Skip to main content

Revista presei media – 5 august

 

Evenimentul zilei şi Adevărul deschid astăzi cu situaţia de la Cotidianul şi scriu pe larg despre mişcările de la ziarul condus, de vineri, de Cornel Nistorescu.

Publicitate

cornel-nistorescu1Agenţia de Monitorizare a Presei i-a atras atenţia lui Cornel Nistorescu asupra scoaterii de la publicare a unui material despre colaborarea scriitorului Petru Romoşan cu Securitatea. Ieri a fost rândul redactorului-şef de la cotidianul.ro, Costin Ilie, să-şi dea demisia, scrie Adevărul. Sorin Enache, director general al trustului, a fost radical: „Nistorescu a fost pus şef la «Cotidianul» şi poate să dea afară pe oricine. Punct!“. Comunicatul AMP este citat şi de HotNews.
Verdict: cenzură la „Cotidianul“

În 1997, Cornel Nistorescu îi făcea lui Sorin Ovidiu Vîntu un portret care ar flata orice mafiot, scrie Evenimentul zilei: profesionist al răului, fără memorie, ”ca cel care îţi spintecă abdomenul, apoi se spală tacticos şi se parfumează în baie”, un individ fără scrupule, care se foloseşte de oameni, le extirpă glanda morală, dă şpăgi ”cu geamantanul” şi, mai ales, nu lasă nicio urmă. Vîntu îl căutase pentru o colaborare în presă, pe care o înţelegea ca pe o lume a marionetelor care execută ordinele primite la telefon.

Iată cum îl descria Nistorescu pe Vântu în 1997, în editorialul Culoarea banilor:

  • „Adulmecă banii aşa cum somnul adulmecă noaptea pe lună peştii mărunţi care vagabondează prin valuri.”
  • “În câteva minute am reuşit să fac abstracţie de aerul său ciudat, de cămătar modern. Mi s-a părut mai interesantă viteza de gândire. Doi ochii vii tăioşi ca două lame plimbate deasupra unei mustăţi ironice şi un cinism pe care nu poţi să-l ignori.”
  • ”Voia două ziare, unul serios şi unul de scandal. Şi nimeni să nu ştie niciodată cine se află în spatele lor”
  • „Voia un plan inteligent de cumpărare a ”Rodipetului”, a fabricii de hârtie Letea, apoi procente în principalele ziare.”
  • ”Cu o uşurinţă uimitoare, domnul Vîntu îşi uită biografia. Câţiva ani în puşcărie nu sunt decât un ambalaj de îngheţată scăpat pe covor. O capacitate de desprindere de ziua de ieri pe care o întâlneşti foarte rar. La cel care îţi spintecă abdomentul, apoi se spală tacticos şi se parfurmează în baie. Sau la cel care apasă pe un trăgaci şi mai apoi pleacă într-o călătorie de nuntă. Genul de oameni pentru care arginţii şi ziua de mâine înseamnă totul.”
  • Vîntu: “Angajăm un redactor-şef şi acesta execută ordinele prin telefon. Eventual punem şi o cameră video ca să aveţi sentimentul că vorbiţi cu cineva. Să-l vedeţi cum transpiră când daţi ordine. Şi rupem piaţa!”

Vîntu către Nistorescu: ”Angajăm un redactor-şef şi acesta execută ordinele prin telefon”

Încă unul dintre „indezirabilii” de la Cotidianul a fost îndepărtat ieri, mai scrie EVZ. Costin Ilie, redactor-şef la cotidianul.ro şi primul care l-a înfruntat direct pe noul director când Nistorescu a scos de pe site articolul referitor la colaborarea cu Securitatea a poetului Petru Romoşan, a fost înlocuit la conducerea site-ului de adjunctul său, Iulian Enache. Costin Ilie va lucra pentru un alt proiect al Diviziei New Media- F5, de care aparţin toate entităţile online ale Realitatea-Caţavencu.
STRATEGIA NISTORESCU: „Nebunie? Inconştienţă? Sau calea spre succes?”

Cornel Nistorescu, într-un editorial în Cotidianul:

Traian Băsescu chiar are de ce se teme de o presă făcută cu seriozitate! (...)  Înţeleg acum de ce mă înţeapă gaşca Tismăneanu, un pluton jurnalistic în slujba preşedintelui. Înţeleg de ce postacii cu gramatică şi limbă de SRI, SPP şi SIE se înghesuie pe net! (...) Pericolul li se pare enorm! De-aia am şi renunţat la articolele de Gâgă ale lui Ioan T. Morar. E criză şi nu merită o leafă de ministru! De-aceea am renunţat şi la lălăielile lui C. Pătrăşconiu. (...)

„Nu s-a autosuspendat Robert Turcescu! A aflat că am renunţat şi la colaborarea sa. Nu eu am desfiinţat boardul editorial. La iniţiativa cuiva care făcea parte din el s-a dizolvat. Dincolo de aceste precizări, implicarea lui Valeriu Turcan în umflarea scandalului mă pune în gardă. Viespii şi bărzăunii au reuşit să-mi intre în cămaşă şi în pantaloni!”

Lămuriri necesare şi periculoase

moguliAnaliză Daily Business: Pentru "mogulii" făcuţi celebri de mass-media românească, criza reprezintă un adevărat coşmar sau dimpotrivă, o oportunitate. Cei patru au afaceri complexe şi iau decizii diferite. Vîntu restructurează, Patriciu investeşte, Sârbu vinde, iar Voiculescu consolidează.

Patriciu - Cele mai multe investiţii le-a facut în imobiliare, domeniu despre care anul trecut anticipa că va suferi o cădere puternică. Dincolo de business-ul din domeniul imobiliar, Patriciu îşi continuă investiţiile în media şi într-una dintre afacerile sale preferate - resursele naturale.

SOV - Dincolo de afacerile din mass-media, din care multe i-au adus pierderi, însă multă influenţă, Vîntu îşi vede în continuare de business-urile din domeniul resurselor, speculaţiilor financiare şi imobiliarelor.

Voiculescu - Deţine Grivco, un conglomerat de peste 20 de firme cu activităţi în toate domeniile, de la construcţii, la agricultură, combustibili, comerţ exterior şi servicii. S-a arătat interesat de privatizarea IAR Ghimbav, însă s-a retras din cursă. Mai nou, prin Grivco Energy, s-a implicat în agricultură, prin brandul Taco, şi în energia eoliană.

Ce afaceri mai fac "mogulii", în vreme de criză

radu-mazare-evz1Primarul municipiului Constanţa, Radu Mazăre, întrebat într-o conferinţă de presă despre dezvăluirile făcute de HotNews pe marginea contractelor de 800.000 de euro de la Primărie pentru achiziţia de ştiri pozitive, a declarat: “I-am spus că o să mă pupe în fund şi pe mine”. Radu Mazăre, scrie HotNews, s-a arătat indignat de faptul că HotNews a publicat un material care arată cum a cheltuit 800.000 de euro din bugetul Primăriei pentru a cumpăra publicitate de la o televiziune patronată de partenerii săi de afaceri. Foto: EVZ
AUDIO Limbaj de primar care împarte 800.000 euro, bani publici, partenerilor de afaceri. Radu Mazăre: HotNews să mă pupe în fund!

mircea-radu3Mircea Radu se află în discuţii avansate cu reprezentanţii Kanal D pentru producţia „Clarvăzătorii“, notează Cotidianul. Kanal D a demarat o căutare la nivel naţional a persoanelor care susţin că au capacităţi paranormale ce ţin de domeniul clarviziunii. Emisiunea va fi produsă de o companie din Bulgaria, iar pentru postura de prezentatori sunt doriţi Mircea Radu (foto) şi Cosmin Cernat.
Mircea Radu, în tratative cu Kanal D pentru o emisiune cu paranormali

money-channelPostul The Money Channel, parte a trustului Realitatea-Caţavencu, a renunţat la 7 angajaţi, "pe motive de performanţă", scrie Daily Business, care citează agenţia Mediafax. "Suntem atenţi la costuri, dar decizia luată nu are legatură directă cu criza. Are legatură cu performanţa şi cu optimizarea fluxurilor”, a declarat, pentru Mediafax, Sorin Freciu, preşedintele diviziei Business Media a trustului.
7 oameni de la The Money Channel, concediaţi

Posturile Pro TV şi Acasă TV, ambele deţinute de grupul american CME, au înregistrat în prima jumătate a acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, scăderi importante în ceea ce priveşte veniturile din publicitate, între staţiile mari de televiziune de la noi, conform concluziilor unui studiu efectuat de compania de consultanţă Sound Communications, citat de Business Standard.

Potrivit acestor date, comparativ cu anul trecut, postul Pro TV a înregistrat o scădere de 15% a spaţiului publicitar vândut şi o reducere de 27% a veniturilor din publicitate. Studiul este prezentat şi de Financiarul şi Wall-Street.
Business Standard: Pro TV și Antena 1 încaseazã mai puțin din publicitate. Kanal D crește
Financiarul: Numărul companiilor prezente pe „sticlă” s-a redus cu 12%
Wall-Street: Bătălia din TV se dă pe bani mai puţini cu 30%

manuela-necula-2Dosar Wall-Street: În ciuda unui prim semestru dur, în care grupul Ogilvy România a pierdut o serie de clienţi importanţi, Manuela Necula îşi propune să ducă mai departe strategia fixată în 2005, când a preluat şefia grupului: toate companiile Ogilvy vor încheia anul pe profit, iar grupul îşi va lărgi competenţele, lansând două divizii noi până la sfârşitul anului.
Manuela Necula, Ogilvy: Trebuie să învăţăm să fim manageri de scădere

Chiar dacă numărul de spectatori în sălile de cinema este în creştere, estimările privind încasările din publicitate pentru anul 2009 indică o scădere cu până la 50% a pieţei, analizează Financiarul. Ziarul dă şi date despre bugete: poţi cumpăra cu 1.000 de euro o audienţă în cinematografe cuprinsă între 14.000 şi 16.000 de spectatori unici într-o săptămână. În ceea ce priveşte bugetul mediu al unei campanii, în acest an porneşte de la 3.000-4.000 de euro şi ajunge până la 10.000-12.000 de euro pe lună.
Bugetul unei campanii în sîlile de cinema porneşte de la 3.000 €

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu