Skip to main content

Revista presei media – 7 august

 

Publicitate

murdoch2Rupert Murdoch plănuieşte ca, până vara viitoare, accesul la ediţiile online ale ziarelor sale să se facă numai contra cost, notează Adevărul. După ce a suferit pierderi importante ale veniturilor (de 3,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie), Rupert Murdoch va aplica taxe de acces pentru site-urile de ştiri ale News Corporation.

Astfel, înainte de vara lui 2010, ediţiile online ale The Times, The Sun şi News of the World vor putea fi citite numai contra unei sume de bani. „Jurnalismul de calitate nu este ieftin”, spune Murdoch. „Era ştirilor online gratuite s-a încheiat”. Decizia lui Murdoch este citată şi de HotNews, Wall-Street, Daily Business şi Business Standard.


Taxă pentru site-urile de ştiri

Din 25 august, posturile de televiziune Antena 1 şi Antena 3 vor renunţa la serviciile a 20% din angajaţi, potrivit unor surse din interiorul celor două posturi, citate pe blogul lui Dorin Damaschin şi preluate de Cotidianul. Renunţarea la 20% din angajaţi este doar una dintre măsurile care sunt luate în calcul, a declarat pentru cotidianul.ro Sorin Oancea, director general Antena 3: “E o perioadă în care astfel de măsuri pot apărea şi de la o lună la alta."
Antenele ar putea renunţa la 20% din angajaţi

Piaţa de televiziune din România este cea mai afectată de criză dintre pieţele din regiune. Principalele motive ţin de presiunile făcute de agenţiile de media pentru scăderea preţurilor de publicitate, de imaturitatea pieţei, dar şi de incapacitatea economiei româneşti de a se redresa la timp sau de a contracara efectele crizei, analizează Business Standard.

Cu o scădere estimată pentru anul 2009 care variază între 30% şi 40% - atât în privinţa preţurilor, cât şi a inserţiilor -, piaţa românească de TV înregistrează cele mai drastice tăieri de bugete, lăsând în urmă la acest capitol ţări ca Polonia, Ungaria sau chiar şi Bulgaria.
Bugetele de pe TV-ul românesc, în picaj liber faţă de cele din regiune

business-standard-piata-tv-regiune

helen_thomasUn portret care merită citit: Helen Thomas. Numele poate nu vă zice nimic. Este jurnalist, corespondent la Casă Albă, de aceea mulţi îi spun prima doamnă a presei. Pe 4 august, a împlinit 89 de ani, iar preşedintele Obama 48.

Ea este corespondent la Casă Albă de pe vremea preşedintelui Kennedy. A fost reporterul care l-a însoţit în campanie din partea UPI şi apoi a fost trimisă corespondent la Casa Albă. Şi acolo a rămas până acum, la Obama, care este al zecelea preşedinte pe care îl prinde.

De obicei stă în primul rând şi pune cele mai dificile întrebări. În timpul mandatului lui Bush, înainte de invazia în Irak, a fost scoasă din primul rând, pentru că l-a întrebat pe preşedinte de ce trebuie început războiul şi care e ameninţarea. A revenit la locul ei odată cu administraţia Obama.

Un portret semnalat de HotNews, făcut de Anne-Marie Blajan, pe care îl puteţi citi AICI.

alina-simpetruLicitaţia pentru brandul turistic de ţară, organizată de Ministerul Turismului, a fost blocată după ce patru agenţii au contestat finaliştii competiţiei. Dintre acestea, trei au cerut descalificarea consorţiului format din TBWA\Merlin şi GfK România. Alina Sîmpetru, managing director TBWA\Merlin, răspunde, pentru Wall-Street, la acuzaţiile aduse de competitori.

Contestaţie: "TBWA Bucureşti este o agenţie full service, şi nu una specializată pe consultanţă de brand, ceea ce contravine cerinţelor din caietul de sarcini.”
Alina Sîmpetru: “TBWA este o agenţie full service, care are şi specializarea consultanţei de brand – şi nu este exclusiv companie de consultanţă de brand. Specializarea pe un domeniu nu implică automat exclusivitatea pe acesta.”
Alina Sîmpetru,TBWA: Brandient încearcă eliminarea concurenţei

Unda de şoc a crizei economice s-a propagat în media sub forma disponibilizărilor sau a reducerilor salariale, scrie Daily Business, care face o analiză a situaţiei din media. Au răspuns Iulian Comănescu, Dragoş Stanca (F5 Realitatea Caţavencu), Cosmina Noaghea (Publimedia) şi Mihai Coman (decan Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării).

Iulian Comănescu susţine că până la 500 de ziarişti au rămas fără job de la începutul anului, în timp ce Dragoş Stanca estimează că 30% din forţa de muncă în domeniu riscă să-şi piardă locul de muncă până la finalul lui 2009 sau să lucreze pe salariu înjumătăţit.
Profil de meserie în criză: Jurnalist în România

basescu-loganPreşedintele României, Traian Băsescu, a ales să-şi prezinte maşina, un Logan, în cadrul emisiunii „Pro Motor” de pe Pro TV, scrie Evenimentul zilei. Şeful statului a acceptat invitaţia Roxanei Ciuhulescu, care l-a „ademenit” la o discuţie despre maşini şi la o şedinţă foto, alături de remarcabilul său exemplar de Dacia Logan. Emisiunea va fi difuzată sâmbătă, 15 august, de la ora 12.00, pe Pro TV.
Traian Băsescu şi-a dus Loganul la „Pro Motor”

Reader's Digest România are începând cu data de 3 august un nou Ad Sales & Media Manager - Ovidiu Mureşanu, anunţă IAA. Ovidiu Mureşanu a ocupat anterior funcţia de Advertising Manager Viva! la grupul Edipresse AS România. El s-a ocupat timp de 6 ani de brandurile Viva! şi Viva! Auto, dar şi de Auto Bild (lansat în 2008).
Ad Sales & Media Manager nou la Reader’s Digest

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus