Skip to main content

Revista presei media – 19 iunie

 

mihaela-radulescu6Canalizarea banilor publici către presă devine o tendinţă, pe măsură ce veniturile din publicitate scad abrupt, analizează HotNews. S-a întâmplat în Baia Mare cu The Money Channel, se întâmplă în Neamţ cu emisiunea Mihaelei Rădulescu, se va întâmpla, cel mai probabil, şi la Cluj, cu mai toată presa locală. Şefii instituţiilor media din Cluj au stabilit singuri criteriile după care ar urma să fie împărţite fonduri de circa 1 milion de lei de la Consiliul Judeţean, iar acum aşteaptă să vadă ce se întâmplă.
Tendinţă de criză: bani pentru presă din bugetele locale

Publicitate

Gazeta Sporturilor acţionează în instanţă regia de publicitate online Boom, care a vândut, până la începutul acestui an, spaţiul publicitar pe GSP.ro şi siteurile conexe, acţiunea având drept scop recuperarea datoriilor acumulate de regie, a declarat pentru HotNews Gusti Roman, director executiv Gazeta Online. Potrivit lui Gusti Roman, în momentul în care s-a decis întreruperea colaborării exclusive dintre GSP şi Boom, părţile au convenit ca datoriile acumulate de aceasta din urmă, aferente anului 2008, să fie plătite eşalonat. Wall-Street scrie că Boom a achitat două tranşe din zece. Despre subiect scrie şi Business Standard.
HotNews: GSP încearcă să-şi recupereze în instanţă datoriile acumulate de regia online Boom
Wall-Street: GSP dă în judecată regia de publicitate Boom pentru recuperarea datoriilor
Business Standard: GSP dă în judecată regia Boom pentru recuperarea datoriilor

cristi-parvanCristi Pârvan a plecat de la ZedDigital (divizia digitală a Zenith Media) şi a înfiinţat firma de cercetare Media Target Group, anunţă Wall-Street. După 13 ani de cercetare în media, petrecuţi în birourile celei mai mari televiziuni, Pro TV şi ale uneia dintre cele mai mari agenţii de media, Zenith, Cristi Pârvan încearcă o întoarcere la profesia de bază, cea de sociolog.
Despre întoarcerea unui om de media la profesia de bază

Circa 30-50% dintre publicaţiile locale autohtone, în special cotidiene, vor dispărea de pe piaţă până la finele lui 2010, în condiţiile reducerii veniturilor din publicitate cu 40-60%, consideră mai mulţi jucători din industrie. Zoltan Kovacs, preşedintele Trustului de Presă Agenda, a declarat pentru Business Standard că “se va ajunge la un cotidian pe judeţ. Săptămânalele, mai ales cele de niţă, pot trăi, deoarece cheltuielile nu sunt foarte mari”.
Circa jumătate dintre publicaţiile locale pot dispărea în doi ani

Analiză Business Standard: Postul de televiziune Antena 1 a difuzat, în prima jumătate a acestui an, cele mai multe emisiuni de divertisment care au reușit performanțe de audiență, de la Divertis Mall, aflat pe primul loc în topul celor mai urmărite emisiuni de divertisment, până la show-uri precum Test de fidelitate sau Vreau să fiu vedetă care, deși au înregistrat audiențe mai mici, s-au clasat, totuși, intre primele 15 emisiuni de entertainment din punctul de vedere al ratingului.
Ce posturi castiga pe divertisment

divertisment

Doi bloggeri au reclamat, în ultimele zile, că accesul pe blogurile lor de pe calculatoarele din redacţia Adevărul a fost blocat, în timp ce un al treilea spune acelaşi lucru despre redacţia Pro Sport, scrie HotNews. Este vorba de Tiberiu Lovin (Reporter Virtual) şi Cătălin Cocoş, în cazul Adevărul şi de Nandos.ro, în cazul Pro Sport.
Trei bloggeri: Adevărul şi Pro Sport blochează accesul la unele bloguri

Cotidianul trece în revistă serialele TV ale verii:

  • Heroes – Antena 1
  • Dexter. Luni, ora 23.45, Pro TV (povestea unui criminal în serie).
  • Gossip Girl. Sâmbătă, ora 13.15, Pro TV (un fel de Totul despre sex pentru adolescenţi)
  • 30 Rock. Luni, ora 23.15, TVR 1
  • The Office. Luni-joi, după miezul nopţii, Antena 1
  • Larry David, Inamicul nr. 1, HBO.
  • True Blood, HBO

Cele mai tari seriale ale verii

Marii investitori în publicitate vor ca televiziunile naţionale de peste ocean să reducă tarifele cu 15%. Posturi precum ABC, NBC şi FOX nu au reuşit să atragă prea multă publicitate pentru toamna lui 2009, deşi anul trecut au avut reclame în valoare de nouă miliarde de dolari. La o lună după ce reţelele au trimis drept „momeală“ grilele de toamnă, acestea nu au reuşit să atragă investitori importanţi.
Reţelele TV din SUA, în pană de reclame

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu