Skip to main content

Revista presei media – 10 septembrie

 

Preferinţele europenilor în materie de ziare se împart între tabloide şi cotidiene quality, cu un uşor avans al primelor, care domină pieţe precum cea britanică şi cea românească, analizează Business Standard. Lupta pentru cititori este câştigată în anumite ţări de ziarele gratuite, preferate de spanioli şi italieni. În România domină tabloidele.

Publicitate

Câteva informaţii despre cele mai vândute ziare:

Marea Britanie: tabloidul The Sun este ziarul cu vânzările cele mai mari pe ediţie, cu 3,04 mil. exemplare.
Germania: tot un tabloid conduce în topul celor mai vândute ziare – Bild - 3,14 mil. exemplare.
Cehia: tabloidul Blesk - 436.000 de exemplare.
Ungaria: Blikk – 228.000 de exemplare
Suedia: tabloidul Aftonbladet - 378.000 de exemplare
Spania: El Pais (quality) - 435.000 de exemplare cumpărate
Franţa: un ziar regional, Ouest France - 796.000 de exemplare pe ediţie.

Britanicii şi românii preferă tabloidele, spaniolii - gratuitele

business-standard-top-ziare

HotNews: Aura Costea, redactor-şef la Ziarul de Brăila, publicaţie închisă săptămâna trecută, lansează un apel colegilor din presă să continue campaniile şi investigaţiile publicaţiei şi spune că echipa redacţionala îşi doreşte să continue "ceea ce a construit ZBR" printr-un eventual nou proiect media.

Ziarul de Brăila, deţinut de European Media Investment (EMI), companie afiliată grupului elveţian Goldbach Media, a apărut ultima dată joia trecută, notează HotNews.
Şefa Ziarului de Brăila, închis de grupul EMI, face apel la colegii de breaslă să continue anchetele publicaţiei

Organizaţiile de media solicită Guvernului începerea discuţiilor cu reprezentanţii industriei cât mai urgent pentru "simplificarea procedurii aplicării fiscalităţii, acordarea de facilităţi pentru exercitarea profesiei de ziarist, care se aplică în mod uzual la nivelul Uniunii Europene", scriu IAA şi Wall Street.

Mai multe organizaţii de media, printre care MediaSind, AJR şi Federaţia Sindicatelor din SRR, solicită Guvernului începerea "de urgenţă" a discuţiilor cu reprezentanţii mass-media "pentru a identifica măsurile ce trebuie aplicate în industria de media, în această perioadă de criză".
IAA: Guvernul, chemat la discuţii cu reprezentanţii instituţiilor media
Wall-Street: Asociaţiile jurnalistice cer sprijinul Guvernului ca să treacă criza

adrian-sarbu9Postul ceh de televiziune TV Nova, deţinut de grupul Central European Media Enterprises, care controlează în România posturile din reţeaua Pro TV, a început pregătirile pentru lansarea unui "centru masiv de producţie", ce va vinde altor companii produse cinematografice şi de televiziune, potrivit publicaţiei cehe E15, citată pe site-ul grupului media, scrie HotNews.

Anunţul vine după ce, în iulie, când Adrian Sârbu a fost numit preşedinte şi director executiv al CME, grupul a anunţat un acord de preluare a operaţiunilor MediaPro Entertainment. Cele mai puternice centre de producţie ale CME vor fi cele din Republica Cehă şi din România.
CME plănuieşte un "centru masiv de producţie" în Cehia

Cotidianul anunţă lansarea platformei de monitorizare media prezidentiale.cotidianul.ro. Aceasta va reuni în timp real, zilnic până la încheierea alegerilor prezidenţiale, toate ştirile despre politicienii înscrişi în cursa pentru Cotroceni, atât din România, cât şi apariţiile în limba română de peste hotare, indiferent de canal – presă scrisă, TV, radio sau online.
cotidianul.ro lansează platforma de monitorizare prezidentiale.cotidianul.ro

Cheltuielile globale de publicitate vor creşte la aproximativ 550 miliarde de dolari până în anul 2011, o apreciere importantă dacă luăm în calcul valoarea pieţei globale de advertising din 2003, de 375 miliarde de dolari, arată raportul World Digital Media Trends, citat de Business Standard.

Dacă în 2003 ziarele deţineau 31% din piaţă, previziunile pentru 2011 indică o cotă a acestora cu 10% mai mică. Previziunile mai indică şi că, în perioada 2008-2011, internetul îşi va majora cota de piaţă de la 10% la 16%.
Internetul ia 16% din piaţa globală de publicitate în 2011

Lipsa reclamelor în prima jumătate a anului a adus prejudicii majore în media din Statele Unite. Încasările din publicitate din SUA au scăzut în prima parte a anului cu 10,3 miliarde de dolari, ajungând la 56,9 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare Nielsen, citate de Adevărul. Investiţiile publicitare au scăzut cu 15,4% în primele şase luni ale lui 2009 faţă de prima jumătate a anului 2008. Nielsen a anunţat că acesta este cel mai mare declin al pieţei din ultimii şapte ani.
Publicitatea din SUA, în scădere cu 15%

Interzicerea reclamelor la alcool în Marea Britanie, recomandată de British Medical Association (BMA), ar putea provoca pierderi de peste 180 mil. lire sterline (205 mil.euro) pe an industriilor media, afectată deja de criza economică, potrivit The Guardian, citat de Daily Business.

În primele 6 luni ale anului, companiile producătoare de alcool au cheltuit 72 mil. lire sterline pe reclama la televiziune, 46,5 mil. lire sterline pentru publicitate în ziare şi reviste, 28 mil. lire pe reclamele outdoor şi alte 14 pentru reclame în cinematografe.
Marea Britanie: Interzicerea reclamelor la alcool ar aduce pierderi de 180 mil. lire industriei media

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Foarte interesanta statistica pe Japonia..Oare doar diferentele culturale fata de Occident fac vanzari atat de spectaculoase la ziarele japoneze?!?

Trimite un comentariu