Skip to main content

Revista presei media – 21 iulie

 

PRECIZARE: Dezbaterea Etica în PR va avea loc mâine, la sediul IAA, nu astăzi, cum a apărut iniţial în Revista presei media.

Publicitate

ramona-badescu-pepeO firmă necunoscută, identificată printr-o căsuţă poştală din Londra, organizează un show ce promite să acorde cele mai mari premii din România, scrie Adevărul despre noua emisiune de pe OTV, „100% adevărat” prezentată de Ramona Bădescu şi de Pepe. Asupra emisiunii transmise de televiziunea lui Dan Diaconescu încep să planeze primele suspiciuni.

Ce a observat Adevărul:

  • Pentru a participa la concurs, telespectatorul este condiţionat să îşi facă un abonament la publicaţia online „sutalasutaadevarat.ro“, apelând anumite numere de telefon pentru suma de 3,5 euro.
  • Faimoasa“ publicaţie online generalistă, abia lansată, pare făcută pe genunchi şi conţine ştiri scurte preluate de pe agenţiile de presă.
  • Pepe a precizat că firma ce deţine această publicaţie, Videoprod Industries, este organizatorul emisiunii. Videoprod a fost înfiinţată în luna mai a acestui an şi este deţinută în totalitate de un off-shore pe nume RTMB Production LLP.
  • Legea invocată de organizator privind loteriile publicitare prevede că „participanţilor nu le este impusă în contrapartidă nicio cheltuială directă sau indirectă“, ori pentru înscriere orice doritor trebuie să plătească un aşa-zis abonament de 3,57 euro, valabil doar o săptămână.

Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal urmează să cerceteze cazul. Şi Autoritatea Naţională de Protecţie a Consumatorilor s-a autosesizat.
Senzaţional! Loteria OTV miroase a şmecherie

Ministrul turismului, Elena Udrea cadoriseşte trei posturi TV private cu sute de mii de euro pentru promovarea programului „Turist în România”. Nu mai puţin de 924.000 de euro se vor împărţi între doar trei televiziuni: Pro TV, Realitatea TV şi Antena 3, scrie Evenimentul zilei, citând paginademedia.ro. Materialul paginademedia.ro a fost preluat şi de Adevărul şi HotNews.
EVZ: Udrea aruncă cu banii ministerului în televiziuni
HotNews: De la Udrea pentru televiziuni: 415.000 de euro pentru Pro TV, 320.000 pentru Realitatea TV şi 184.000 pentru Antena 3
Adevărul: Bani de la Ministerul Turismului: 924.000 de euro, pentru 3 televiziuni

Postul Digi Sport începe să emită joi, printr-un program special cu Cristian Ţopescu invitat şi cu partida Ujpest Budapesta - Steaua Bucureşti. Lansarea postului Digi Sport este menţionată în Gândul, Cotidianul, Business Standard, HotNews şi Daily Business.

Interviu cu Ion Ghiţulescu, pe HotNews. Crainicul Radiodifuziunii a fost cel care, alături de Catinca Ralea, a transmis în direct aselenizarea şi cele mai importante momente ale misiunii Apollo 11. Ion Ghiţulescu povesteşte pentru HotNews ce a însemnat acest moment pentru el şi pentru radio, de ce nu a intervenit cenzura comunistă şi ce-au facut americanii ca totul să meargă strună: „Cu aproape o lună înainte de zborul lui Apollo 11, am primit de la Ambasada SUA un program tipărit în care erau trecute secundă cu secundă toate etapele zborului lui Apollo 11.
Crainicul radio Ion Ghiţulescu: Transmisia în direct a aselenizării, fără cenzură, dar cu o primă apreciabilă

Chiar în situaţia în care un brand are o mare recunoaştere în piaţă, oprirea pe termen mediu şi lung a campaniilor media va avea drept consecinţă scăderea notorietăţii până la o valoare “remanentă”, determinând în acest fel scăderea vânzărilor, sunt de părere specialiştii de la agenţiile de pe piaţa locală de media, citaţi de Business Standard.

“În mod sigur, «suspendarea» promovării unui produs are consecinţe negative în ceea ce priveşte performanţa produsului, în zona de notorietate, şi aproape toate «cazurile» spun că, pe termen mediu-lung, acest lucru este însoţit de o scădere a cotei de piaţă”, a explicat Liviu Boitan, research&strategy director la MediaCom.
Ce se întâmplă dacă opreşti promovarea un an

Evenimentul Liberty Parade, organizat weekendul trecut de Lagardere România, grup ce deţine, printre altele, radiourile Europa FM şi Radio 21, a înregistrat în acest an un trafic triplu pe website, deşi bugetul de promovare a fost aproape de zero, observă Business Standard. Oficialii companiei explică succesul de trafic prin folosirea corectă a reţelelor şi a platformelor de socializare, metoda cea mai simplă şi cu impactul cel mai mare fiind un concurs care a invitat oamenii să îşi pună în statusul de la messenger un mesaj legat de Liberty Parade.
Libertyparade.ro, trafic triplu cu buget zero

maciej-bralPostul de televiziune Disney Channel se va lansa în România, în luna septembrie. Disney Channel va înlocui canalul pentru copii Jetix, păstrând însă în grilă câteva dintre programele difuzate de Jetix până acum, notează Jurnalul naţional, care publică un interviu cu Maciej Bral, vicepreşedinte şi manager general la Disney Channels şi Jetix în Europa Centrală şi de Est. “Este un moment extraordinar, deoarece telespectatorii vor putea viziona premierele unor filme foarte aşteptate, printre ele numărându-se şi Princess Protection Program”, spune el.
Vine Disney, pleacă Jetix

Guvernul de la Londra şi-a sporit cheltuielile de marketing şi comunicare cu 43%, până la 540 de milioane de lire sterline, în perioada aprilie 2008 - martie 2009, scrie The Guardian, citat de HotNews. Potrivit Marketing Magazine, guvernul britanic, prin Biroul Central pentru Informaţii, devine astfel cel mai mare client de publicitate în mediile traditionale.

Marketing Magazine compară cheltuielile de publicitate ale guvernului în publicitate tradiţională (211 milioane de lire sterline) cu cele ale Procter&Gamble, care în aceeaşi perioadă a cheltuit 176,2 milioane de lire sterline pe piaţa britanică.
Guvernul devine cel mai mare client de publicitate din Marea Britanie

Mâine, la orele 19.30, la IAA House, IAA Young Professionals invită tinerii din marcom la o discuţie sinceră despre Etica în PR, scrie IAA. Dezbaterea va fi deschisă de Crenguţa Roşu (Managing Partner DC Communication), Cornel Cojocaru (Director de Comunicare Banca Comercială Română) şi de editorul paginademedia.ro, care vor oferi o perspectivă despre cât de profitabilă este etica pentru imaginea unei organizaţii şi vor proiecta în linii mari modul în care se face PR în România.
Vara asta se poartă ETICA... în PR

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu am tras un semnal de alarma inca dinaintea lansarii emisiunii 100% Adevarat... dar din pacate n-ai cum sa interzici oamenilor sa viseze cu ochii deschisi la castiguri fabuloase peste noapte...

Trimite un comentariu