Skip to main content

Revista presei media – 23 aprilie

 

dumitru-dragomir-gspDivergenţele dintre Antena 1 şi RCS în privinţa drepturilor TV sunt mai evidente ca niciodată, notează Evenimentul zilei. Apropierea scadenţei pentru suma de 27 de milioane de euro plus TVA, care trebuie achitată pentru sezonul viitor al Ligii I la fotbal, a răcit relaţiile şi aşa precare dintre cele două companii. Antena 1 a solicitat LPF micşorarea contractului, în timp ce RCS intenţionează să cumpere singură drepturile TV şi să-şi deschidă un canal propriu de sport, pentru a transmite partidele din campionatul intern.

Publicitate

Dumitru Dragomir, preşedintele LPF, a confirmat pentru EVZ această variantă. Ieri, Gazeta sporturilor scria că “suma de 27 de milioane de euro a devenit o povară pentru deţinătorii Ligii I”.
EVZ: Antena 1 şi GSP TV ar putea pierde Liga I
GSP: RCS e tentat să îşi facă propriul canal

Conflict deschis între Adevărul şi Intact. Antena 1 a prezentat aseară un material în care acuza Adevărul Holding că nu deţine drepturile pentru titlul Enigma Otiliei, care va fi inclus în colecţia Adevărul. Şi Jurnalul Naţional are în plan difuzarea romanului lui George Călinescu împreună cu ziarul. De cealaltă parte, Adevărul acuză Antena 1 de practici incorecte.
Adevărul Holding acuză Antena 1 de practici incorecte

Scăderea veniturilor din publicitate determină televiziunile să renunţe la emisiuni şi să reducă bugetele de producţie, scrie săptămânalul Capital. Cunoscutul producător Valeriu Lazarov resimte şi el criza. «În ceea ce priveşte proiectele propuse de noi, în România ni s-a specificat faptul că bugetele se reduc cu 20% până la 40% faţă de anul trecut, iar în Spania se menţin oarecum bugetele din 2008», spune Lazarov.
Posturile TV, obligate de criză să caute audienţă cu emisiuni low cost

gabriela-vranceanuGabriela Vrânceanu Firea, director Financiarul, Săptămâna Financiară şi realizatoare a emisiunii Ştirea zilei (Antena 3) amestecă politica editorială cu interesele personale, scrie Evenimentul zilei. Vedeta Antenelor a lăudat, în publicaţiile pe care le conduce, apartamentul oferit mamei sale şi avantajele complexului unde se găseşte locuinţa respectivă. Firea a încercat să facă acelaşi lucru în paginile altor ziare, folosindu-se de imaginea sa de vedetă media.
„Ştirea Vilei” cu Gabi Firea

Creativii agenţiilor de publicitate încep să insereze cuvântul „criză“ în mesajele de promovare a unor produse. Avantajele sunt certe, dar să nu omitem riscurile, analizează Capital. Câteva exemple: „La noi, criza nu măreşte preţurile. Ține-ţi banii pentru McDonald’s. Merită“. Într-o reclamă Cosmote, o tânără trece printr-o „terapie de shopping de criză“. Şi berea Bucegi a abordat criza în discuţia personajelor celui mai recent clip publicitar.
Cum a ajuns cuvântul «criză» un motor de creştere a vânzărilor

Naţional TV şi TVR 1 au câştigat cel mai mult în audienţă în seara de Paşte, comparativ cu duminica precedentă, dar Antena 1 a fost lider cu show-ul celor de la Divertis, analizează Adevărul. Naţional TV, TVR 1 şi Antena 1 au avut ratinguri mai mari de sărbători, iar Pro TV (-2%) şi Kanal D (-1,5%) au pierdut cel mai mult, în comparaţie cu o săptămână înainte.
Iepuraşul a venit cu audienţe mai mari la TV

lazarusÎn spatele unor costume scumpe şi al unui nou look, Lazarus vrea să scape de stigmatul garsonierei lui Dan Diaconescu. Despre noua emisiune pe care o va realiza la Kanal D din 4 mai, într-un interviu acordat ziarului Cotidianul. “Nu constituie concurenţă pentru mine Gâdea sau omu’ cu laptopu’. Ei au un target neinteresant, se ocupă mai mult de politică, eu mă ocup de problemele oamenilor”, spune Lazarus.
Lazarus vrea să tragă publicul OTV la Kanal D

Acum este nevoie de o schimbare de mindset in publicitate, cu un mai mare focus pe respectul faţă de consumator. În acest context, este nevoie de claritate de mesaj şi target, dar şi de un mix media variat, care vor aduce eficienţă în comunicare. În mixul de media optim, o importanţă crescândă o dobândeşte online-ul”, declară într-un interviu acordat Business Standard Diana Flutur, director general Odyssey.
Flutur, Odyssey: Este nevoie de o schimbare de mindset în publicitate

Acţiunile celei mai mari companii de televiziune comercială din Marea Britanie, ITV, au crescut cu circa 10%, miercuri, pe fondul zvonurilor ce s-au făcut auzite în mediile financiare din Londra cum că ITV ar putea fi ţinta unei tentative de achiziţie din partea gigantului media italian Mediaset, controlat de premierul Silvio Berlusconi, scrie The Guardian, citat de HotNews.
Acţiunile ITV au crescut în urma zvonurilor că televiziunea s-ar afla în vizorul Mediaset

New York Times a afişat pentru primul trimestru al acestui an piederi în valoare de 74,5 milioane de dolari, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, de 335.000 dolari, anunţă brandrepublic.com, citat de Wall-Street. Anunţul a dus la o depreciere record a acţiunilor trustului de presă, acestea scăzând cu aproximativ 16% în cadrul sedinţei din 21 aprilie, valoare care a mai fost înregistrată în urmă cu 22 de ani.
Criza muşcă din afacerile New York Times: Pierderi de 74 mil. dolari în T1

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu