Skip to main content

Revista presei media – 27 august

 

Wall-Street face o analiză detaliată a performanţelor grupruilor de comunicare de pe piaţa românească. Putem vorbi despre 2008 ca despre ultimul an în care toate grupurile de comunicare au raportat creşteri masive. Anul în care două grupuri au trecut, pentru prima oară, pragul de 100 milioane euro şi în care profiturile au crescut vertiginos, cu mici eroziuni în locurile unde criza s-a simţit mai devreme. Pentru 2009, cei mai curajoşi dintre jucători indică creşteri de 5-10%. Cu anul 2008 ne vom reîntâlni peste cel puţin 3-4 ani.
Câţi bani au strâns grupurile de comunicare în anul de graţie 2008

Publicitate

triluliluAsociaţia Industriei Muzicale din România (AIMR) acţionează în judecată SC Trilulilu SA şi SC Hostway Romania SRL şi situl realizat de aceştia, notează Evenimentul zilei. AIMR a deschis două procese, care au obiecte primul, emiterea unei ordonanţe prezidenţiale, prin care situl Trilulilu să fie blocat, şi al doilea, reprezentând procesul pe fond, în care se cere constatarea faptului că situl respectiv încalcă drepturile de autor şi drepturile conexe.
Trilulilu dat în judecată pentru drepturi de autor

Investiţiile advertiserilor în promovarea pe TV au scăzut în primul semestru al anului cu până la 30%, iar o eventuală creştere a audienţelor televiziunilor în această toamnă nu va influenţa decisiv alocarea unor bugete mai ridicate, au declarat pentru Daily Business specialişti din media.

Nicu Laită, directorul de media al Omnicom Media Group Romania: "Este posibil ca în următoarele luni consumul să continue trendul descendent. În consecinţă, bugetele de publicitate nu au cum să crească."
În primul semestru s-au evaporat 30% din banii alocaţi publicităţii TV. Ce va urma la toamnă?

Odată cu grila de toamnă, senzaţionalul se va năpusti iar asupra televiziunilor, observă Cotidianul. De la emisiuni cu clarvăzători la vedete care-şi schimbă viaţa cu oameni obişnuiţi, reality show-urile au monopol asupra TV-ului românesc. Articolul trece în revistă mutarea lui Mihai Bendeac la Antena 1, transferul Divertis la Pro TV, serialul cu Andreea Raicu protagonistă şi telenovela de epocă de la Acasă TV.
Aceleaşi nume, alte televiziuni: Noutăţile toamnei la tv

Adevărul îşi laudă performanţele din ultima perioadă: într-un an şi jumătate, tirajul vândut al ziarului a crescut de aproximativ cinci ori, depăşind net Jurnalul Naţional, România liberă şi Evenimentul zilei. În luna noiembrie a anului trecut, Adevărul, scrie ...Adevărul, a devenit liderul ziarelor quality. În această vară, publicaţia a ajuns la vânzări medii de peste 126.000 de exemplare, scrie cotidianul despre el însuşi.
„Adevărul“, peste 120.000 de exemplare pe zi!

adevarul-vinzari

Rămânem la capitolul laude: Antena 2, spune Jurnalul naţional, este televiziunea despre care românii cred că are cele mai plăcute şi recreative programe. Din text, însă, nu reiese sursa acestor rezultate, de invidiat şi de marile generaliste. Articolul detaliază grila Antena 2, post TV din grupul Intact.
Antena 2 dă din casă

RTL Group, cel mai mare operator TV european, a fost lovit puternic de scăderea bugetelor de publicitate, pe primul semestru compania raportând pierderi de 105 milioane de euro, după ce în perioada similară a anului trecut obţinuse profit. Potrivit bloomberg.com, citat de Business Standard, managementul grupului se aşteaptă la profit la nivelul întregului an, pe fondul diminuării costurilor.
RTL a pierdut 100 mil. euro în șase luni

Responsabilii de marketing din marile companii americane sunt mai optimişti în privinţa modului cum vor evolua economia şi consumul şi se declară interesaţi să sporească investiţiile în marketingul pe internet, în defavoarea publicităţii tradiţionale, potrivit unui recent studiu realizat de Fuqua School of Business/Universitatea Duke în colaborare cu Asociaţia Americană de Marketing, citat de HotNews.

Respondenţii se aşteaptă ca oportunităţile de creştere să se amplifice cel mai mult în Europa de Est şi Rusia şi să se diminueze pe pieţe precum Europa Occidentală, Canada sau Mexic.
Studiu: Mai optimişti, responsabilii de marketing din companiile americane prevăd creşteri în Europa de Est şi în mediul online

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu