Skip to main content

Revista presei – 4 iunie

 

Piaţa de publicitate online din România a crescut mult mai lent în al doilea trimestru al anului trecut, decât în primele şase luni din 2008, anul terminându-se totuşi cu o creştere de 70% faţă de 2007, potrivit potrivit studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB România şi PwC România, citat de HotNews, Business Standard şi Wall-Street. Recesiunea economică a domolit creşterea pieţei autohtone de publicitate online la 46% în semestrul al doilea al anului trecut, după ce în prima jumătate evoluase cu 110% faţă de perioada similară din 2007. Cu toate acestea, piaţa de publicitate online a reuşit să depăşească estimările jucătorilor şi să atingă 72,4 mil. lei (19,7 mil. Euro).
HotNews: Creşterea pieţei româneşti de publicitate online a încetinit considerabil în semestrul doi din 2008
Business Standard: Criza a domolit avântul pieţei de publicitate online
Wall-Street: Piaţa de publicitate online, 72,4 mil. lei în 2008, în creştere cu 70%

Publicitate

iaaIAA publică pe site-ul organizaţiei un Document de Poziţie cu privire la practicile incorecte din industria de comunicare: “În ultima perioadă, pe fondul crizei economice, au reapărut practici neprofesionale şi condamnabile din partea unor canale media, respectiv atacuri directe sau indirecte la adresa unor branduri sau unor companii active în comunicare pe piaţa românească. Aceste atacuri au ca scop - mai mult sau mai puţin transparent - obţinerea de buget de publicitate, constituindu-se într-un veritabil mecanism de şantaj care aduce atingere imaginii brandurilor şi companiilor afectate.”
Document de poziţie semnat Consiliul Director al IAA România

Pentru piaţa românească de media, primul trimestru al acestui an a întrecut chiar şi cele mai sumbre previziuni, cu scăderi de 50% faţă de perioada similară din 2008. Trimestrul al doilea a adus însă un uşor reviriment, deşi piaţa se află tot pe scădere şi a repus pe sticlă o mică parte dintre categoriile de advertiseri absente în primele trei luni, analizează Business Standard. Reprezentanţii Zenith Media au explicat că TV-ul este în continuare cel mai sigur canal de comunicare.
Revirimentul din trimestrul al doilea nu duce pe plus piaţa media

Adevărul Holding e somat de COPYRO - Societatea de Gestiune Colectivă a Drepturilor de Autor „să retragă de pe piaţă ediţia neautorizată” a două romane, „Accidentul” şi „Oraşul cu salcâmi”, de Mihail Sebastian, scrie Evenimentul zilei. Somaţia vine la nici două luni după ce trustul a fost acţionat în instanţă pentru că a publicat „Enigma Otiliei”, de George Călinescu, fără a avea drepturile legale.
Adevărul Holding, acuzat din nou de furt

PrintDiscovery Networks Europa Centrală a anunţat că de la 1 iulie Discovery Channel va avea un nou logo, ca urmare a rebrandingului efectuat la nivel internaţional şi că va relansa canalele Discovery Travel & Living şi Discovery HD prin modificarea logo-ului şi îmbogăţirea grilei de programe, relatează Daily Business. Noul logo păstrează simbolul globului pământesc, încastrat în litera "D" de la Discovery.
Discovery Channel va avea un nou logo de la 1 iulie

rosenbergAdrian Rosenberg, ex Pro TV, s-a alăturat de o lună echipei de ştirişti a postului Kanal D şi va prezenta din 7 iunie Jurnalul de la 18.30, dar şi Ediţia specială din aceeaşi zi, dedicată alegerilor europarlamentare.”Vrem să abordăm europarlamentarele dintr-o altă perspectivă. Ne dorim să le facem oamenilor altceva decât o simplă informare, nu doar să vadă la televizor cum se merge la urne. Pe timpul întregii zile vom avea corespondenţe din toată ţara, iar în studio va fi invitat jurnalistul Horia Ghibuţiu”, a spus Rosenberg.
Rosenberg, de la PRO TV la Kanal D

France Télévisions a anunţat un plan de disponibilizări care ar putea afecta şi colaboratorii de peste 60 de ani. “France Télévisions vrea să atingă echilibrul operaţional în 2011 şi echilibrul net în 2012”, explică grupul decizia într-un comunicat al Consiliului de Administraţie, scriu HotNews şi Cotidianul. Conducerea televiziunii a decis să concedieze, până în 2012, 900 de angajaţi din care fac parte şi colaboratori de peste 60 de ani. În prezent, France Télévisions are 11.000 de angajaţi.
Cotidianul: Televiziunea publică franceză va concedia 900 de angajaţi până în 2012
HotNews: 900 de angajaţi ar putea părăsi televiziunea publică franceză până în 2012

conanConan O’Brien, care este, de luni, gazda emisiunii The Tonight Show de la NBC, a atras un public numeros în faţa micilor ecrane, scriu Adevărul şi Cotidianul. Cu un rating mediu de 7,1%, O’Brien a plasat emisiunea mult înaintea principalului concurent, Late Show cu David Letterman (2,8%), difuzat de CBS, dar şi a programelor de la ABC.
Adevărul: Înlocuitorul lui Jay Leno a început bine
Cotidianul: Conan O’Brien, succesorul lui Jay Leno, a “rupt” audienţele cu primul său “Tonight Show”

Publicaţia britanică The Sunday Times îşi va lansa un site separat de cel al ediţiei The Times, notează EVZ. De asemenea, conducerea trustului News International, din care fac parte şi cele două ziare, ia în calcul posibilitatea ca cititorii să plătească pentru conţinutul online. Deocamdata, The Sunday Times este publicat online pe acelaşi site ca şi cotidianul The Times, sub umbrela brandului Times Online.
The Sunday Times îşi face site

Titluri foarte cunoscute din presa scrisă britanică se confruntă cu o "ameninţare mortală" şi riscă să dispară până la finele acestui an, în condiţiile în care veniturile din publicitate vor continua să scadă pe parcursul verii, potrivit unui nou raport al Group M, citat de The Guardian şi preluat de HotNews. Grupul apreciază că în 2009 publicitatea în ziare va scădea cu 26% comparativ cu anul precedent.
Group M: Criza ameninţă titluri foarte cunoscute din presa scrisă britanică

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu