Skip to main content

PROPUNERE DE CRIZĂ: Rodipet oferă cartele Orange şi cazare la hotelurile Awdi

 

Editorii au primit o scrisoare-bombă din partea distribuitorului de presă Rodipet la sfârşitul săptămânii trecute. În scrisoare, Rodipet anunţă că a decis UNILATERAL mărirea comisionului plătit de editori şi că, din cauza crizei, Rodipet propune bartere în contul datoriilor. Cu alte cuvinte, în loc de bani, editorii vori primi de la cartele Orange, la proprietăţi imobiliare şi bonuri de cazare în hotelurile deţinute de grupul Awdi, proprietarul Rodipet.

Publicitate

Din document:

Propunem tuturor editorilor încheierea unor contracte de barter, în vederea diminuării datoriilor, putând oferi în compensare: cărţi, rechizite, cartele reîncărcabile Orange, servicii de publicitate outdoor şi indoor, servicii de curierat, servicii complete de cazare în hotelurile de lux deţinute de AWDI GROUP, proprietăţi imobiliare, servicii de consultanţă şi outsourcing, activităţi specifice relaţiilor publice, comunicare integrate şi promovare imagine, posibilităţi de francizare Rodipet sau convertirea datoriei în acţiuni, la preţul pieţei.

Rodipet justifică propunerea prin faptul căeste afectată de criza economico-financiară mondială, fluxul de lichidităţi al companiei fiind diminuat considerabil”.

Dincolo de oferta inedită, distribuitorul de presă anunţă ultimativ că măreşte tarifele percepute editorilor, conform unei clasificări pe care nu o exemplifică, iar dacă publicaţiile nu se conformează, titlurile nu vor mai fi difuzate.

Iată scrisoarea Rodipet:

Menţiune: sublinierile sunt făcute aşa cum apar în scrisoarea trimisă editorilor.

"Rodipet Group este o companie privata, care functioneaza dupa legile economiei de piata si care, de la momentul privatizarii si pana in prezent nu a beneficiat de nicio subventie de la statul roman.

Rodipet Group va aduce la cunostinta faptul ca, in acest moment distribuie un numar foarte mare de publicatii, care pot fi clasificate in trei categorii:

A. Publicatii profitabile – desfasoara o activitate profitabila, atat pentru editor, cat si pentru distribuitor. Acest tip de publicatii au reusit sa-si optimizeze pretul de coperta cu cheltuielile generate de distributie si, datorita acestei reusite, isi vor continua activitatea prin Rodipet Group in conditii normale si conform clauzelor stipulate in contractele comerciale.

B. Publicatii profitabile pentru editori – castiga din reclama si publicitate. Acestia incaseaza pentru o singura reclama de 53 x 36 cm valoarea de 26.430 lei (adica, peste 8.000 de Euro), pe cand pretul de coperta practicat este foarte mic (aproximativ 10% din nivelul preturilor practicate in tarile Uniunii Europene);

C. Publicatii “subventionate” – editorii castiga din subventii ale unor partied politice sau ale unor oameni de afaceri (retururile aproximativ 75% sunt exaggerate, pierderile Rodipet Group fiind imense). Si in cazul acestora, pretul de coperta practicat este foarte mic (aproximativ 10% din nivelul preturilor practicate in tarile Uniunii Europene).

Conform clasificarii de mai sus, este de prisos a va mentiona ca, in relatia cu ultimele doua tipuri de publicatii, RODIPET GROUP NU MAI POATE TOLERA O ASEMENEA ABORDARE COMERCIALA SI NU MAI POATE, SUB NICIO FORMA SI INDIFERENT DE PRESIUNI, SA “FINANTEZE” PRESA DIN ROMANIA!

RODIPET GROUP este o companie care se ghideaza dupa norme de performanta si competitivitate, avand cea mai mare acoperire in piata. Normele deontologice ale economiei de piata sunt respectate cu strictete, insa aceasta politica nu poate continua intr-o maniera unilaterala. Orice relatie presupune doi parteneri, insa ca echitatea sa fie atinsa intre editori si distribuitori, balanta trebuie echilibrata catre un castig normal de ambele parti.

Viitorul distributiei de presa, nu mai poate fi umbrit de un comert neechitabil si de neacceptat in orice alta tara din Uniunea Europeana!

In acest sens, pentru publicatiile de la punctele B si C, RODIPET GROUP va aplica un cost minim de distributie similar cu cel al Postei Romane, care va cuprinde cheltuielile generate de costurile operationale specifice si de cheltuielile cu transportul returului. Costul de distributie este generat automat de un software specializat (PRESS ANALYZER VB si cele 4 tipuri de AB), care a luat in calcul perioada incepand cu 01.01.2008 pana in prezent, cuprinzand: total livrari, procent retururi, pretul de coperta, veniturile grupului RODIPET calculate la pretul de coperta, cheltuielile directe si indirect ale grupului RODIPET, profit si pierdere.

Reiteram ideea ca motivarea acestei decizii este fundamentata de retururile foarte mari si pretul de dumping folosit de edituri. Pretul de coperta al publicatiilor mai sus mentionate nu face obiectul relatiilor contractuale dintre editori si distribuitori.

Respectand regulile dupa care RODIPET GROUP a fost tratata in aceasta relatie comerciala in ultimii 5 ani, informam, pe aceasta cale, publicatiile de la punctele B si C , ca decizia noastra este UNILATERALA! Intrarea in aplicare a acestei decizii se face cu data de 1 iunie 2009, urmand a se factura transportul si nu comisionul, iar in cazul in care publicatiile in cauza nu se conformeaza, RODIPET GROUP va inceta distribuirea oricaror publicatii neprofitabile, indiferent de sustinerea de care acestea beneficiaza.

Facem precizarea ca ne mentinem declaratiile aparute in presa si propunem tuturor editorilor incheierea unor contracte de barter, in vederea diminuarii datoriilor, putand oferi in compensare: carti, rechizite, cartele reincarcabile Orange, servicii de publicitate outdoor si indoor, servicii de curierat, servicii complete de cazare in hotelurile de lux detinute de AWDI GROUP, proprietati imobiliare, servicii de consultanta si outsourcing, activitati specifice relatiilor publice, comunicare integrate si promovare imagine, posibilitati de francizare RODIPET sau convertirea datoriei in actiuni, la pretul pietei.

RODIPET GROUP se afla in situatia de a propune astfel de compensari partenerilor sai, intrucat este afectata de criza economico-financiara mondiala, fluxul de lichiditati al companiei fiind diminuat considerabil.
Suntem convinsi ca aceste actiuni vor conduce RODIPET GROUP catre iesirea din situatia de criza si, pe termen lung, catre generarea de profit, afirmandu-ne cu tarie dorinta ca RODIPET GROUP sa devina profitabila si, pe viitor, sa nu mai existe justificari pentru intarzierea la plata."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu