Skip to main content

Revista presei media – 14 aprilie

 

97% dintre redactorii-şefi ai publicaţiilor locale cred că viitorul presei este ameninţat de actualul context socio-economic, arată un studiu realizat de agenţia Rogalski Grigoriu Public Relations, citat de HotNews. Migrarea către online pare a fi soluţia de continuare a activităţii editoriale, 34% dintre respondenţi fiind dispuşi să renunţe definitiv la varianta print a publicaţiei, în timp ce aproximativ 60% dintre ei vizează extinderea în mediul online, în viitorul apropiat. Despre subiect au scris şi iaa şi Wall-Street.
HotNews: Mediul online - colacul de salvare pentru presa locală
IAA: Viitorul presei este ameninţat de actualul context socio-economic
Wall-Street: 34% dintre ziarele locale ar renunţa la varianta tiparită

Publicitate

Preşedintele Traian Băsescu a acuzat trusturile media că lansează o campanie-propagandă din care să rezulte că în familia sa ar exista ilegalităţi. Şeful statului crede că mogulii au început să simtă răsuflarea justiţiei în ceafă, scriu Cotidianul şi Gândul. Băsescu: “Fie că vorbim de trustul domnului Vîntu-deocamdată nu a găsit nici la mine, nici la fiica mea bani de la FMI, fie că vorbim de trustul domnului Voiculescu-nu sunt bani de Crescent la mine în casă, nici în casa fiicei mele. Sunt bani câştigaţi cinstit”.
Cotidianul -Băsescu: Mogulii au intrat în trepidaţii
Gândul - Băsescu, prima reacţie în saga imobiliară a familiei sale

În primele trei luni ale anului, volumul de publicitate atras de televiziunile româneşti a fost cu 11% mai mic în comparaţie cu aceeaşi perioadă a lui 2008, analizează Adevărul. Majoritatea posturilor generaliste au înregistrat scăderi ale numărului de reclame. Însă companiile media care au ştiut să fie mai flexibile la preţuri au avut creşteri.
Televiziunile româneşti, mai sărace în reclame

(click pentru a mări)

Reducerea bugetelor de publicitate nu a ocolit nici undele ultrascurte, analizează Financiarul. Advertiserii au cheltuit în primele trei luni din 2009 mai puţin cu aproximativ 3,7 milioane de euro, la rate card, faţă de primul trimestru din 2008, potrivit datelor Alfa Cont. Bogdan Prăjişteanu, Managing Director Mediaedge:cia, estimează investiţiile nete în publicitatea radio în primele trei luni la şase milioane de euro, minus 20% faţă de anul trecut.
Publicitatea radio: -14% in T1 2009

Piaţa locală de publicitate online a urmat şi ea în primul trimestru al acestui an trendul descrescător al întregii industrii de comunicare, cei mai mulţi jucători estimând o scădere de 20-30%, mai mică însă decât a unor medii tradiţionale precum printul sau outdoorul, scrie Business Standard. Chiar dacă grosul veniturilor a venit de la companiile din telecom, auto şi finanţe-bănci, clienţi tradiţionali pentru acest mediu, internetul a reuşit să atragă noi advertiseri.
Criza marchează un minus de 20-30% pentru online

TVR Info ar putea să retransmită, câteva ore pe zi, lucrările parlamentului, postul public demarând deja discuţiile, în acest sens, cu ambele Camere, potrivit lui Alexandru Sassu, preşedintele TVR, scriu Evenimentul zilei şi Financiarul. „Cu Senatul sunt mai avansate discuţiile, în sensul că deja am avut primele întâlniri cu ei şi am stabilit câteva lucruri”, a spus Sassu în emisiunea Zig-zag, realizată de Ion Cristoiu.
EVZ: TVR Info ar putea transmite de la Parlament
Financiarul: Lucrările Parlamentului, în direct câteva ore pe zi la TVR Info

Televiziunea Română este acuzată de Cezar Ion, fost director în cadrul TVR şi actualul preşedinte al Asociaţiei Jurnaliştilor din România, că "a interpretat într-o manieră de-a dreptul penală o hotărâre a instanţei" într-un litigiu dintre acesta şi televiziunea publică, relatează HotNews. Cezar Ion a câştigat, la începutul acestui an, un proces prin care el contesta o decizia de restructurare a postului său, dar, susţine el, TVR nu a ţinut cont de verdictul instanţei.
Cezar Ion dă din nou în judecată TVR, pe care o acuză de interpretarea "penală" a unei hotărâri judecătoreşti

Bugetul de promovare al campaniei aniversare BRD10 ani se ridică la aproximativ 1,5 milioane de euro, au afirmat, pentru AdPlayers, surse apropiate campaniei de comunicare. Creaţia proiectului de comunicare este administrată de agenţia de publicitate Propaganda, iar contul de media se află în portofoliul Zenith Media.
Bugetul BRD 10 ani – 1,5 Milioane EUR

Cotidianul face o analiză a emisiunilor de week-end. De câţiva ani deja, câştigătoare la audienţă şi la publicitate sunt show-urile longevive Dansez pentru tine, care deschide weekendul la PRO TV, şi Divertis Mall, care îl încheie la rivalii de la Antena 1, scrie Cotidianul, trecând în revistă şi câteva informaţii paginademedia.ro.
Veteranii prime time-ului de weekend

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • in legatura cu cei de la publicatiile locale - de ce oare nu au facut scandal cand era proiectul in dezbatere? acum se declara nemultumiti, nu-i asa (poate ca atunci aveau interes sa nu comenteze).

Trimite un comentariu