Skip to main content

Editorii care au refuzat să semneze Telejurnalul TVR, la primele audieri

 

tvr5Comisia de Etică din TVR a avut azi primele audieri în cazul editorilor care şi-au retras semnătura de pe un Telejurnal, invocând clauza de conştiinţă pentru că invitatul emisiunii a fost un om politic, deşi campania electorală se încheiase.

Publicitate

Mai precis, pe 6 iunie, cu o zi înaintea alegerilor europarlamentare vicepreşedintele PSD şi şeful de campanie al partidului, Liviu Dragnea, a fost invitat la rubrica Tema zilei din Telejurnal, deşi, iniţial, rubrica avea alţi invitaţi şi un alt subiect: primul meci al lui Răzvan Lucescu în calitate de antrenor al României. (povestea, la sfârşitul articolului).

Deocamdată au fost la Comisie editorul Doina Georgescu şi prezentatorul Telejurnalului din acea zi, Mihai Rădulescu. De altfel, Doina Georgescu este cea care a sesizat Comisia, cerând un răspuns concret: a procedat corect invocând clauza de conştiinţă, atunci când şi-a retras semnătura de pe genericul Telejurnalului?

Doina Georgescu, pentru paginademedia.ro:

“Aştept din partea Comisiei un răspuns, dacă am procedat corect, retrăgându-mi semnătura în timpul rubricii Tema zilei. Ca dovadă că gestul meu a fost în concordanţă cu legea, CNA a validat că am procedat corect prin somaţia dată TVR în acest caz. Îmi asum responsabilitatea pentru ştirile din ediţia Telejurnalului din 6 iunie, dar nu pentru rubrica tema zilei.”

„În condiţiile în care urmează încă o campanie electorală, este foarte important un răspuns clar din partea comisiei, care să poată ajuta orice producător sau realizator să nu îşi asume responsabilitatea în cazul în care sunt puşi în situaţii care contravin conştiinţei jurnalistului din TVR.”

După rubrica Tema zilei, cu Liviu Dragnea, TVR a fost somată de Consiliul Naţional al Audiovizualului pentru prezenţa unui lider politic în program, cu mai puţin de 24 de ore înaintea alegerilor.

Pentru că TVR difuza în seara zilei de 6 iunie partida Lituania – România, Tema zilei a avut iniţial ca subiect primul meci al reprezentativei cu Răzvan Lucescu la cârmă. Tema a fost schimbată, iar în studio a venit liderul PSD Liviu Dragnea.

Doina Georgescu, producătorul Telejurnalului din acea seară, pentru paginademedia.ro:

“Nu am stabilit eu subiectul, nu am stabilit întrebările moderatorului şi nici invitatul, în condiţiile în care Tema zilei avea un subiect sportiv cu invitaţi din sport, care să comenteze debutul lui Lucescu la naţională. Nu am schimbat eu tema zilei.”

Mihai Rădulescu, prezentatorul Telejurnalului, a fost şi el audiat astăzi:

“Am relatat ce s-a întâmplat în ziua în care eu am prezentat Telejurnalul”, a spus Rădulescu despre audierea de astăzi, fără să dea alte detalii.

Audierile vor continua. Urmează Adriana Gulea (editor ştiri), Dorin Muntean (producător) şi Mihai Constantin (prezentatorul rubricii Tema zilei).

Istoria zilei de 6 iunie este încă una neoficială. Pe scurt, şi după consultarea mai multor surse care au ţinut să îşi păstreze anonimatul, paginademedia.ro face o reconstituire a principalelor moment:

  • 6 iunie 2009 este preziua alegerilor europarlamentare. Este seara în care Răzvan Lucescu debutează ca antrenor al naţionalei, în meciul Lituania – România.
  • Se stabileşte Tema zilei. Despre un subiect politic nu poate fi vorba, legea interzice campania electorală pe posturile TV cu mai puţin de 24 de ore înaintea alegerilor.
  • După amiază, subiectul se schimbă. Editorii află că invitat la Tema zilei va fi Liviu Dragnea, vicepreşedinte şi şef de campanie al PSD. Oficial, Dragnea vine în calitate de preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman şi lider al Uniunii Consiliilor Judeţene.
  • Mihai Rădulescu prezintă Telejurnalul. Rubrica Tema zilei îi revine lui Mihai Constantin. Discuţia Mihai Constantin – Liviu Dragnea alunecă spre zona electorală şi spre fricţiunile din interiorul coaliţiei. Din informaţiile paginademedia.ro, Mihai Constantin a primit pe mail întrebările pentru invitat. Contactat de paginademedia.ro, Mihai Constantin nu a comentat subiectul: “Aştept rezultatul anchetei”, a spus el scurt.
  • Doina Georgescu (producător) şi Adriana Gulea (editor) îşi retrag semnătura de pe genericul Telejurnalului, invocând clauza de conştiinţă. Gestul lor este urmat şi de producătorul Dorin Muntean, cel care, de altfel, le anunţase de schimbarea subiectului din Tema zilei, cu liderul PSD Liviu Dragnea invitat.
  • La o săptămână după Telejurnalul cu pricina, directorul de ştiri, Mădălina Rădulescu are o discuţie cu “protestatarii”. În faţa colegilor, Doina Georgescu, Adriana Gulea şi Dorin Muntean sunt ameninţaţi, după cum au povestit martorii: le vor fi tăiate orele lucrate şi, dacă vor mai proceda la fel vor fi mutaţi în altă parte.
  • Doina Georgescu, Adriana Gulea şi Dorin Muntean sesizează Comisia de etică a TVR. Doleanţa lor: au procedat corect invocând clauza de conştiinţă? Ulterior, Dorin Muntean îşi retrage semnătura de pe adresa către Comisie.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Si toate acestea pe banii nostri. SUCCES in continuaare. Poate veti ajunge sa nu mai plateasca nimeni deoarece am vazut ca unii au castigat in instanta.
  • Doina, angajat TVR
    De ce ne ascundem identitatea sub anonimat sau sub un nume oarecare?De ce nu ne asumam responsabilitatea pentru cele spuse si facute, intr-un comentariu? Ne e teama ca pierdem CEVA daca spunem ADEVARUL in FATA? Sefului, directorului, colegului ? Ei, da, asta subiect de comentariu:frica, lasitate, vorbit pe la colturi! Cunosc sentimentul, il inteleg si, cu regret spun, ca meritam ceea ce ni se intampla! Iar atunci cand ni se intampla sa fim umiliti si calcati in picioare, acceptam, fara un
    cuvant, fara a invoca, macar, DREPTURILE pe care le avem ca ANGAJATI TVR! Si e firesc, caci ni se spun zi de zi, doar INDATORIRILE fata de institutie si ce ne paste daca nu le executam, si nu conform regulamentelor interne ale TVR ci conform dispozitiilor si "starilor de spirit", uneori, primite de la sefi! Cand ne vom trezi? Ce se va intampla cu viata noastra privata in care ne exasperam familia si prietenii cu problemele de la serviciu caci nu le putem spune ACOLO,unde lucram? Cand vom intra in NORMALIATE?Adica, in firesc.
  • draga petrisor,
    poate ne ajuti si despre ilegalitatile care se petrec la TVR Cluj. Miercuri, Curtea de Apel Cluj a decis ca un concurs a de promovare pentru redactori s-a facut pe pile si fara respectarea normelor legale.
    singurul ziar care a scris doar pe editia online este evenimentul zilei.
    spor
    link-ul este mai jos

    http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/856490/Concurs-pe-post-la-TVR-Cluj-anulat-in-instanta/
  • Nu va suparati, este a sasea sau a saptea stire pe anul aceste in care aflam ca aceasta MADALINA RADULESCU este o "papusa" iar sforile le detine Sassu PDG-ul TVR-ului. Ce o sa faca presa? Bun articolele ies la iveala...acuzatiile sunt facute catre Raduleasca...dar nimeni nu pune un picior in prag sa o dea afara din Televiziune. Am ajuns ca angajatii de rutina sa rezolve problemele comunismului. Sassu / Raduleasca ...fac comenzi politice pe post... deci comunismul inca este la putere iar angajatii sunt sanctionati pentru ceva ce nu au comis...nu e de mirare...doar traim in ROMANIA !
  • Cine e radulescu icsulina ?!?!?!?!??????? NIMENI!(la conducerea compartimentului STIRI (!!!) al televiziunii PUBLICE, adica o platim NOI!). Ne-nvirtim dupa coada prunii cind e clar ca stilpu-n ochi ca pestele s-a-mputit de mult de la cap (capu' se numeste sassu) care a comandat POLITIC cine sa dea din gura in TELEJURNAL. Comisie, etica, morala, constiinta... Vorbe din DEX, goale precum dansatoarele la bara. Las' ca prostii "plateste" taxa....

Trimite un comentariu