Skip to main content

Michael Ringier: Internetul nu este răspunsul la print

 

michael-ringierOnline-ul nu este răspunsul la print. Poate în cinci-zece ani, dar nu acum. Putem spune că modelul de business al presei scrise este ameninţat, dar este un model de business”, a declarat Michael Ringier la Bucureşti, cu ocazia prezentării rezultatelor financiare ale companiei.

Publicitate

Ringier consideră că renunţarea titlurilor la varianta tipărită nu ar fi “o idee bună”.

Michael Ringier: “În online, nu există un model de business pentru jurnalism. Ar fi o greşeală să renunţăm la un model de business existent pentru a adopta o variantă pentru care nu există model de business. Cred în combinaţia print-online. Dar a renunţa la print nu e o idee bună."

În România, Ringier a avut anul trecut o cifră de afaceri de 171,8 milioane RON (faţă de 217 milioane în 2007), din cauza vânzării unor titluri, precum ghidurile TV şi ProSport. Profitul anul trecut: 13 milioane RON

Michael Ringier este optimist în cea ce priveşte criza şi declară că nu intenţionează să vândă titlurile din România. Stafful Ringier, prezent la Bucureşti, nu exclude însă închiderea unor titluri sau alte concedieri până la sfârşitul anului.

Cifra de afaceri şi profitul Ringier România în ultimii trei ani

ringier-grafic1

Ringier România editează, printre altele, cotidianele Evenimentul zilei şi Libertatea, săptămânalul economic Capital, bilunarul Diva şi revistele lunare Unica şi Bolero.

Michael Ringier:

  • "Situaţia presei va trece de la dificilă la tragică"
  • "Sunt însă optimist. Primul motiv pentru a fi optimist este istoria de 176 de ani a companiei noastre. Un altul este credinţa mea de nezdruncinat în jurnalism. Curios, nicio altă media nu vorbeşte despre moartea ziarelor decât ziarele însele."
  • Michael Ringier, la întrebarea paginademedia.ro legată de o ofertă de cumpărare din partea lui Sorin Ovidiu Vîntu: "nu vreau să transform conferinţa de presă într-o conferinţă de zvonuri. Nu ştiu de o asemenea ofertă".
  • Intenţionează să vândă titluri din România? "Categoric nu!"

Christian Unger, CEO Ringier

Petrişor Obae: Estimaţi ca la sfârşitul lui 2009, în România, să aveţi acelaşi număr de titluri şi acelaşi număr de angajaţi ca acum?
Unger: Este un an foarte dificil şi competitiv, un an în care se vor face ajustări ale cheltuielilor. Vom vedea, nu putem spune nimic în momentul de faţă.

marius_hagger3Marius Hagger, director general Ringier România

  • Niciodată nu ne plictisim. Aici primim chiar şi torturi de nuntă de la concurenţă.
  • Principalul motiv al scăderii cifrei de afaceri este reducerea portofoliului.
  • Sunt prea mulţi jucători se luptă pentru aceeaşi felie din tortul publicităţii.
  • Este un declin al segmentului ziarelor de referinţă, care se poate stabiliza doar prin cheltuieli consistente de marketing, incluzând aici colecţiile de carte şi DVD-urile.
  • Creşterea puternică se observă în cazul tabloidelor.
  • Preţul de copertă este foarte mic, mai ales în cazul tabloidelor, raportat la cheltuielile de producţie
  • Un nou jucător, Adevărul Holding, a crescut puternic în ultimul an.

Marius Hagger despre piaţă

  • Piaţa este aglomerată cu prea multe titluri identice în toate segmentele.
  • Audienţa presei scrise este limitată de distribuţie.
  • Publicitatea nu poate susţine toate titlurile, ceea ce duce la o luptă extrem de dură.
  • Este o presiune enormă pe preţul publicităţii.

Tendinţele în 2009

  • Piaţa de publicitate s-a prăbuşit în acest an cu 50%, un procent mult mai mare decât ne aşteptam.
  • Preţul publicităţii este mai mic decât în 2008 şi este o luptă pentru preţuri şi pentru volumele de publicitate
    2010 va fi la fel de rău.
  • Din păcate, reducerile de cost nu pot compensa pierderile din venituri.
  • Investiţii pentru a muta businessul şi pe online.
  • O uşoară revenire va fi în 2011.
  • Va urma o consolidare a pieţei, cu mai puţine titluri şi mai puţini publisheri.

Ce va face Ringier în 2009

  • Vom continua să păstrăm Libertatea pe prima poziţie, cu preţul a mai mult de un tort.
  • Cifrele Click nu sunt auditate, la fel şi tortul.
  • Ne vom concentra pe titlurile cu potenţial din grup, pe cele care credem că vor supravieţui cu bine crizei şi vom tăia costurile.
  • Optimizarea parteneriatului cu postul Kanal D.
  • Parteneriate strategice, precum cel cu B1TV.

Detalii despre conferinţa Ringier oferă şi HotNews, AICI.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu