Skip to main content

Barcelona – Manchester United, un meci de 1,5 milioane de telespectatori şi 110.000 de euro

 

ACTUALIZARE: Finala Ligii Campionilor la fotbal, FC Barcelona - Manchester United, disputată aseară la Roma, a atras încasări mai mici decât finala Cupei UEFA, câştigată săptămâna trecută de echipa românului Mircea Lucescu, Şahtior Donetk. Astfel, încasările publicitare ale meciului Şahtior – Werder Bremen, difuzat tot de Pro TV, au fost de 120-130.000 de euro. O explicaţie este faptul că meciul s-a terminat după prelungiri, după miezul nopţii, permiţând mai multe calupuri publicitare. Audienţa medie a finalei UEFA, în text.

Publicitate

uefaFinala UEFA Champions League, transmisă de Pro TV, a dominat audienţele pe intervalul de difuzare. În medie, partida a fost urmărită de 1,5 milioane de telespectatori în mediul urban, adică 13,1 rating. Din totalul telespectatorilor, 707.000 au fost pe targetul Pro TV, adică între 18 şi 49 de ani.

Următorul clasat, Antena 1, a fost la distanţă de Pro TV: 434.000 de telespectatori în mediul urban, de peste trei mai puţini telespectatori decât partida de pe Pro.

Succesul de audienţă nu s-a tradus în încasări de publicitate pe măsură. Conform estimărilor paginademedia.ro, suma adusă de meci este de aproximativ 100-110.000 de euro. Estimarea a fost făcută pe baza punctelor de audienţă (GRP), cu alte cuvinte în funcţie de audienţa spoturilot publicitare.

Audienţele TV în mediul urban, în intervalul de desfăşurare a partidei Barcelona – Manchester United, 21.45-23.35

  all urban     18-49    
mii persoane Rtg% mii persoane Rtg%
Pro TV 1516 13,1 707 13,3
Antena 1 434 3,8 116 2,2
Acasa 262 2,3 144 2,7
Prima TV 232 2 123 2,3
Antena 3 189 1,6 72 1,4
Realitatea TV 114 1 38 0,7
Kanal D 106 0,9 37 0,7
TVR 1 66 0,6 23 0,4

Vârful de audienţă a fost înregistrat la ora 23.14, în repriza a doua. În acel moment, la Pro TV se uitau 1,8 milioane de telespectatori din mediul urban, ceea ce înseamnă aproape 16% rating.

Audienţa meciului, pe reprize:

  all urban     18-49    
mii persoane Rtg% mii persoane Rtg%
1529 13,3 714 13,4
REPRIZA I 1503 13 702 13,2
REPRIZA II 1683 14,6 780 14,6

Săptămâna trecută, Pro TV a transmis şi finala Cupei UEFA, câştigată de Şahtior, echipa antrenată de Mircea Lucescu. Meciul, cu tot cu prelungiri, a avut o audienţa medie de 1,37 milioane de telespectatori (12 rating), mai mică decât finala Ligii Campionilor. Totuşi, pentru că s-a întins cu prelungiri, până după miezul nopţii, a permis mai multe calupuri de publicitate şi încasări totale de 120-130.000 de euro.

Audienţa finalei Cupei UEFA, pe reprize:

  all urban     18-49    
mii persoane Rtg% mii persoane Rtg%
REPRIZA I 1391 12,1 642 11,9
REPRIZA II 1582 13,7 736 13,7
REPRIZA I PRELUNGIRI 1388 12 634 11,8
REPRIZA II PRELUNGIRI 1406 12,2 610 11,3

Foto: EVZ

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Hai că n-a fost chiar atat de strălucitoare audienţa meciului, altădată parcă băieţii de la PROTV făceau audienţe ceva mai bune, nu-i aşa?

Trimite un comentariu