Skip to main content

De ce se mută şatra lui State la Pro TV: pe Acasă TV, Regina a adus 4-5 milioane de euro profit

 

regina-13Pro TV pregăteşte în toamnă două producţii cu aventurile ţiganilor din serialul Regina, până acum un brand al postului Acasă TV: un lung metraj, dar şi serialul State de România. De ce importă Pro TV serialul cu ţigani?

Publicitate

Conform unei analize paginademedia.ro, împreună cu agenţia de publicitate Next Advertising, serialul Regina, de pe Acasă TV a fost o afacere excelentă pentru postul de televiziune: în cele zece luni de difuzare, telenovela a atras din publicitate aproximativ 8,8 milioane de euro.

Cifra a fost calculată în funcţie de audienţa reclamelor din pauzele publicitare ale Reginei (pe baza punctelor de audienţă – GRP, în industria publicităţii).

Desfăşurarea de forţe din serial a implicat cheltuieli semnificative, dar încasările publicitare au compensat efortul. Estimările paginademedia.ro plasează costurile totale ale producţiei la 4-5 milioane de euro, ceea ce înseamnă că Acasă TV a ieşit “pe plus” cu o sumă aproximată la 4-5 milioane de euro.

Octombrie, cea mai bună lună

Media de audienţă a serialului, de peste un milion de telespectatori pe episod s-a reflectat în încasările de publicitate. În trei din cele zece luni în care serialul a rulat pe Acasă TV, reclamele au asigurat peste un milion de euro.

Luna octombrie a adus maximum de venituri: aproape 1,7 milioane de euro. Criza care a lovit puternic luna noiembrie a anului trecut s-a simţit imediat şi Acasă: puţin peste 900.000 de euro din reclamele difuzate în această lună. După trei luni mai slabe, situaţia s-a dezmorţit în martie, când şatra lui State a început din nou să facă “galbeni”.

Încasările din publicitate lunare ale serialului Regina

  Euro  
septembrie 2008 345.000
octombrie 2008 1.674.000
noiembrie 2008 917.000
decembrie 2008 597.000
Ianuarie 2009 295.000
februarie 2009 740.000
martie 2009 1.140.000
aprilie 2009 980.000
mai 2009 1.110.000
iunie 2009 1.025.000
Total 8.823.000

Sursa: Next Advertising

Unilever, principalul client

Marile companii de bunuri de larg consum (FMCG) au fost principalii clienţi de publicitate. Este evident, dată fiind adresabilitatea postului Acasă TV, un canal pentru publicul feminin.

S-a remarcat Unilever, cu 1,2 milioane de euro plasaţi în reclamele din Regina, dublu faţă de următorul clasat, Reckitt Benckiser.

Topul clienţilor publicitari ai serialului Regina

  Investie (euro)   nr. spoturi  
Unilever 1.243.000 675
Reckitt Benckiser 630.000 391
Procter & Gamble 405.000 309
L Oreal 374.000 239
Glaxosmithkline 373.000 194
Henkel 357.000 238
Johnson Wax 340.000 179
Nestle 325.000 178
Ferrero Alba Italia 280.000 150
Danone 259.000 233

Sursa: Next Advertising

Alte informaţii:

  • Media de audienţă a serialului Regina a fost, în mediul urban, 1,063 milioane de telespectatori pe minut.
  • Regina a fost cel mai vizionat program al lunii iunie (detalii, pe paginademedia.ro, AICI).
  • Acasă TV a fost lider pe intervalul de difuzare a serialului în toate cele 10 luni de difuzare (care au inclus 160 de episoade).
  • Cel mai vizionat episod a fost cel din 5 februarie, cu o medie de 1,34 milioane de telespectatori în mediul urban (11,8 rating).
  • Aproape 300.000 de femei între 15 şi 49 de ani s-au uitat la fiecare episod (targetul postului Acasă TV).

Audienţa medie pe luni a serialului Regina (în mediul urban)

  mii telespectatori   rtg %  
septembrie 2008 865 7,6
octombrie 2008 925 8,1
noiembrie 2008 1123 9,9
decembrie 2008 1126 9,9
Ianuarie 2009 1162 10,2
februarie 2009 1258 11
martie 2009 1188 10,3
aprilie 2009 1019 8,8
mai 2009 928 8,1
iunie 2009 935 8,1
Media 1063 9,3

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Mdaaaa...Ce pot sa mai zic. Daca cel mai de succes program al unei televiziuni comerciale este o telenovela despre tigani. Trist. Foarte trist. Norodul vrea telenovele.
  • Pentru scenarist: sambata, in intersectia Piata Inacului cu Vatra Luminoasa, am fost orpiti fara drept de apel de niste tigani de 2 pe 2, cu un mertan. Ne-au tinut pe loc pana a trecut cortegiul funerar dedicat "Printesei Familiei, Mihaela" (Dumnezeu sa o ierte).
    Ne-au tinut pe loc pana au trecut zecile de bemveuri, merturi, gipane (transcriere fonetica) si erau in stare sa ne bata daca ziceam ceva.
    Sper ca acest episod sa fie inserat si el in scenariul noii productii. Si sper sa se mentioneze ca nu era un cortegiu cu aprobare, sa se mentioneze ca in tara asta ei fac legea daca au chef, inclusiv pe cea rutiera.
    La acest episod o sa ma uit si eu. Promit!

Trimite un comentariu