Skip to main content

Antena 1, somată pentru reportajele din războiul cu Adevărul

 

Antena 1 a fost somată de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru modul în care a reflectat conflictul cu ziarul Adevărul pe tema Enigma Otiliei. În principalul Observator, Antena 1 a acuzat Adevărul că publică romanul Enigma Otiliei fără a deţine drepturile de autor.

Publicitate

Iată una din ştirile care au atras somaţia, pentru neprezentarea tuturor punctelor de vedere aflate în conflict:

[flashvideo filename=video/antena1_observator.flv /]

Conform CNA, televiziunea grupului Intact, care deţine şi ziarul Jurnalul naţional, a încălcat normele de informare corectă, care presupun prezentarea principalelor puncte de vedere aflate în opoziţie.

Antena 1 nu a respectat principiul audiatur et altera pars atunci când a acuzat Adevărul de furt intelectual, cărţi furate, tâlhărie şi furt calificat.

Atacul Antenei 1, în Observatorul din 22 aprilie, a fost urmat şi a doua zi de un alt reportaj, dar şi de un schimb dur de articole între Adevărul şi Jurnalul naţional, articole-derapaj în care fiecare dintre cele două părţi aflate în conflict şi-au expus, unilateral, punctul de vedere.

Paginademedia.ro a semnalat câteva dintre aceste derapaje, poziţionate chiar pe prima pagină a celor două tilturi, primele ca vânzări pe segmentul quality. Atât Adevărul, cât şi Intact, au făcut din disputa comercială (de interes limitat) un conflict editorial şi chiar au deschis ziarul cu articole pe această temă. Ultimul, luni, când Adevărul a titrat, pe prima pagină, Ministrul papă lapte. Explicaţia, în subtitlu: Theodor Paleologu n-a mişcat un deget pentru a stopa exploatarea ilegală a mărcii BPT.

Citiţi şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu