Skip to main content

Revista presei media – 11 iunie

 

Posturile de desene animate îşi menţin poziţia de lider în privinţa actelor de violenţă difuzate, prin comparaţie cu restul televiziunilor, arată un studiu prezentat de UNICEF, CNA şi Universitatea Bucureşti, prezentat pe larg de HotNews. Subiectul este tratat şi de Evenimentul zilei, Jurnalul naţional şi Iaa.

Publicitate

Câteva concluzii:

  • Exceptând canalele pentru copii, Pro TV se află în top cu cele mai frecvente scene de violenţă într-o oră de emisie, la polul opus fiind clasat postul public.
  • Canalele de desene animate difuzează de două ori mai multă violenţă decât restul televiziunilor. Jetix este cel mai violent canal de desene animate, urmat de Cartoon Network şi Minimax.
  • Violenţa verbală este cel mai des întâlnită, urmată de violenţa fizică.
  • Pro TV are cel mai violent jurnal de ştiri, ca medie a numărului de ştiri violente difuzate într-un buletin informativ.

HotNews: Jetix, Pro TV şi OTV - campioane ale violentei pe micul ecran

cosmina-noagheaCosmina Noaghea, directorul de publishing al Publimedia, afirmă pentru Business Standard că niciun grup de presă din România nu va termina 2009 pe profit. Cel mai important centru de profit şi venituri pentru Publimedia este divizia de business, care a adus 40% din cifra de afaceri de anul trecut, plasată la 30 milioane de euro. În ceea ce priveşte cotidianul Gândul, Noaghea spune că este cel mai stabil ziar din segmentul său, în condiţiile unor investiţii de marketing foarte mici. “Dată fiind evoluţia vânzărilor, o să rezistăm, evident că nu va face profit, dar pot să garantez că va pierde cei mai puţini bani dintre ziarele de calitate”.
Presa de business, 40% din veniturile Publimedia

De la 1 iulie, TVR 1 intră în posesia primei opţiuni din drepturile TV ale UEFA Champions League şi este dispusă să implice peste o sută de angajaţi, scrie Adevărul. Meciurile vor fi transmise în format HD (înaltă definiţie). TVR a câştigat prima opţiune din drepturile TV ale Ligii Campionilor pentru următoarele trei sezoane, 2009-2012, plătind 34 de milioane de euro la licitaţia organizată de firma Team, partenerul UEFA. Celelalte opţiuni au fost adjudecate de platforma DTH Boom şi vor fi difuzate pe posturile Boom Sport One şi Boom Sport Two.
TVR intră în „febra“ Ligii Campionilor

fetele-marinarului-2Două dintre serialele româneşti de succes, la final: Fetele marinarului (Antena 1) se încheie diseară, iar Regina (Acasă TV) - săptămâna viitoare, notează Evenimentul zilei. Reprezentanţii Antenei 1 iau în calcul eventualitatea unei continuări, dar acest lucru va fi stabilit de-abia din toamnă. Săptămâna viitoare îşi face bagajele şi Regina, cel mai mare succes de casă de până acum al postului Acasă TV. Secretul asupra acţiunii ultimului episod este atât de mare, încât sursele din Pache Protopopescu spun că, pentru a păstra misterul, caseta cu ultimul episod este ţinută într-un seif, sub cheie, până în seara difuzării, pentru ca nu cumva să „transpire” ceva în presă.
Românii rămân în vacanţă fără telenovele

robert-wuttkeSecretele unuia dintre cele mai de succes site-uri de dating, be2.com, sunt prezentate pentru Cotidianul de fondatorul acestuia, Robert Wukke. Germanul va vorbi în cadrul celei de-a treia ediţii a conferinţei RoNewMedia, desfăşurată pe 16 iunie la Crowne Plaza. Povestea site-ului de online dating be2.com a început în 2004, într-un garaj, când Robert Wukke şi alţi doi prieteni l-au lansat pe banii lor. Site-ul a cuprins mai întâi Germania, pentru ca mai apoi să se extindă în toată lumea.
Relaţiile online, bazate pe algoritmi de compatibilitate, prezentate la RoNewMedia

Scăderea cheltuielilor publicitare a atins deja apogeul, iar pentru al doilea semestru al acestui an este de aşteptat ca piaţa să revină la creştere, susţine Maurice Levy, preşedintele grupului de comunicare Publicis, notează HotNews, citând Brand Republic. Şeful grupului ce reuneşte agenţii precum Starcom MediaVest, ZenithOptimedia, Leo Burnett, Publicis şi Saatchi&Saatchi a apreciat că scăderea pieţei de publicitate pentru întreg anul 2009 va fi de 8%.
Maurice Levy, Publicis Groupe: Piaţa publicităţii va începe să-şi revină în al doilea semestru din 2009

Piaţa europeană de publicitate online a crescut cu 20% în 2008, comparativ cu anul precedent, în pofida crizei financiare, potrivit datelor IAB Europe, citate de Euractiv.com, mai scrie HotNews . IAB arată că piaţa europeană de publicitate pe Internet a atins anul trecut 12,9 miliarde de euro, apropiindu-se de nivelul atins de acest segment în SUA - 16,6 miliarde de euro (în creştere cu 10,6% faţă de anul precedent).
Publicitatea online în Europa: creştere de 20% în 2008, până la 12,9 miliarde euro

seceleanuMihai Seceleanu, general manager al publisherului online InternetCorp, pentru Daily Business: “Din declaraţiile unora dintre playerii din piaţă, volumele au scăzut în primul trimestru al anului cu până la 30%. Probabil că în trimestrul doi nu se va reuşi "recuperarea" acestei scăderi aşa că da, probabil, primul semestrul se va situa la o valoare mai mică decât anul trecut. Estimarea noastră pentru întreaga piaţă se situează la minus 10, minus 15% pentru semestrul 1”.
Seceleanu, Internet Corp: Publicitatea online poate să evolueze anul acesta cu 25% în plus, dar şi în minus

La cea de-a 18-a ediţie a festivalului ADCE (Art Directors Club of Europe) Awards 2009, România va fi reprezentată în juriu de Sorin Trâncă, Fondator şi Director de Creaţie la Friends Advertising şi membru fondator Art Directors Club România. Juriul va fi format din 50 de oameni de creaţie care vor evalua cele 860 de înscrieri din 19 ţări europene în cele 22 categorii de concurs.
Sorin Trâncă, în juriul ADCE Awards 2009

The New York Times a angajat banca Goldman Sachs pentru a gestiona o posibilă vânzare a ziarului The Boston Globe, iar compania plănuieşte să primească în următoarele săptămâni oferte pentru importantul cotidian, a anunţat Globe, citând două persoane care s-au declarat posibili ofertanţi, scrie Wall Street Journal, citat de Wall-Street.
New York Times se pregăteşte să vândă cotidianul Globe

Criza financiară reprezintă o nouă provocare pentru industria ziarelor care se luptă pentru a prospera în era Internetului, au declarat editorii la o întâlnire internaţională a industriei presei, ce a avut loc la Helsinki, scrie Wall-Street. Problemele cheie cu care se confruntă industria includ indecizia privind care articole ar trebui să fie printate şi în ediţiile online şi care ar trebui să fie gratuite. Este vital pentru publicaţii să rămână constante din punctul de vedere al furnizării de produse de calitate, în pofida crizei financiare globale, deoarece apetitul pentru informaţiile de calitate s-a menţinut.
Conferinţa Helsinki: Presa scrisă – Între ciocan şi nicovală

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu