Skip to main content

DERAPAJ: Antena 1, mereu prima pentru Jurnalul naţional

 

În gura presei înghite audienţa Pro TV scrie în dreptul unui tabel publicat sâmbătă de Jurnalul naţional, la rubrica Audienţe TV. Rubrica promovează oricum doar graficele care scot Antena 1 pe primul loc (este din acelaşi grup, Intact, care editează şi Jurnalul naţional), dar elementele graficului de faţă creează o serie de confuzii.

Publicitate

Prima: În gura presei, emisiunea prezentată de Mircea Badea, nu are nicio legătură cu intervalul de care se vorbeşte în grafic. Voi detalia toate inadvertenţele rubricii, dar mai întîi, iată graficul:

jurnalul-audiente

Deşi ocupă un mic colţ de pagină, graficul ridică o serie de probleme:

1.Indicatorul market-share (cota de piaţă) se măsoară în procente, cifrele din tabel sunt în cifre absolute (mii).
2.Nu ştim ce reprezintă cifrele absolute din tabel (probabil telespectatori).
3.Se spune că este vorba despre prime-time (intervalul de seară, de maximă audienţă), dar emisiunea lui Mircea Badea se difuzează pe Antena 1 dimineaţa. Seara, În gura presei (la care face referire titlul) este pe Antena 3, post care lipseşte din grafic.
4.Nu se precizează perioada pe care o reprezintă măsurătorile.

Micul colţ de Audienţe TV (în fapt,o rubrică de marketing!) nu este la prima abatere asemănătoare. Pe principiul Antena 1, mereu pe primul loc, Jurnalul titra acum ceva vreme că Antena 1 împinge Pro TV pe locul trei! Graficul, pe care îl găsiţi aici, arată trei cifre, dar, la fel, nu precizează perioada măsurătorilor.

Astăzi, aflăm că Meciul Antenei 1 a împins Pro TV pe locul trei. Acelaşi principiu: Antena 1 este mereu mai tare decât Pro TV, dar cel puţin se mai înţelege ceva...

jurnalul-audiente-meci

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • 2peu 2peu
    Terminati-va cu chestiile astea deoarece tot protv-ul va ramane locul 1, degeaba are antena1 meciuri din liga 1 fiindca protv-ul are CL si nu in ultimul rand transmise in HD; pai daca ar transmite antena in HD ar trebui sa se "vanda"! La filme nici numai vorbesc.
  • unul unul
    MediaPRO RULES!ANTENOTV sucks!
  • OM DE MEDIA OM DE MEDIA
    ai dreptate. antena 1 este si va ramane pe locul 2. nu ca nu poate, doar ca nu vrea. incearca si ea sa iasa in fata prin ascunderea cifrelor reale. dar oamenii pe pr de acolo si din clir de la research nu sunt profesionisti si nu stiu meserie si isi dau cu stangul in dreptul. daca vrei sa arati ca esti bun chiar si pe un target pai urmeaza targetul, nu lua din fiecare target ce iti convine.. tari graficele. tipic pt a1. niciodata nu au fost in stare si nu vor fi in stare sa faca ceva profesionist. nici macar cand vor sa se comunice.

    tot incearca sa copieze pro-ul dar o fac prost si neprofesionist. si asta numai din cauza celor care lucreaza care nu au habar de domeniul asta si nu il inteleg.
  • ciclop ciclop
    "În primul rând, când faci astfel de materiale, trebuie să fii corect cu publicul tău. Cititorul trebuie să ştie de ce un articol are o anumită orientare.
    Nu ocupă mult spaţiu un disclaimer de genul “Jurnalul naţional face parte din trustul Intact, care deţine şi Antena 1″.
    M-aş bucura să facă vreun trust aşa ceva."
    Domnule Obae, citatul de mai sus da de-nteles ca o fata cu certificat de "fata mare" poa' sa fie si mare curva, da' sa nu "miroasa" prea tare. Jumatatile de masura au condus la catastrofa actuala din media romaneasca. E-asa greu de spus ca DEONTOLOGIA PROFESIONALA INTERZICE oricarui practicant mass-media sa-si minta cititorul/asculatorul/telespectatorul? Tot circul cu graficele alea are la baza o informatie. Si-atit (nu un amplu articol, cu luare de pozitie care "stim noi ce orientare are fituica asta...")...bla...bla..). Informatia trebuie sa fie CORECTA si-atit. Nu-i nevoie de nici un "disclaimar" (in limba romana se spune "dezvinovatire", "scuza" si mai gasite alte sinonime in dictionarul LIMBII ROMANE!). Si, oricum, cine se scuza, de foarte multe ori, se-acuza! Altfel, vorbim despre pamflet (ref. comentariul dv., in care visati la momente de bucurie) - un gen publicistic care, pentru contemporanii dimboviteni, proliferaza intr-o forma complet degradata: BASCALIA. Nu ma situez de partea nici unuia dintre posturi, dar as inclina balanta profesionismului catre Protv (PRO nu vine, totusi, de la PROFESIONISM, cum crede, cu entuziasm juvenil, cineva, mai sus - nu-i momentul sa detaliez).
  • YODA YODA
    Petrişor: parcă pînă acum erai acuzat ca lucrezi la INTACT, acum eşti contra lor? :)

    Vik: dacă Petrişor avea ceva cu INTACT acest site media nu mai era recomandat de către site-ul de ştiri Antena 3 ;)
  • Petrişor Petrişor
    Vik,
    1. Tipic românesc: nu vezi argumentele, doar că "am ceva cu ei".

    2. Citeşte cu atenţie articolele din rubrica Derapaj de pe site şi vei vedea că toate trusturile au fost prezente, nu numai Intact.

    3. Sunt un jurnalist, nu ştiu de unde ai tras tu concluzia că "mă cred vreun analist".

    4. Corect este "fii obiectiv", nu "fi obiectiv"
  • vik vik
    Domnule Obae ..dumneata ai in general o problema cu Intact !!
    Se observa asta de mult timp aici la dumneata pe blog..sau ce o fi asta !!!
    Daca te crezi vreun analist media..atunci fi obiectiv !!! Si nu tine cu un trust sau altul !! Ca nu suntem prosti sa nu vedem asta
    Si apropo Antena 1 se bate cu Protv nu cu alte canale ..asa ca ei se compara cu acel canal ..nu cu alte posturi !!
  • YODA YODA
    Petrisor,
    astia sunt toti niste mincinosi!
    nu te mai ocupa de ei...
    Vezi mai bine ca niste amici imi spun ca e mare scandal la Libertatea despre cum arata ziarul in format mic, proiect facut pe genunchi de elvetieni cu cativa romani zelosi.
    Nimeni nu a fost consultat si rezultatul e ca multi vort sa plece. Ana Nita e in corzi iar aia de la Click si Can-Can jubileaza pentru cadoul facut... Nici nu puteau spera asa cadfou in luna in care Click afirma pe toate canalele ca a trecut pe locul 1 ceea ce eu personal tind sa cred pentru ca ieri de exemplu Libertatea anunta 275000 de exemplare iar Click 420000.
    Bravo baieti si fete de la Libertatea, ati mai ingropat inca un produs!
  • cactuss cactuss
    Se cuvine o corectura. Am scris "obedinetii" inloc de... obedientii. Imi cer scuze pentru greseala survenita din text.
  • cactuss cactuss
    Salut! MediaPro vs. Intact = 3-0, asta este scorul real pe piata media din Romania. Ceea ce fac "obedinetii" din trusul Intact (v-ba d-lui Cristian Tudor Popescu), se numeste lipsa de repspect fata de cititori si telespectatori ai ziarului Jurnalul National si Antena 1. Pacat de atactul marsav indreptat catre PRO, un trust cu 10 mii de clase pe ei. PRO = PROfesionalism!
  • alex alex
    pro tv va ramane number one! asa a fost si asa va fi! e stilul american! antena 1 e nu doar post comunist, ci o disperata si total nereusita copie a ce face pro tv. mereu vor fi complexati de cat de bine merge pro-ului. bafta pro!
  • Tataee Tataee
    bun. acum sa vedem si share-urile REALE. asta la programele care au fost la aceeasi ora cu meciul.
    Antena1 (meci) - 24,7, Acasa (regina) - 20,6, Protv (film - Cavalerii...) - 12. ce sa mai zic ca pe 15-29 urban, regina a avut share 30, iar antena 22. dar astea sunt interpretari.
  • marina marina
    Aceleasi grafice,dar aparute corect sunt si in financiarul,tot din trust. Cred ca e posibil sa fie o scapare de machetare a celor de la jurnalul.
  • Ionut Ionut
    E de-a dreptul rusinos pentru Intact sa foloseasca asemenea practici ale concurentei neloiale.Nu pot spune ca sunt surprins , insa.Ei ne-au obisnuit cu tot felul de mizeriin si sunt in stare sa arunce cu noroi in altii pt 1/1000 de punct de rating .CU asa stil de abordare a problemei...vor ramane pentru eternitate pe locul 2.OFTICATII !!!!
  • Petrişor Petrişor
    Yoda, nu spun că nu se face. Problema este cum se face şi cât este de corect.

    În primul rând, când faci astfel de materiale, trebuie să fii corect cu publicul tău. Cititorul trebuie să ştie de ce un articol are o anumită orientare.

    Nu ocupă mult spaţiu un disclaimer de genul "Jurnalul naţional face parte din trustul Intact, care deţine şi Antena 1".

    M-aş bucura să facă vreun trust aşa ceva. Dar e mai uşor să vinzi publicului un articol aparent obiectiv, să îl păcăleşti cu o informaţie ce pare dezinteresată, nu?

    Excesul de informaţii de acest tip, cu aceeaşi orientare va duce, însă, la pierderea credibilităţii articolelor respective.

Trimite un comentariu

sus