru ca industria media să nu moară. Apelul de urgenţă trimis şefilor tuturor grupurilor politice din Parlament cere UE măsuri imediate pentru a salva presa, informează site-ul EUobserver.com, citat de Adevărul.
Jurnaliştii cer ajutorul Parlamentului European

Bertelsmann, cel mai mare grup media european, a raportat pentru anul trecut un profit net de 270 de milioane de euro, mai mic cu o treime faţă de 2007, după ce a fost forţat să ajusteze valoarea contabilă a investiţiilor, printre care şi postul britanic Channel Five, potrivit ft.com, citat de Business Standard.
Câştiguri mai mici cu o treime pentru Bertelsmann

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Pana acum credeam ca platesc taxe pentru trei canale de televiziune asa-zis natioanala la care nu ma uit, dar de fapt eu platesc abonament sau taxa sau ce mai e pentru sapte canale la care nu ma uit!
  • Imi cer iertare daca reiau idei dintr-un comentariu anterior, dar observ ca "presa" il iubeste mult pe acest gunoier, priceput la toate ca cizmaru', citat si pus pe sticla ca un super-guru. Povestea tevereului e in traista noastra, A CONTRIBUABILILOR, NU a guvernului cum afirma sfertodoctul sef al gunoaielor, angajat cvasipermanent al EOLtv, palavramentar, la rindu-i, in timpul liber. Bate cimpii, pe banii nostri, si stie tot atita televiziune cit consoarta-i si gaina limba turca. Niciunde in lume televiziunea publica nu-i in subordinea vreunui minister (de ce al culturii?!?), avind cu totul si totul alte obligatii si atributii. Nimic din "initiativa" palavramentarului nu pomeneste de DEPOLITIZAREA tevereului care, evident, intra in contradictie, in primul rind, cu faptul ca tevereul a fost si-a ramas o vaca sleita de-atita muls de catre toti politrucii care s-au perindat la conducerea ei, cu imensa lor clientela primprejur (si nu omit “interiorul”, cu urmari vizibile pentru noi, pe ecran).
  • S-a uitat Prigoană ce s-a uitat la TVR Cultural, n-a văzut nici o ţâţă timp de trei ore şi i-a zis vulgarei consoarte: "Fă, hai să închidem canalul ăsta!" Şi s-au dus la culcare.
  • Da, TVR INFO sunt de acord sa fie desfiintat, dar TVR Cultural NU, mai sunt cativa care privesc acest canal, sunt fideli acestui post de televiziune. Bine, e posibil ca si Bahmuteanca sa-si fi dat cu parerea
  • Toti gunoierii, ajunsi pe bani parlamentari isi dau cu parerea de tvr. sa ne mai lase prigoana asta, un toxic! mie rusine ca is ardelean cand il vad pe prigoana asta cum se pricepe la toate.

    sa ne mai scuteasca

Trimite un comentariu