Skip to main content

Revista presei media – 4 septembrie

 

Publicitate

traian-basescu5

Prestigiosul institut de consultanţă politică Oxford Analytica (OXAN) a publicat o analiză în care arată că trusturile media controlate de Vîntu, Patriciu şi Dan Voiculescu şi-au coordonat, în 2009, atacurile împotriva lui Traian Băsescu, scrie Evenimentul zilei.

Potrivit acestei analize, strategia televiziunilor lui Vîntu şi Voiculescu este să reducă interesul publicului pentru politică. Această strategie a avut efect la alegerile parlamentare din 2008, când mai puţin de 40% din electorat s-a prezentat la urne.

Ce mai zice analiza:

  • OXAN este extrem de critic la adresa unei mari părţi a presei din România, „care pare a fi o extensie a intereselor de afaceri”.
  • Proprietatea concentrată în mâinile câtorva personaje bogate a condus la schimbări dramatice.
  • Jurnalismul de investigaţie a fost îngropat. (...) Conţinutul trivial sau senzaţionalist a înlocuit reportajele serioase.
  • Mulţi ziarişti cu o gândire independentă au fost destituiţi sau forţaţi să se plieze pe noua linie editorială.
  • Presa nu mai este un loc unde se discută „serios” viitoarele opţiuni de politică.
    Războiul mogulilor cu Băsescu

După ce s-a luptat cu Ministerul Culturii, obţinând despăguniri pentru acordurile din melodia "Zece" folosite într-un spot publicitar fără acordul compozitorului, Florin Chilian a dat în judecată şi postul de televiziune Pro TV, pentru acelaşi lucru, notează Jurnalul naţional. Melodia încă mai poate fi ascultată pe pagina web a postului TV, într-un spot de promovare a emisiunii "Dansez pentru tine".
Chilian a dat în judecată PRO TV

dan-diaconesc-dbCompania americană Warner Bros a sesizat CNA deoarece postul lui Dan Diaconescu, DDTV, ar fi difuzat programe licenţiate de Warner, fără a avea acest drept. Oficialii CNA, citaţi de Daily Business, spun că o decizie va fi luată săptămâna viitoare.

Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a declarat pentru Daily Business că în prezent "sunt indicii că ar putea să existe nereguli în ceea ce s-a întâmplat". Despre conflictul Warner – DDTV scrie şi HotNews, care trece în revistă mai multe decizii luate, ieri, de CNA.
Daily Business: Postul DDTV, reclamat la CNA de americanii de la Warner Bros. Dan Diaconescu: "Am toate licenţele în regulă"

HotNews: Începutul sezonului de toamnă la CNA: Warner Bros vs. DDTV şi Preşedinţia vs. Realitatea TV

enoiu-21Piata romaneasca de publicitate isi va continua scaderea si anul viitor, urmand sa revina pe un trend ascendent abia din 2011. “Inca n-am ajuns la punctul minim”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Enoiu, director general McCann Erickson.

Piata de publicitate TV a scazut cu 25% anul acesta, iar in presa scrisa declinul s-a adancit pana la 60-70%, estimeaza Enoiu. “Volumul banilor in piata de marketing si publicitate va scadea dramatic”, a spus seful McCann, prezent la conferinta de lansare a BCR Open Romania 2009. Piata va continua sa scada si in 2010, urmand sa revina pe crestere un an mai tarziu.
Bogdan Enoiu, McCann Worldgroup: Piata de publicitate va scadea si in 2010

ion-cristoiu-22Adevărul a anunţat că Ion Cristoiu se va alătura, începând din 7 septembrie, echipei de comentatori ai publicaţiei, urmând să semneze o rubrică săptămânală, scrie HotNews. Anunţul vine la aproape o săptămână după ce jurnalistul şi partenerul său Vlad Pufu au vândut editura Historia, care publică revista cu acelaşi nume, trustului Adevărul Holding.
Ion Cristoiu va semna săptămânal şi în Adevărul

Preşedintele Traian Băsescu a reclamat postul Realitatea TV la CNA cu privire la o afirmaţie "tendenţioasă şi mincinoasă" făcută în cadrul emisiunii " Realitatea te priveşte", mai scrie EVZ. În emisiunea moderată de Andreea Creţulescu, difuzată pe 21 august şi al cărei subiect au fost "afacerile familiei Băsescu", pe ecran era titrat "Geamănu: Am făcut afaceri de 25 de milioane dolari cu T. Băsescu", informaţie care, potrivit Administraţiei Prezidenţiale, "poate aduce prejudicii de imagine preşedintelui Românei".

CNA a somat postul. Analiza reclamaţiei trimise de Admnistraţia Prezidenţială a dus la concluzia că informaţia din emisiunea "Realitatea te priveşte" nu era conformă cu realitatea.
Preşedintele reclamă Realitatea TV

Compania Ikea România a renunţat la serviciile de publicitate furnizate de agenţia Ogilvy, după doi ani şi jumătate de colaborare, organizând, în această vară, un pitch, în urma căruia a ales, pentru gestionarea contului de creaţie, agenţia Punct, iar pentru cel de media, agenţia Media Investment, membră a The Group, notează Business Standard. Potrivit companiei, aceasta a purtat, iniţial, discuţii cu mai multe agenţii de publicitate, dintre care, după mai multe etape de selecţie, au rămas cinci: Cap, Propaganda, Publicis Romania, Punct şi Ogilvy.
IKEA lasă Ogilvy pentru Punct

ProFM va lansa, pe 4 septembrie, un nou post de radio online - ProFM Classic Rock, destinat ascultătorilor acestui gen muzical, au anunţat reprezentanţii companiei, citaţi de Daily Business. Fanii genului vor putea asculta pe stream-ul ProFm Classic Rock muzica anilor '60-'70, adică rock, folk, glam rock, punk şi flower-power.
ProFM va lansa vineri postul online ProFM Classic Rock

In marketingul online, cel mai bine merg, in prezent, campaniile digitale integrate, in cadrul carora rolul jucat de activitatile de SEO (optimizarea pentru motoarele de cautare) si de comunicarea in retelele sociale creste considerabil pe fondul recesiunii, spune intr-un interviu acordat HotNews, Mark Creighton, managing director al i-level, una dintre cele mai importante agentii independente de comunicare digitala din Europa.

Creighton vorbeste despre masuratorile online, despre informatiile contra cost pe internet si despre cum a ales The Guardian sa apeleze la bloggeri pentru a-si promova continutul.
Mark Creighton, i-level: In mediile digitale nu este vorba despre publicitate, ci despre discutii cu consumatorii

Digi Film 1 şi Digi Film 2, televiziunile de filme ale companiei RCS&RDS, care erau difuzate până în prezent doar în regim pay per view, au primit, ieri, aprobarea CNA de a difuza şi program gratuit pentru public, în pachetul de bază al operatorului de cablu, relatează Gândul.
Digi Film 1 şi 2, difuzate fără taxă

Cifrele de vânzări ale publicaţiilor, conform BRAT, sunt prezentate de Adevărul, HotNews, Business Standard, Wall Street şi Daily Business.

Cafeaua proaspătă pe post de „truc“ împotriva oboselii, dar şi gândul că sunt cei care îi bine dispun pe telespectatori de la prima oră sunt „armele“ matinalilor de la TV, scrie Cotidianul, care trece în revistă programele de dimineaţă ale televiziunilor.
„Ceasornicele“ televiziunilor

Au început înscrierile pentru Şcoala IAA de marketing şi comunicare, anunţă IAA. Noutatea sezonului este deschiderea înscrierilor atât pentru modulul I - juniori, cât şi pentru modulul II - middle level. Ambele module vor începe în octombrie şi vor funcţiona în paralel, din două în două săptămâni, vinerea şi sâmbăta.

Înscrierile pentru modulul I se vor încheia pe 25 septembrie, acesta adresându-se persoanelor cu experienţă limitată în marketing sau publicitate (d.e.: Junior Account executives, Account executives, Junior Brand Managers, Assistant Brand Managers), dar şi celor care aspiră la o poziţie în aceasta industrie.
Au început înscrierile pentru Şcoala IAA de marketing şi comunicare

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • Liviu Iordache Liviu Iordache
    Schelalaie ore intregi Realitatea de palma asta! Evident, evz a primit pontul, pentru ca e afisat de exact o saptamina, nu-l baga nimeni in seama, ati pomenit presa romana la Oxford? Ideea atacurilor va fi "cine mai e si Oxford asta", numai ca pe Vintu l-a atins, e orgolios si i-a facut copiii timpiti!
  • bagatare si punct ro bagatare si punct ro
    pe bune ca faza cu Oxford Analytica si mai ales ca e publicata in EVZ mi se pare facatura.

Trimite un comentariu

sus