Skip to main content

COMPARAŢIE: Cotidianul şi Gândul au scăzut aproape la jumătate faţă de anul trecut. Libertatea şi GSP, pierderi consistente ale vânzărilor

 

Vânzările ziarelor au scăzut puternic în primele şase luni din 2009, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, când criza nu începuse. Ca număr de exemplare vândute, cel mai mult au pierdut Libertatea (peste 37.000) şi Gazeta sporturilor (minus 33.700).

Publicitate

Cotidianul şi Gândul au pierdut aproape jumătate din vânzările pe care le aveau anul trecut, în primul semestru. Un minus consistent se remarcă şi la Evenimentul zilei (15.600) şi la Pro Sport (15.300)

Au crescut semnificativ Click (plus 90.200) şi Adevărul (un plus de 69.100 de exemplare, ceea ce a dus la vânzări totale de aproape patru ori mai mari decât anul trecut). De remarcat că, în perioada ianuarie – iunie 2008 colecţia de carte Adevărul, care a propulsat vânzările, încă nu apăruse.

Vânzările cotidienelor în primele şase luni din 2008 şi 2009, conform BRAT (media pe ediţie)

  ian-iun 2008   ian-iunie 2009   Variatie  
Click 122.500 212.700 + 90.200
Libertatea 232.800 195.400 - 37.400
Adevarul 26.500 95.600 + 69.100
CANCAN 92.800 90.800 - 2.000
Gazeta Sporturilor 100.800 67.100 - 33.700
Jurnalul National 66.500 64.500 - 2.000
Romania Libera 54.100 48.700 - 5.400
PRO Sport 57.100 40.800 - 15.300
Evenimentul Zilei 51.970 36.300 - 15.670
Gandul 25.880 16.100 - 9.780
Ziarul Financiar 15.700 15.800 + 100
Ziua 15.500 11.990 - 3510
Cotidianul 20.980 11.500 - 9480
Business Standard 6.600 10.970 + 4.370

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Gabriel, eu trimit pe e-mail alerte din când în când, atunci când consider că sunt subiecte importante. Cel mai bine ar fi să te abonezi la feed-ul RSS (vezi buton sus).
  • adevarul a crescut mai mult pliantelor pe care le ofera nu ca ar fi cine stie ce de capul lui,cat despre libertatea desi e varza ziarul vad ca totusi se vinde destul de bine,si nu pare ca ar scadea.
    apropo de ce nu am mai primit atentionari pe mail cum ca au mai aparut articole?
  • Pai, e simplu. Adevarul si Click au crescut pentru ca tot sunt cumparate de cei care le editeaza. E normal sa ai retur mic daca tragi in tipografie sute de mii de exemplare si apoi ti le cumperi sigur de pe taraba. LOL
  • Pai Cotidianul si-a dublat pretul si si-a redus numarul de pagini, iar Gandul cam la fel, de ce sa le mai cumpere lumea, nici nu mai are ce citi. In schimb Adevarul are mult mai multe pagini si i se face si mai multa reclama. Daca te uiti la Realitatea nici nu vezi reclame la Cotidianul, ci numai la Adevarul.
  • Ce nu observa nimeni, este ca vanzarile la ziarele astea ieftine, au scazut, pentru ca acum vara, romanul din mediul rural mai ales, foloseste un brusture un smoc de iarba ceva.Si plus de asta vad ca au aparut suluri de hartie, la pretul de 20 de bani, deci ies mult mai ieftin acum, asa ca pe criza asta fac economie si nu mai dau bani pe ziare.
  • Uite ca si pe foamea asta se pot schimba ierarhiile, dragilor. Rad toti de Patriciu, dar ai lui oameni au facut treaba buna. Ringier se scufunda sub inteleapta conducere a dlui Serban, care dupa ce scria editoriale in reviste de femei a trecut la presa economica, iar Corneteanu culege cei mai buni presari de pe piata si face praf concurenta.
  • Daca Click ar fi la acelasi pret precum Libertatea,cel din urma ar fi primul.Audientele ziarelor de sport a scazut datorita pretului destul de mare pt multi romania(acum 3-4 ani gsp si prosport nu costau mai mult de 60 bani).Surprinzator este scaderea la Gandul care in timp si-a imbunatatit continutul;Cotidianul isi merita pierderea la tiraj in prmul rand pretului de coperta exagerat de mare pt un ziar din Romania chiar daca se vrea un ziar de calitate.
  • Ziarele si revistele sunt pe sfarsite si isi umfla audientele ca sa pape o felie cat mai mare de buget.
    Tocmai citeam de exemplu ca revista Mami se lauda ca are sute de mii de cititori/editie ... cand de fapt ei nu vand mai mult de 12 mii de exemplare vandute pe luna (inclusiv retur). Dar, in continuare cer mii de euro pe pagina de publicitate ... si culmea, exista naivi care platesc asta. Si asta in timp ce reclama pe internet este mai ieftina. Cu siguranta insa lucrurile se vor schimba si vor cade si cateva pernute de sub fundul celor care umfla cifrele pana crapa. Pernutele desigur. :)
  • http://www.paginademedia.ro/2009/08/23/revista-presei-media-–-24-august/ nu cred ca a venit CORNETEANU SAU MATEESCU CU BANI DE ACASA .. VINE ZIU SCADENTEI SAU SA CITEZ PE CINEVA < SE STRANGE LATZUL MATEESCULE?
  • darag petrisor
    ar mai fi de spus ca trustul adevarul este singura institutie de presa care isi cumpara tirajul. si atunci rezulta ca cifra tiparita este si cifra vinduta
  • ăştia de la trustu lui Patriciu au crescut c-au băgat bani în marketing, nu datorită calităţii produsului. GSP merge bine. în jos
  • Explicaţia vine din modul in care se face Studiul Naţional de Audienţă.

    Adică: Studiul Naţional de Audienţă, care măsoară numărul de cititori, se face în valuri şi cuprinde un an întreg: ianuarie 2008 - ianuarie 2009, de exemplu.

    Intervalul cuprinde şi perioade în care vânzările au fost mai slabe.
  • ....Si totusi...cum se face ca atat Libertatea cat si CanCan cu vanzari mai mici decat Click si au audiente mai mari decat acesta...si se si lauda ca sunt cititi de 1450000 cititori si respectiv 890000 cititori...sincer nu am vazut ziarele Libertatea si CanCan sa se zmulga din mainile unui cititor la un alt cititor...sau mai bine zis "ibertatea ar fi citita de aproximativ 7,5 cititori pe buc vanduta si canCan de aproximativ 10,7 cititori pe exemplar vandut! Numai la noi se poate inatampla asa ceva! Zi faina!

Trimite un comentariu