Skip to main content

Revista presei media – 10 august

 

Publicitate

traian-basescu4Fiecare tabloid are stilul său de abordare politică, scrie Cotidianul, care face un studiu de caz legat de apariţiile din ultimele două luni ale principalilor pretendenţi la Cotroceni: Traian Băsescu, Mircea Geoană şi Crin Antonescu.

Click, parte din trustul media al lui Dinu Patriciu, se atinge cu maximă precauţie de subiectul Crin Antonescu. Cancan, publicaţie legată strâns de Trustul PRO, pare să fie extrem de delicată cu Mircea Geoană. Libertatea pare să fie cea mai dezinvoltă publicaţie în relatarea vieţii prezidenţiabililor.

Din articol:

  • Traian Băsescu este cel care conduce detaşat la capitolul familie. Pe lângă cazul EBA, Libertatea atacă problema soţiei mereu uitate de preşedinte prin diverse locuri. Titlul a fost unul sugestiv: „Băse, ce ai de-ţi uiţi nevasta?”.
  • Crin Antonescu a intrat şi el anul acesta pe primele pagini cu recunoaşterea amorului, iar apoi cu însurătoarea cu europarlamentarul Adina Vălean, colega de partid.
  • Mircea Geoanăbeneficiază” de tratament critic în Libertatea. Situaţiile penibile sunt taxate imediat.
  • Cancan, în schimb, îl iubeşte pe Geoană, explicaţia cea mai plauzibilă fiind gradul de rudenie al acestuia cu Adrian Sârbu. Ştirile ating astfel cote halucinante ale nesemnificativului. Fotoexplicaţie: „Liderul PSD, Mircea Geoană, a fost în weekend la plajă pe litoral (...) Ca orice om care se respectă şi-i respectă şi pe ceilalţi, Geoană s-a spălat bine pe picioare înainte de a se întoarce la hotel, ca să nu care nisipul de pe plajă în cameră”.
  • Click propune o serie de reţete inspirate de temperamentul politicienilor. Şi aşa se inventează „tigaie picantă Băse”. La „Salată crudă Crin” apare următoarea explicaţie: „Crin Antonescu le-a arătat tuturor liberalilor de ce a vrut să ajungă la şefia PNL. Păi e verde şi crud ca o salată de vară”.

Prezidenţiabilii în tabloide

alexandru-sassu14Au trecut trei săptămâni de când Comisia de Etică şi Arbitraj din TVR a catalogat drept greşită decizia editorială de a-l invita pe senatorul PSD Liviu Dragnea într-o emisiune chiar cu o zi înaintea alegerilor europarlamentare.

Şi totuşi, scrie Adevărul, preşedintele TVR, Alexandru Sassu, pare să „bage gunoiul sub preş“. Acesta nu a dispus nicio măsură disciplinară care să o vizeze pe Mădălina Rădulescu, director interimar al Direcţiei Ştiri din cadrul TVR, care l-a invitat pe Liviu Dragnea în emisiunea „Tema zilei“.
Preşedintele TVR, mut şi surd la cazul „Dragnea“

TVR caută o emisiune de divertisment pentru sâmbătă seara şi un program cultural pentru luni noapte, relatează Gândul, care citează cererile de program. Emisiunea de divertisment va avea un buget de 50.000 de lei, cu TVA inclus, va fi înregistrată "cu vedetele deja consacrate şi îndrăgite de publicul canalului postului naţional, dar şi cu tineri artişti talentaţi". Va fi difuzată de la 21.10.

Programul cultural are un buget mut mai modest – 1.500 de lei – şi va fi un talk-show de 25 de minute, “o serie de interviuri/ portrete realizate cu mari personalităţi ale teatrului şi filmului românesc". Proiectele pentru cele două producţii se pot depune până pe 14, respectiv 21 august 2009.
TVR 1 caută o emisiune de divertisment pentru sâmbătă seara şi un program cultural pentru luni noapte

divertis-evz5Evenimentul zilei publică primul interviu cu Divertis după anunţul mutării la Pro TV. Doru Antonesi: "În alţi ani am rămas pe loc şi oamenii s-au întrebat de ce, anul ăsta ne-am hotărât să părăsim corabia Intact şi iată, n-am greşit, oamenii se-ntreabă de ce. Când am ajuns să ne întrebăm şi noi de ce, am făcut o listă dacă să plecăm de la Intact, cu PRO şi CONTRA. Au ieşit mai mulţi de PRO, câţiva contra şi niciun Antena 1."

