Skip to main content

Mario Garcia, către presa scrisă: lucraţi în industria ştirilor, nu în industria printului!

 

Sunteţi în industria ştirilor, nu în industria presei scrise! Acesta a fost mesajul pentru presa scrisă al expertului în concepte media Mario Garcia. Presa scrisă trebuie să îşi adapteze strategia de conţinut pentru diferite platforme, iar varianta tipărită nu mai poate fi concepută separat de ediţia online. De altfel, tipul de navigare intuitivă de pe internet trebuie împrumutat şi de presa scrisă, iar prima pagină trebui să fie un instrument de orientare.

Publicitate

Va dispărea presa scrisă? Not at all! a răspuns categoric Mario Garcia, prezent la Conferinţa Naţională a Presei din România, cu tema Managing Media Crisis, organizată de Media Management Institute.

Din prezentarea lui Mario Garcia:

  • Sfaturi pentru print: sunteţi în industria ştirilor, nu în industria presei scrise! Eşti un om de media, nu doar de print. Adaptaţi strategia de conţinut pentru diferite platforme. Ce merge pe online nu merge pe print. Investiţi resurse şi încredere în online. Aici e viitorul!
  • Sarcina paginii 1 e de a oferi o hartă a lecturii, a subiectelor, în funcţie de modul de citire.
  • Există patru categorii de cititori: Printnets, Digital natives, Promiscuos users, Traditional readers
  • Printnets - se mişcă între print şi internet. citesc de 2-3 ori pe săptămână ziarul. Nu citesc ziarul întreg, se uită pe el pe parcursul întregii zile
  • Digital Natives - Nintendo generation, îşi amintesc cu greu ce ar însemna viaţa fără internet, iar pe print intră ocazional. În 2012, vom avea de a face cu o generaţie care nu concepe viaţa fără internet
  • Promiscuos users - îşi iau informaţia din multe surse, sar din una în alta, dar nu îşi mai amintesc unde au citit.
  • Traditional readers - în general trecuţi de 50 de ani, le place să citească şi să simtă ziarul, nu vor renunţa la ziarele tipărite.
  • Ziarele trebuie să redefinească ciclul ştirilor, fără a abandona ştirea în sine
  • Urmăriţi cum se propagă ştirea: începe ca o alertă, pe mobil sau pe internet. A doua zi se vine cu o continuare în presa scrisă. Problema în SUA e că editorii refuză să accepte onlineul ca o parte activă a redacţiei. Vor să păstreze exclusivităţile pentru ediţia tipărită.
  • Titlurile trebuie să îşi asume faptul că publicul a citit ştirea din prima zi. Dacă acceptă că ştirea a fost deja publicată şi dezbătută pe internet cu o zi înainte va fi un mare pas.
  • Oamenii citesc articole mai lungi pe online, decât pe print. Pe print scanează pagina.
  • Navigarea intuitivă se mută online. Prima pagină va avea mai puţin text şi mai multe linii de navigare, de ghidare. Pagina 1 trebuie privită ca un instrument de orientare.
  • Folosiţi ilustraţia şi numerele pentru a crea o imagine vizuală.
  • Este sfârştiul presei scrise: Not at all! Doar începutul unei shimbări radicale.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu cred că e o greşeală. Este vorba despre "a concepe" în sensul de "a realiza", nu de "a înţelege". Adică cele două conţinuturi ar trebuie să fie coerente împreună, să fie complementare. Suporturile de transmitere a informaţiei îşi păstrează însă caracteristicile.
  • "iar varianta tipărită nu mai poate fi concepută separat de ediţia online"
    sigur nu e o greşeală pe aici? :-?

Trimite un comentariu