Skip to main content

De la Udrea pentru televiziuni: 415.000 de euro pentru Pro TV, 320.000 pentru Realitatea TV şi 184.000 pentru Antena 3

 

elena-udrea-evz-2Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3 îşi vor împărţi 924.000 de euro (fără TVA) pentru promovarea programului Turist în România. Mai precis, Ministerul Turismului a prevăzut clar sumele care se vor duce fiecărui post TV în parte: Pro TV va primi 415.000 de euro, Realitatea TV 323.000, iar Antena 3 va primi un buget de 184.000 de euro.

Publicitate

Cifrele şi posturile TV reies din caietul de sarcini al unei licitaţii pentru alegerea unei agenţii de publicitate care să administreze cel mai eficient bugetele. Cu alte cuvinte, va câştiga agenţia care va obţine de la posturile TV cele mai mici preţuri. De ce? Veţi vedea în continuare.

Ministerul nu menţionează numele posturilor de ştiri. Vorbeşte despre “primul canal de televiziune generalist”, “primul canal de televiziune de ştiri” şi “al doilea canal de ştiri”. Este evident despre cine este vorba.

În sărăcia de pe piaţa publicităţii, banii Ministerului Turismului, împărţiţi între trusturile mogulilor Sorin Ovidiu Vîntu şi Dan Voiculescu şi cel condus de Adrian Sârbu, sunt mai mult decât bineveniţi. Chiar dacă preţurile cerute de minister sunt sub nivelul pieţei.

Iată ce spune caietul de sarcini:

Se cere o “agenţie de publicitate specializată, prin intermediul căreia se va desfăşura campania de media”.

Mai precis, “difuzarea de spoturi de 30 secunde, pe primul canal de televiziune generalistă şi primele canale de televiziune de stiri, selectate în funcţie de audienţă”. Cu alte cuvinte Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3.

Cei 924.000 de euro vor fi împărţiţi astfel:

45% din buget va fi alocat pentru prima televiziune generalistă, 35% pentru prima televiziune de ştiri şi 20% pentru cea de-a doua televiziune de ştiri, selectate dupa audienţă.”

Ministerul avansează şi preţurile. Pentru programul Turist în România, între 1 august şi 25 decembrie, Ministerul Turismului vrea cel puţin 1.200 de puncte de audienţă* de la “primul canal de televiziune generalist” (adică Pro TV), 2.800 de puncte de audienţă de la “primul canal de televiziune de ştiri” (adică Realitatea TV) şi 1.600 de puncte de audienţă de la “al doilea canal de ştiri” (evident, Antena 3).

*Punctele de audienţă reprezintă totalul cumulat al ratingului obţinut de reclamele Ministerului Turismului.

Paginademedia.ro a convertit punctele de audienţă în preţuri, iar calculele arată că, la Pro TV, un punct de audienţă va fi cumpărat de Ministerul Turismului cu cel mult 345 de euro. Pentru Realitatea TV şi Antena 3, preţul ar fi de 115 euro.

Agenţiile de publicitate care participă la licitaţie vor câştiga dacă obţin sub aceste preţuri, oricum sub tarifele practicate de cele trei televiziuni. Cel mai apropiat de preţ este Pro TV. La licitaţie participă mai multe agenţii, printre care Media Investment (Zoltan Szigeti), Mediaedge (condusă de Bogdan Prăjişteanu) şi Media Today (Marijana Popescu). Azi vom şti câştigătorii. Pentru bugetul Ministerului Tursimului s-a înscris şi Ars Advertising, o obişnuită a licitaţiilor publice.

Ce spun posturile TV de preţurile licitaţiei?

Laurenţiu Ionete conduce regia de publicitate Clir Media. Administrează spaţiul publicitar al Antenelor lui Dan Voiculescu. Preţul cerut e mult prea mic, consideră el.

Ionete:

“Nu este corect ca Ministerul Turismului să spună, din start, preţul la care se face achiziţia. Pentru agenţiile care au cerut o ofertă de preţ, am oferit 160 de euro”. Şi în cazul în care ar fi dispus la discuţii, oricum preţul nu ar scădea cu mai mult de 10-15%.

Brânduşa Vlanga este managerul DBV Mediahouse. Se ocupă de publicitatea Realităţii TV. Preţul avansat în caietul de sarcini pentru Realitatea TV este sub tariful staţiei, dar, în condiţiile actuale, este unul corect.

Vlanga:

“Costul pentru punctul de audienţă este potrivit cu bugetul cheltuit anul acesta pe Realitatea TV de Ministerul Turismului. Preţul este corelat şi cu situaţia actuală a pieţei de publicitate”.

Ce alte bugete a mai cheltuit ministerul condus de Elena Udrea pe Realitatea TV?

Din informaţiile paginademedia.ro, Ministerul Turismului a angajat pe Realitatea TV mai mult decât cei 320.000 de euro ai viitoarei campanii Turist în România. În primăvară, pentru spoturile Paştele în Bucovina şi Paştele la Mare, Udrea a cheltuit pe Realitatea TV aproximativ 50.000 de euro. Alţi 200.000 de euro au venit la Realitatea TV printr-o sponsorizare: emisiunea All Inclusive.

Calculele paginademedia.ro arată că, la finalul anului, Realitatea TV va contabiliza aproximativ 600.000 de euro de la Ministerul Turismului, un buget ce ar justifica preţul de 115 euro pe punctul de audienţă, mai mic decât tariful practicat pe piaţă de televiziunea de ştiri.

Alte date din caietul de sarcini:

  • Obiectivul campaniei este promovarea programului Turist în România, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară.
  • Publicul ţintă este reprezentat de turiştii potenţiali cu vârste între 18 şi 65 de ani, din mediile urban şi rural, cu venituri medii şi cel puţin studii medii.
  • Propunerea financiară trebuie să se încadreze în limita bugetului alocat de 1,1 milioane euro (TVA inclus). Bugetul include toate costurile de gestionare a spaţiului media: cheltuieli de plasare a reclamelor, încheierea şi întreţinerea spaţiului media etc.
  • Spoturile video vor fi puse la dispoziţia firmei câştigătoare de către Ministerul Turismului.
  • Din totalul spoturilor planificate a fi difuzate, pentru fiecare campanie în parte, minimum 40% vor fi difuzate în Prime Time-ul staţiei (intervalul de maximă audienţă)

Sursa foto: evz.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Bun articol. preluarea de pe Hotnews are deja 41 comentarii, multe pertinente...
    Ca sa contribui si eu: Tara arde si baba da tichete de vacanta (le-a vrut cineva?) + reclame inutile.
    Inutile ? De ce ? Sunt constantean, este Luni, este mijloc de sezon si... In Mamaia bate vintu frunza'n dunga... ca turistii 'e' plecati acasa sau pe la vecini. Sa traiti bine ! cu PSD si PDL (sau oricare ca... la vremuri noi, tot noi).
    End of choice !
  • @bagatare si punct ro

    Cand ai niste bani de investit e normal (si chiar indicat) sa-i investesti in Cola sau Pepsi nu in braga sau bors.
    Sau investesti in Nike si Puma nu in tenisii de Dragasani.
    Ca mai sunt si care beau braga si bors si poarta tenisi de Dragasani, o fi adevarat dar....reclama n-are nimic de-a face cu actele de caritate!
  • @Iguana

    Cum cuantifici creseterea economiei sau a nivelului de trai, progresul invatamantului sau al agriculturii?
    Asta stii?
    Daca nu stii nu-i nicio problema. Daca stii, fa o analogie cu domeniul turismului si o sa ai si raspunsul la intrebarile tale.
  • hai vere ca bate la ochi, adica pare a .... pai cum asa, numai realitatea si antena 3 si pro conteaza. de ce nu ia si prima tv in considerare ca au si ei audienta.
  • Legea achizitiilor publice cere ca fiecare campanie de publicitate are nevoie de un referat de necesitate prin acre sa se anunte obiectivele estimate ale campaniei. Cit de serios este acest obiectiv:

    "Obiectivul campaniei este promovarea programului Turist în România, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară."

    Cum este el masurabil? Cuantificabil? Comparabil cu anii trecuti?

    Zic si eu...
  • Dar de ce trebuie mereu sa apara un "intermediar " , adica o agentie de
    publicitate ?
    Nu puteau participa direct televiziunile ?
    ... si asa se " umfla" preturile
  • Cit de mica va fi suma, sint sigur ca posturile TV vor accepta acesti bani... Ce naiba, doar nu e vorba de implicarea vreunei logistici aici, trebuie doar sa difuzeze citeva spoturi....

Trimite un comentariu