Liderul Toni Grecu neagă categoric suma de transfer vehiculată în presă - 3,5 milioane euro/an, spunând că diferenţa dintre onorariul vehiculat de presă şi cel primit „pe bune” de membrii grupului este ca cea „dintre Muntele Kilimanjaro şi Podişul Bârladului”.
Divertis Show la EVZ

"Acesta e ultimul meu post pe acest blog. Voi încerca să negociez cu prietenii mei un colţ de Special Guest în care să mai postez din când în când". Aşa îşi anuntă Sorin Dănilescu, pe blog, plecarea din poziţia de director de dezvoltare al GSP, notează HotNews. El urmează să ocupe funcţia de director general al Intact Interactive, înlocuindu-l la conducere pe Bogdan Gavrilă. Gavrilă va rămâne Senior Advisor pe new media în cadrul Intact.
Sorin Danilescu e noul şef de la Intact Interactive, înlocuindu-l pe Bogdan Gavrilă

Contul local de publicitate a Millennium Bank a ieşit din portofoliul GMP, agenţie care s-a ocupat de promovarea băncii din 2007, au anunţat oficialii GMP, citaţi de Daily Business. Surse din piaţă au declarat pentru Daily Business că publicitatea Millennium a ajuns la Ogilvy, după pitch-ul desfăşurat de bancă în perioada iulie-august.
Millennium Bank a iesit din portofoliul GMP şi a plecat la Ogilvy

În contextul în care prima jumătate a anului a adus scăderea pieţei de publicitate în reviste cu 40%, noul general manager al Burda România, Sandi Apostoloiu, încearcă să compenseze declinul prin lansarea unor numere speciale şi extensii de brand menite să majoreze cifra de afaceri, scrie Business Standard. Sandi Apostoloiu şi-a orientat focusul pe majorarea veniturilor din distribuţie şi pe optimizarea activităţii. La câteva săptămâni de la preluarea conducerii Burda România şi la mai bine de şapte luni de la debutul acestui an de criză, principalul obiectiv al lui Apostoloiu este ca firma să treacă bine de 2009.
Care este strategia noului manager Burda România?

O revenire uşoară a publicităţii din presa scrisă americană, puternic afectată de criza financiară, este aşteptată în 2010, când industria ar putea raporta o creştere de 2,4%, potrivit estimărilor realizate de Borrell Associates, citate de brandrepublic.com şi preluate de Wall-Street. Publicitatea din presa scrisă ar putea afişa, până în 2014, un avans de 8,7%, până la aproximativ 39 mld. dolari. “Nici măcar în 2014 nu vom mai fi martorii unui boom în publicitate aşa cum am văzut în anii anteriori. Nici nu ne vom mai întoarce la acele valori”, declară Gordon Borrell, CEO al Borrell Associates.
Publicitatea din presa scrisă americană se dezmorţeşte în 2010

wall-street-grafic

Site-ul Financial Times (FT.com) va implementa, începând cu vara viitoare, sistemul de plată “pay-per-article” (taxa per articol) şi analizează posibilitatea de a mai oferi conţinut gratuit, scrie The Guardian, citat de Wall-Street. FT.com oferă, în prezent, mai multe căi de accesare a conţinutului său digital. Utilizatorii care se înregistrează cu date personale, cum ar fi adresa de email, dispun de 10 articole gratuite lunar. Sunt înregistrati aproximativ 1,4 milioane de cititori Financial Times pentru acest acces limitat.
Murdoch a dat tonul. Financial Times va taxa conţinutul online

O reclamă la produse de îngrijire personală a provocat o reacţie puternică printre mulţi telespectatori suedezi, care s-au declarat "înspăimântaţi" din cauza înfăţişării modelului care apare în videoclip, informează site-ul suedez The Local, citat de Hotnews. Reclama la produsele Apoliva o înfăţişează pe Adina Fohlin, un cunoscut supermodel din Suedia.

Fohlin apare "ursuză şi vlăguită", în timp ce afară ninge, plouă şi e soare puternic. Reclama, având ca fundal sonor o melodie din folclorul Suediei, se încheie cu mesajul "Apoliva - pentru condiţii suedeze". 100,000 de suedezi s-au grăbit să se înscrie într-un grup creat pe Facebook, intitulat "Sunt speriat de fata din reclama Apoliva".
O reclama la produse de îngrijire personală a îngrozit telespectatorii suedezi

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus