Skip to main content

Analiză Capital: Industria auto şi băncile, cele mai mari reduceri de bugete

 

Cheltuielile pentru publicitate s-au redus, pe ansamblul pieţei, cu 17%, în primul trimestru al acestui an, cele mai mari tăieri de bugete, de până la 60%, fiind operate de jucătorii din industria auto, bănci şi bunuri de larg consum, scrie săptămânalul Capital, într-o analiză detaliată a primelor luni din 2009.

Publicitate

Din topul primului trimestru au ieşit Toyota România, Porsche România şi General Motors. Dacia, Citroën şi Renault şi-au redus expunerea pe TV. Şi în domeniul FMCG, reducerile de bugete sunt consistente.

Pe domenii, se constată o dublare pe Pharma, mai ales prin investiţiile GlaxoSmithKline.

Alte concluzii:

  • Investiţiile industriei auto au consemnat o scădere drastică, de 61,4%.
  • O situaţie similară se regăseşte şi în sectorul financiar, unde BCR este singura instituţie bancară rămasă în topul advertiserilor
  • În sectorul alimentar, investiţiile în promovare au crescut cu 6,46% faţă de trimestrul întâi din 2008.
  • Producătorii de bere şi băuturi răcoritoare şi-au redus aproape la jumătate (cazul Coca-Cola) sau chiar în totalitate (Pepsi, InBev) cheltuielile pentru publicitate TV, însă specialiştii pun acest trend pe seama conservării bugetelor pentru lunile de vară, când se dă bătălia pentru atragerea consumatorilor.

Detalii, pe Capital.ro, aici.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu