Skip to main content

Revista presei media – 10 iulie

 

Măsurile luate în grupul Realitatea Caţavencu şi situaţia distribuitorului de presă Rodipet sunt subiectele media ale zilei, tratate în majoritatea ziarelor şi publicaţiilor online.

Publicitate

vantu5Telesport dă afară oameni, la Cotidianul se umblă la lefuri, iar angajaţii Realitatea TV dau teste de cultură generală şi gramatică. Multe lucruri sunt în schimbare, zilele acestea, în trustul Realitatea Caţavencu, scrie Gândul. “Am decis acest lucru în momentul în care pierderile au depăşit limita bunului-simţ”, spune Sorin Ovidiu Vîntu într-un interviu acordat Evenimentului zilei.

Afacerile mele au suişuri şi coborâşuri. E normal, pentru că nu vând nici arme, nici droguri. Ideea falimentului mă înspăimântă, dar nu se pune problema. Acum, am luat măsurile pe care orice om cu mintea întreagă le-ar fi luat”, spune Vîntu în EVZ. După ce a aplicat reduceri drastice de salarii în trustul Realitatea Caţavencu, Sorin Ovidiu Vîntu, patronul grupului de presă, pune eşecul pe seama guvernului şi a crizei mondiale.
Sorin Ovidiu Vîntu: „Ideea falimentului mă sperie”

Foto: Evenimentul zilei

Compania Network Press Concept (fostul Rodipet) se află în prezent în negocieri cu toţi editorii de presă, singurul trust care a refuzat negocierile fiind Adevărul Holding, a declarat Florin Lungoci, directorul general Rodipet, citat de HotNews. Acesta a mai precizat că, lunar, compania are pierderi de 550.000-600.000 euro. Reprezentanţii Adevărul Holding au transmis, însă, că "Rodipet încearcă deturnarea atenţiei de la adevăratele probleme cu care se confruntă".
Rodipet "negociază în prezent cu toţi editorii de presă". Adevărul acuză compania că "încearcă deturnarea atenţiei"

Trustul Realitatea Caţavencu anunţă concedieri, face evaluări ale personalului şi propune oferte salariale de neadmis. După ce, săptămâna trecută, a anunţat reducerea lefurilor angajaţilor cu până la 50%, grupul de presă pare să se destrame, scrie Adevărul. Departamentul de anchete a fost restructurat, şefa echipei, Emilia Şercan, şi-a dat demisia, iar Telesport pare să se dizolve.
Realitatea-Caţavencu continuă reducerile

Încasam mai puţin decât cheltuiam. S-a pus problema să-l închidă, dar managementul a venit cu un plan de salvare. A fost singura soluţie”, a declarat pentru Business Standard redactorul-şef al Telesport, Mădălin Negoiţă. Acesta a spus că staţia va rămâne cu 77 de oameni, majoritatea celor demişi fiind reporteri. “Reporterii au fost eliminaţi pentru că ne unim cu departamentul de sport al Realitatea TV. Telesport se va ocupa de jurnalele de sport de la ei, va fi o colaborare foarte strânsă, dar reporterii, în jur de şapte-opt oameni, vor veni de la ei”, a mai spus acesta.
Telesport, faliment sau break-even

Jurnalul Naţional şi Ziua nu se mai distribuie din luna iunie, prin compania de distribuţie Network Press Concept, fostul Rodipet, în condiţiile datoriilor mari ale distribuitorului către companiile de presă, relatează Business Standard. Alte publicaţii au ales să reducă tirajele difuzate prin compania din cadrul Rodipet Group. Alte publicaţii, precum Gazeta sporturilor, au ales să reducă volumele livrate companiei.
Mai multe ziare nu se mai distribuie prin Rodipet

Hassan Awdi, capul grupării care a pus mâna pe Rodipet, este disperat că exemplul dat de Adevărul Holding, acela de a sista difuzarea prin firma lor, este urmat majoritatea editorilor importanţi, notează Adevărul. Hassan Awdi a trimis tuturor editorilor care au contracte cu Rodipet rugămintea de a nu face presiuni pentru că societatea pe care o conduce el este „foarte fragilă”.
Panică la Rodipet

radio-21Postul Radio 21 a fost amendat de CNA cu 15.000 de lei pentru mai multe ediţii ale emisiunii matinale "Fabrica DeMentă", în care unul dintre prezentatori a folosit de mai multe ori cuvântul "găozar", în rolul "domnului Băsescu", scrie HotNews. Sancţiunea Consiliului a avut în vedere şi alte mostre de limbaj licenţios folosite de matinalii postului Radio 21. Câte o amendă de 5000 de lei au primit şi posturile Kiss FM şi Radio Zu, şi ele sancţionate tot pentru "vulgarităţi" difuzate în emisiunile matinale "Cronica cârcotaşilor" şi "Morning Zu", notează HotNews, care publică şi câteva extrase din monitorizări.
Matinalii de la Radio 21, Kiss FM si Radio ZU au fost amendati pentru limbaj vulgar

untitledCool Girl ar putea tipări în iulie ultimul număr la Burda Romania. Potrivit unor surse AdPlayers, revista ar fi fost vândută la G Publicaţii, companie care mai editează, printre altele, revistele Star, Zău şi Şoc. Potrivit aceloraşi surse, Burda România ar urma să încaseze pentru lunarul Cool Girl o sumă din 6 cifre, în euro.
Burda România a vândut lunarul Cool Girl

Bugetele de publicitate vor începe să crească abia în 2011-2012, spune Elena Şerban, director de marketing Albalact, citată de Daily Businss. Ea a adăugat că nici măcar atunci acestea nu vor reveni la nivelul din 2008. Elena Şerban pune explozia de promoţii din ultima vreme pe seama unei reacţii tactice în vederea menţinerii cotei de piaţă a companiilor, dar care afectează veniturile.
Elena Şerban, Albalact: Bugetele de publicitate vor începe să crească în 2011-2012

News Corp nu este interesata de achiziţionarea popularului site de microblogging Twitter şi anunţă că nu va vinde MySpace, reţea socială aflată în declin, a declarat Rupert Murdoch, directorul executiv al conglomeratului media. Murdoch, care a fost prezent în Sun Valley la o conferinţă dedicată industriei IT şi media, a declarat că Twitter ar putea fi o investiţie dificilă, deoarece încă nu poate justifica dacă are o modalitate sustenabilă de a produce venituri, scrie site-ul wired.com, citat de Wall-Street.
Murdoch: Nu cumpărăm Twitter şi nu vom vinde MySpace

Editorul cotidianului american New York Times va decide luna viitoare cum să taxeze accesul cititorilor pe site-ul său şi devine primul ziar generalist care face acest pas. Într-un interviu acordat Daily Telegraph, preluat de Wall-Street, Scott Heekin-Canedy, preşedintele The New York Times Media Group, a anunţat că publicaţia va opta pentru unul dintre cele două sisteme de taxare – tip “contorizat” sau modelul de tip “comunitate”.
New York Times va taxa accesul pentru versiunea online

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu