Skip to main content

SCHIMBARE DE LIDER: Radio ZU, cel mai ascultat post de radio din Bucureşti

 

buzdugan-si-morar1Schimbare de lider în Capitală: Postul Radio ZU este cel mai ascultat radio din Bucureşti, conform ultimelor măsurători ale Studiului de Audienţă Radio, realizate în perioada ianuarie – aprilie. La nivel urban, Radio ZU se plasează pe locul 4.

Publicitate

Radioul din trustul Intact, lansat în toamna anului trecut cu Daniel Buzdugan şi Mihai Morar vedete principale, este ascultat, în medie, de 262.000 de persoane în Capitală. În toamnă, clasamentul pe Bucureşti era condus de Radio 21, urmat de Radio România Actualităţi şi Kiss FM.

Radio 21, postul de la care au plecat Buzdugan şi Morar, a pierdut 60.000 de ascultători, faţă de valul de toamnă (în care ZU nu a intrat, fiind proapăt lansat). O scădere semnificativă se remarcă şi la Kiss FM – minus 60.000 de persoane. De altfel, Kiss FM şi Radio 21, posturile care au scăzut cel mai mult, au acelaşi format muzical ca Radio ZUContemporary Hit Radio (bazat pe hiturile zilei).

O altă schimbare din Top 3 pe Bucureşti este căderea Radio 21 pe locul 3, postul fiind depăşit de Radio România Actualităţi. Se mai remarcă intrarea Realitatea FM pe poziţia 11, cu 35.000 de ascultători şi scăderea Radio Guerilla, care a pierdut 13.000 de ascultători.

Iată tabelul cu ascultătorii posturilor radio în Bucureşti, pe valuri de măsurare (mii. persoane):

  Primavara 2009*   Toamna 2008**   Primavara 2008***  
Radio ZU 262
Romania Actualitati 236 264 255
Radio 21 222 284 485
Kiss FM 186 246 217
Pro FM 114 110 129
Europa FM 102 108 136
Romantic 95 105 111
Magic FM 69 74 46
Vibe FM 55 62 38
Antena Satelor 52 46 58
Realitatea FM 35
Guerilla 29 42 56
Sport Total 15 16 5
Gold 14 9
One FM 12 24 18
City FM 12 12 9
Cultural 10 17 16
ProFM Dance 9 6 2
Smart 9 5 9
InfoPro 7 17 15
National FM 7 4 9
RFI 5 1 7

* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008

Schimbare de lider şi la nivel urban

Performanţa Radio ZU de pe Bucureşti nu a fost repetată şi în clasamentul la nivel urban, unde postul din grupul Intact se plasează pe locul 4 (cu 908.000 ascultători), după România Actualităţi, Europa FM şi Kiss FM, dar înainte de Radio 21.

Faţă de valul de toamnă însă, Kiss FM a pierdut poziţia de lider şi a alunecat pe locul 3, în favoarea canalului public Radio România Actualităţi şi a postului Europa FM. La nivel urban, valul din toamnă plasa pe prima poziţie Kiss FM, secondat de Radio România Actualităţi. Top trei era completat de Europa FM.

Pierderi de ascultători la nivel urban, în valul de primăvară:

  • Kiss FM: minus 202.000 ascultători
  • Europa FM: minus 58.000
  • Radio 21: minus 220.000
  • Pro FM: minus 128.000

Ascultătorii posturilor radio în mediul urban, pe valuri de măsurare (mii. persoane)

  Primavara 2009*   Toamna 2008**   Primavara 2008***  
Romania Actualitati 1.317 1.375 1.316
Europa FM 1.296 1.354 1.429
Kiss FM 1.293 1.495 1.467
Radio ZU 908
Radio 21 824 1.044 1.486
Pro FM 543 671 724
Antena Satelor 212 244 313
InfoPro 187 204 222
Magic FM 165 198 132
Cultural 64 76 76
RFI 39 33
National FM 34 45 91

* perioada de măsurare a fost 12 ianuarie – 12 aprilie 2009
** 1 septembrie – 14 decembrie 2008
***14 ianuarie – 20 aprilie 2008

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • fratilor radio zu chiar merita sa fie pe primul loc in bucuresti si o sa creasca numarul ascultatorilor pt ca au cu ce sa iasa in evidenta !
  • mie imi place de voi. vorbiti de radiourile astea de parca ati fi proprietarii lor. de parca aveti actiuni la radio zu, kiss, radio 21 etc. sinteti ca telespectatorii de fotbal. ei comenteaza, ei urla, ei dau verdicte, ei pun antrenori, ei scot din teren fotbalistii. in final ei nu joaca. ar trebui din punctul meu de vedere sa va preocupe si proiectele mici si noi care sint in piata care dau diversitatea unei piete media. nu vad o analiza si un comentariu despre radio itsy bitsy, sport total, sau chiar pe proiecte existente gen rfi, infopro, cityfm, etc. toate comentariile sint pe radiourile cu malai mare care nu au facut altceva decat sa strice de ani buni piata de radio din punct de vedere a calitatii cu "super" retetele lor de "succes". daca va place aceasta piata radio, ar fi trebuit sa va ingrijorati de faptul ca a scazut consumul de radio anul trecut cu un procent destul de mare, in loc sa creasca. raspunsul il veti da: lumea se uita la televizor. nu e chiar asa. dimineata in masina nu ai televizor (CTP abera intr-un articol despre disparitia radioului care va fi inlocuit in masini de TV), seara cand te intorci de la serviciu iarasi esti in masina, autobuz, metrou. in bucuresti exista 1 milion de masini care cu siguranta au radio si nu televizor. si totusi piata ascultatorilor de radio a scazut. cauza e clara. proasta calitate a "retetelor de succes" a radiourilor mari. una din explicatii destul de simple ar fi. jucatorii mari de pe piata de radio cu exceptia radiourilor din trustul Intact sint cu actionariat si capital strain. pe ei ii intereseaza profitul, ceea ce este si firesc. nu ii intereseaza pe ei imbunatatirea culturii romanilor, nu ii intereseaza normele deontologice, nu ii intereseaza prostiile care se spun si se fac pe posturile de radio atat timp cat e profit si legea le permite sa faca lucrul acesta cu sanctiuni de rasul curcilor. o sa spuneti, audienta cere asta. e o greseala. audienta ia ce i se da. marea drama este ca DJ-ii romani au pierdut notiunea de a fi realizator de radio, acest lucru implicand o responsabilitate destul de mare vis-a-vis de concetatenii lor chiar si atunci cand fac divertisment. salaru' mare de la jupin si sa mearga mp3-u'.de fapt, ca sa fii realizator de programe trebuie sa ai un pic de scoala de radio, jurnalism, lucruri care lipsesc cu desavarsire. au scoala bamboo, scoala localurilor de fite, etc. am dezvoltat un pic acest subiect ca se reflecta in cifrele de care vorbeati.
    draga stelica, cu reverenta de rigoare, te-as intrba in ce domeniu activezi si ce background profesional ai. si stii de ce?. pentru ca orice business, fie ca e radio, gogoserie, guvern, baie comunala, se ghideaza dupa cifre comparabile motiv pentru care fie ne place sau nu etalam si comparam toate cifrele fie ca e audienta de vara, toamna, primavara sau un alt anotimp martian.
  • radio zu e doar pe locul 4 doar pentru ca nu are o acoperire la fel de mare ca si cei dinaintea lor. oricum au cea mai mare crestere din lumea radio.
  • Coca cum? E ruda cu doamna Coca de la coafor?
    As cam fi printre ultimii care sa nege importanta comunicatelor ca m-am distrat si eu odinioara cu ele :)
  • @neamtu, @stelica: da. vanzatorii se folosesc zi de zi de cifrele astea. da, industria plateste. Dar macar pentru cateva zile lasati-ne si pe noi "sa ne facem numarul" cu informatiile astea. Stiu ca sunteti la curent cu lucrurile astea, insa, mai ales pentru @maria, spun ca uneori batalia comunicatelor e importanta...:) Si spun asta pentru ca @maria e un exponent al categoriei celor care nu au auzit de ZU. Probabil ca nu au auzit nici de Coca Cola, Orange, Vodafone sau Mercedes.
  • @stelica: Pana la urma, aceste masuratori se fac pentru piata de publicitate, deci implicit piata de publicitate o sa ia in considerare toate masuratorile chiar daca vara are particularitatile ei.
  • Acum de ce sa ne aia pe noi? Evolutia pietei e absolut fireasca. Ne place sau nu ne place, baietii de la Zu au intuit corect ce vor romanii. Si le-au dat. Bun, rau, le-au dat cu varf si indesat.
    Nu se stie cat vor sta acolo, in fruntea FM-ului bucurestean, insa concurenta nu ameninta prea serios. Castiga cel care are si cheltuie dintr-un buget fara fund. Cu un marketing foarte creativ, o muzica de dat la toti fara sa-i doara capul, cu un dram de manea si cu premii de sa-ngroape audienta in ele.
    Eu ii felicit pe cei de la Zu, nu e intamplatoare ascensiunea lor.
    Iar Stelica avea perfecta dreptate: sondajele astea devin jucaria celor implicati pt un timp destul de scurt; in rest, cifrele servesc vanzarilor, acolo conteaza cu adevarat.
  • din vechiul News FM.
    3. nerealista nu este si sustinerea cum ca in cazul RFM a operat o confuzie, ceea ce e nu imi vine a crede. Pina si onorabila @maria, care "nu a auzit" de Zu, auzise de RFM...In plus, se vede ca nu a calatorit cu taxiul, pt ca tot aici am auzit si RFM, ca si pe unele linii RATB. Plus ca, atunci cand vine vorba de ZU, Europa FM, Kiss nimeni nu se gandeste sa introduca in ecuatie un post tv. Dincolo de faptul ca cei din RFM sunt mult peste cei din RTV. Daca ar fi dupa mine as spune ca au 10 clase si peste cei din RRA-ul, mult laudat de @maria
  • @maria - as baga mana in foc ca, daca maria e prenumele, numele trebuie sa fie musai toghina, dupa comentariu :))!
    Obiectii:
    1. Bun, rau (dupa opinia mea mai degraba vulgar), de Zu auzi, macar ca dai cu capul de vreun afis publicitar la fiecare colt de strada ori urci intr-un taxi - la urma urmei, asta e nivelul unora! Prin urmare, chestia asta cu "nu am auzit de Zu" e chiar neverosimila.
    2. Exagerata e si chestia asta cu "Zu - new entry" . Practic, brand-ul e nou, radio-ul e vechi, nascut din ``1
  • Dupa cifrele de audienta pe Bucuresti, obligatoriu trebuie ca au intrat in univers si copii, daca cifrele sunt corecte. Cred ca ar trebui introdus si Itsi Bitsi sau cum se cheama postul pentru copii. Cifrele astea sunt la fel de frectie ca si orice alta audienta. Conform legilor(formulelor) statistice, la o asemenea audienta fiecare bucurestean ar fi trebuit sa auda macar odata radioul Zu spre exemplu, eu n-am auzit in viata mea de radioul asta.In orice caz, clasamentul e very funny. Radiouri, gen ZU sau Realitatea FM (macar la ei pot sa inteleg ca a confundat lumea cu postul TV, se intimpla si in presa scrisa), pe care nu le-au ascultat din 50 de angajati ai unei firme, nimeni, niciodata sa aiba rezultate spectaculoase din prima. Oare si-au angajat proprii operatori de teren la firma care face sondaje? Am auzit ca se practica si pe la SNA.Cit despre RRA, in sfirsit a iesit pe primul loc si cine e cel mai bun, ma refer aici strict la stiri si informatii, ca banuiesc ca nu intra si RRM-ul, iar faptul ca in Bucuresti e pe locul 2 este cel mai imbucurator lucru, inseamna ca romanii de desteapta.
  • @Neamtu - nu e nicio greseala. Vara are particularitatile ei (lipsa matinalului), concedii, grile mai relaxate etc. Pentru o comparatie de mere cu mere si nu mere cu pere, Petrisor a procedat corect.
    @Tudosiei - Marius, in principiu, ai perfecta dreptate. Si stiu ca nu esti vanzator. Eu am vrut doar sa precizez cui foloseste cel mai tare studiul asta. Ca doar si agentiile de media pun banu' sa-l plateasca.
    Iar avantajele despre care vorbim in cazul posturilor de stat (radio si/sau tv) au pe langa ele si o gramada de dezavantaje. Ca e dragut sa ai multe lucrri gata servite dar asta duce si la o lipsa mare de entuziasm si determinare din partea lucratorilor. Mentalitatea prin aceste institutii e ceva de tipul "da' de ce sa ma strofoc? ca iau fix acelasi salariu. si mai am si un contract colectiv care imi permite chiar sa nu doar nu ma strofoc ci chiar sa ma fofilez cat se poate de tare". Asa ca se cam compeseaza, oarecum avantajele "tehnice" cu dezavantajele "umane"
  • Petrisor, in primul tabel s-a strecurat o greseala....daca vrei sa arati statisticile pe ultimele 3 valuri, mai exista valul de vara 2008 care este omis.....
  • de ceva timp ma intreb de ce INFOPRO( parte a trustului MediaPro) nu se ia la intrecere cu ceilalti. au cei mai buni reporteri dar stirile care sunt acum pe post lasa de dorit.care o fi strategia??
  • @Stelica: da, dar probabil ca din perspectiva "amenajarii unui buget" advertiserul (cel putin de nivel) mediu stie unde sa caute si ce date sa compileze.

    Intrebarea mea era legata de public.
    Cum ne raportam si la ce? Il aplaudam pe elevul dintr-a 9-a ca i-a facut pe cei dintr-a 4-a? (el avand nesfarsit mai multe resurse decat cei din urma)
    Sau punem alaturi si comparam lucrurile cu adevarat comparabile. Eu nu sunt vanzator si nu mai intereseaza cine si cum vinde. Asta e treaba lor (prezentarile si datele).
    Motiv pentru care gandesc asa: in cursa de 400 de metri facem topul celor care au alergat pe picioarele lor. Pe medicul care a facut tot 400 de metri, dar pe langa pista si asezat pe masina de salvare nu-l clasam la un loc cu ceilalti.
    Sau nu?

    Pe de alta parte, da, stiu ca am dreptate. Si nu la relatia cu CNA-ul, ci la verificarile puterilor.... :)
  • Era logic. Radio=divertisment+muzica+pe ici pe colo, info. ZU a aplicat o reteta banala, a mizat pe divertisment. Eu nu inteleg cum i-a scapat 21 pe Buzdugan si Morar...

Trimite un comentariu