Skip to main content

Revista presei media – 26 august

 

ador_logo_slogan_ro-062Daily Business încearcă să explice de ce nu s-au înscris la ADOR marii rivali Leo Burnett şi McCann Erickson. Agenţia Leo Burnett şi-a motivat absenţa de la ediţia din acest an a ADOR prin faptul că acele campanii care aveau potenţial pentru câştigarea unui premiu au avut o vizibilitate redusă, în timp ce McCann preferă să-şi limiteze participarea la festivaluri în vederea eficientizării business-ului, potrivit declaraţiilor făcute Daily Business de reprezentanţii celor două agenţii.
De ce nu participă Leo Burnett şi McCann Erikson la ADOR 2009

Publicitate

elena-udrea-evz-41Elena Udrea se obliga prin contractul din aprilie să promoveze BRD în ţară şi în străinătate, scrie Evenimentul zilei. Comisia „Udrea” are dovada că Ministerul Turismului s-a înţeles, în aprilie, cu BRD ca banca să sponsorizeze clipul campaniei „Romania - Land of choice”, în schimbul promovării internaţionale a imaginii sale la pachet, pe bani publici. Înţelegerea a rămas în picioare doar trei luni, BRD cedând brusc şi fără pretenţii drepturile de autor pe 29 iulie, la doar două zile de la înfiinţarea Comisiei parlamentare de anchetă privind cheltuielile de la Ministerul Turismului. (Foto: EVZ)
Elena Udrea, agent publicitar pentru BRD

Ministerul Finanţelor, prin Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice (UCVAP), anchetează licitaţia organizată de Ministerul Turismului pentru realizarea brandului de turism al României, scrie Jurnalul naţional. Realizarea brandului de ţară are alocat un buget de peste două milioane de euro, din fonduri europene. Raportul UCVAP a identificat nereguli şi neclarităţi în derularea procedurii de licitaţie: termene nerespectate sau caiete de sarcini cu cerinţe incomplete.
Brandul de ţară, sub anchetă

bendeac2Aşa cum promisese acum câteva zile, Mihai Bendeac, fostul "monden", a semnat contractul cu Antena 1, în direct, luni seară, la emisiunea "În gura presei", cu Mircea Badea, notează Evenimentul zilei. Bendeac a anunţat aseară că noul său proiect la Antena 1 va debuta în a doua jumătate a lunii septembrie. "Voi lucra cu o trupă, nu singur. Acum îmi adun oamenii. Am deja 80% din trupă", a mai spus Bendeac. Actorul a reluat aseară ideea că este posibil ca în noul proiect să colaboreze şi cu vechii săi colegi de la "Mondenii".
Bendeac a făcut show cu Mircea Badea

Niciunul dintre principalii jucători din industria de presă scrisă nu va termina, cel mai probabil, anul pe profit, în condiţiile diminuării bugetelor de publicitate cu aproape jumătate în primul semestru din 2009. Potrivit specialiştilor citaţi de Business Standard, şanse la profit vor avea doar companiile mai mici, cu încasări semnificative din distribuţie.
Cele mai mari trusturi de presă scrisă se aşteaptă în 2009 la pierderi

Scăderea pieţei de publicitate cu procente estimate de specialişti între 20% şi 40% pentru 2009 a avut urmări şi în planul resursei umane din acest domeniu, analizează Financiarul. Angajaţii din domeniul marketing&publicitate sunt obligaţi să accepte salarii mai mici cu până la 20% faţă de anul trecut sau posturi mai puţin importante.
Marketing & publicitate: - 40% la salariaţi, -20% la venituri

ADfel, festivalul de publicitate neconvenţională organizat de IQads şi 24-FUN în perioada 31 august – 6 septembrie, va găzdui şi anul acesta expoziţia de creaţii neconvenţionale - ADfel Galleries, anunţă Cotidianul. Pentru al doilea an consecutiv, în holul terasei La Motoare vor fi expuse 100 de lucrări care ilustrează un concept inovativ declinat în execuţii care ies din tiparele publicităţii convenţionale.
ADfel 2009: Cele mai tari campanii neconvenţionale premiate la Clio, Golden Drum, Golden Hammer şi ADFEST

Postul pentru copii Itsy Bitsy lansează campania “Citeşti şi creşti ca-n poveşti!”, o campanie pro-lectură susţinută de Fundaţia Vodafone şi de Fulga, prin care se doreşte crearea unei biblioteci pentru 300 de copii nevoiaşi de la Centrul Valea Plopului din judeţul Prahova, notează IAA. Cărţile pe care copiii le-au citit deja pot fi donate în centre de colectare special amenajate în oraşele în care emite Itsy Bitsy. În schimb, cei mici primesc “Cartea de Poveşti Itsy Bitsy”. Volumele donate se vor aduna într-o bibliotecă.
Itsy Bitsy iniţiază campania “Citeşti şi creşti ca-n poveşti!”

Pentru a atrage reclamă, presa de peste ocean a făcut schimbări la nivel editorial şi chiar a acceptat să plaseze reclamă pe prima pagină, scrie Adevărul. Numărul paginilor de publicitate în cele 243 de reviste monitorizate de Biroul Publisherilor a scăzut cu 28% în prima jumătate a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Presa americană caută căi de a atrage reclamă

HotNews grupează câteva informaţii externe: Grupul de servicii de marketing Chime Communications sfidează criza, anunţând un profit în creştere în primele şase luni ale anului în curs. Marketing Magazine scrie că Vodafone şi-a mutat contul global de creaţie de la agenţia BBH la agenţia argentiniană Santo. Iar Marketing Charts citează mărturii privind eficienţa campaniilor pe Twitter.
Pe scurt: Grupul Chime sfidează criza, schimbări în conturile de creaţie Vodafone, mărturii în favoarea Twitter

Actualul context economic a contribuit, în mod paradoxal, la o evoluţie pozitivă a publicaţiilor şi radiourilor cu profil economic din Irlanda, în condiţiile în care presa scrisă internaţională este grav afectată de recesiune, anunţă brandrepublic.com, citat de Wall-Street.

Sunday Business Post, aparţinând publisherului independent Post Publications şi The Sunday Times, editat de către News International, au înregistrat creşteri ale tirajului în perioada ianuarie-iunie 2009, în timp ce pe piaţa radio, atât postul public de radio Radio 1, cât şi postul privat Newstalk şi-au majorat cota de piaţă.
Reacţie inversă: Recesiunea, o oportunitate pentru presa de business irlandeză

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu