Skip to main content

Revista presei media – 9 iunie

 

Estimările specialiştilor, de la finele anului trecut, care spuneau că agenţiile de creaţie vor străbate vremuri grele în 2009 s-au adeverit, scrie Financiarul. Şerban Alexandrescu, Managing Partner al agenţiei Headvertising, intuia de la începutul anului că situaţia va fi „albastră”, dar constată că acum situaţia este „ultramarine”. Liviu David, Creative Director Next Advertising spune că în primele cinci luni ale lui 2009 s-a muncit mult şi s-a câştigat puţin.
Agenţiile de creaţie, afectate de declinul pieţei media

Publicitate

becali-evzPostul de ştiri Realitatea TV a profitat din nou de o zi cu un eveniment politic excepţional – ziua alegerilor europarlamentare –, clasându-se pe locul trei în topul general de audienţă al televiziunilor, cu un rating mediu de 1,5 puncte la nivel urban, potrivit datelor furnizate de GfK România, scrie Evenimentul zilei. Vârful de audienţă a fost înregistrat la ora 22.49, când 717.000 de telespectatori urmăreau declaraţiile lui Gigi Becali despre „activitatea” pe care şi-a propus să o desfăşoare în legislativul UE.
Realitatea TV, din nou audienţă pe seama lui Becali

Cristian Mucichescu, managing director OMD România, pentru Business Standard: advertiserii redescoperă că pot atinge audienţa şi altfel decât folosind toate televiziunile principale, la costuri semnificativ mai mici. Astfel, reorientarea către nişe face ca televiziuni mici precum AXN sau Hallmark să fie deja sold-out.
Şeful OMD: Minus 2-5% la reach şi minus 15-20% la costuri au sens

Cel mai mare client de publicitate la nivel global, Procter&Gamble, şi-a dublat cheltuielile în publicitate online de tip display pe piaţa americană, în primul trimestru al acestui an, în condiţiile în care şi-a redus cu 18% bugetul total de publicitate, potrivit Advertising Age, citat de HotNews.
P&G a alocat de două ori mai mulţi bani publicităţii în mediul online din SUA

Veniturile pieţei radio americane vor scădea în 2009 cu aproximativ 15%, până la 14 miliarde dolari, potrivit agenţiei de monitorizare BIA Advisory Services, citată de Business Standard. Aceasta şi-a revizuit în scădere estimările, de la o diminuare de 10,6% preconizată iniţial.
Radiourile americane, minus de 15% la publicitate

Răspunsurile a 200 de advertiseri şi 100 de agenţii de comunicare incluse într-un studiu realizat în SUA arată că publicitarii sunt ceva mai optimişti decât clienţii în ceea ce priveşte viitorul economiei şi al pieţei de publicitate în 2009. Peste 42% dintre agenţiile incluse în studiu susţin că economia a atins deja punctul critic, urmând să se refacă în următoarele 6 luni ale anului. Doar 35% dintre advertiseri au împărtăşit această opinie.
Agenţiile, mai optimiste decât advertiserii în faţa viitorului pieţei de publicitate

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu