Skip to main content

Revista presei media – 14 septembrie

 

sergiu-toader3Cătălin Tolontan: Printr-un mail intern, Sergiu Toader a comunicat colegilor săi de la Realitatea TV că un număr de personaje publice sunt “interzise complet pe post”. Printre alţii, pe listă se regăsesc Gigi Becali, Corneliu Vadim Tudor, Aurelian Pavelescu, Marius Marinescu sau Lavinia Şandru. Categoria “părelologilor”, cum îi numeşte şeful Realitatea TV rămâne deschisă.

Publicitate

Toader recomandă o listă albă, de oameni care merită să fie pe post. Printre nominalizaţi: Dan Puric, Mircea Diaconu, regizorii Porumboiu, Mungiu, academicianul Solomon Marcus şi “intelectuali tineri”. Există şi categoria “supraexpuşilor”, genul Guşă, Bănicioiu, Chireac, pentru care cere să nu fie prezenţi non stop pe ecran.
Lista albă, pisica neagră la RTV

"Mi-ar plăcea să văd un amestec în care există într-o oarecare măsură jurnalism şi informaţie la liber, dar cei care produc jurnalism de calitate ar putea, probabil, să atragă cititori şi utilizatori care să şi plătească pentru aşa ceva", a declarat pentru HotNews Walter Isaacson, fost preşedinte CNN şi fost managing editor TIME. "Pentru mine, acesta ar fi un model de business mai bun decât cel bazat exclusiv pe publicitate", consideră actualul preşedinte al Aspen Institute.
Walter Isaacson: Modelul de business bun pentru jurnalism online este cel în care banii vin şi de la cititori, nu exclusiv din publicitate

Până nu se va găsi un nou model de business – pe care toată lumea îl caută, lucrurile nu vor sta atât de bine pe cât ar trebui”, spune în Business Standard Dorin Boerescu, co-fondator al agenţiei Hyperactive. Dorin Boerescu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori online din România a lansat bakemono.ro, un publisher online ce reuneşte o serie de site-uri şi instrumente. În Bakemono.ro sunt integrate în prezent site-urile convertor.ro, convertor2.ro, hohoscop.ro, prânzuldincaserola.ro, eteo.ro şi două ediţii de mobil, respectiv m.eteo.ro şi m.convertor.ro
Dorin Boerescu: Toată lumea caută un nou model de business pentru online

simona-patruleasa2După ce a anunţat că Simona Pătruleasa, la şase luni după des părţirea controversată de Antena 1, va prezenta ştirile de weekend, Kanal D o introduce de astăzi, fără a anunţa în prealabil, la jurnalul principal de ştiri (D-Ştiri), de la ora 18.30, scrie Evenimentul Zilei. Motivul oficial: Adrian Rosenberg intră în concediu, timp de două săptămâni, după o vară pe care şi-a petrecut-o în întregime în faţa prompterului. Unele voci speculează că Simona Pătruleasa va rămâne pentru multă vreme la pupitrul jurnalului, însă vedeta neagă.
Pătruleasa,surpriza serii la Kanal D

Încasările din publicitate înregistrate de ziarele europene în ultimele două luni s-au redus între 20% şi 50%, cel mai mare declin din istoria industriei, potrivit unor date European Newspaper Publishers’ Association (ENPA), citate de EurActiv.com şi preluate de Business Standard. Cele mai afectate sunt ţările din ECE. “Ziarele din ţări precum Polonia, Ungaria şi Cehia au înregistrat un declin de 50% al veniturilor din publicitate”, a declarat Valtteri Niiranen, directorul executiv al ENPA.
Ziarele din ECE, cele mai afectate la publicitate

Veniturile din publicitate ale radioului Itsy Bitsy au scăzut cu până la 40% în 2009, comparativ cu anul trecut. La Egmont România, editorul revistelor Barbie, Tom şi Jerry şi Princess, scăderea a ajuns la 70%. Cu toate acestea, atât Itsy Bitsy, cât şi grupul Egmont, investesc în noi proiecte, notează Capital.
Cum rezistă presa pentru copii pe timp de criză?

Pentru prima dată în istorie, guvernul britanic va permite product placement-ul pe canalele de televiziune din Regatul Unit. Prin adoptarea acestei măsuri, se speră într-o revitalizare a posturilor de televiziune independente aflate în dificultate, prin apariţia unor noi surse de venit, scrie The Independent, citat de HotNews.

Product placement-ul este o formă de publicitate prin intermediul căreia anumite produse sunt plasate în contexte lipsite de publicitate, cum ar fi filmele, show-urile de televiziune, ştirile, videoclipurile muzicale etc.
Televiziunile britanice vor primi permisiunea de a face product placement

Sir Martin Sorrell, preşedintele executiv al WPP, unul dintre cele mai mari grupuri de publicitate din lume, a declarat că industria globală de publicitate nu prezintă încă semne de revenire, singură excepţie fiind piaţa de profil din China, anunţă brandrepublic.com, preluat de Wall Street. Veniturile WPP în China s-au ridicat anul trecut la valoarea de 950 mil. dolari din totalul de 13,6 mld. dolari la nivelul grupului. Sorrell a precizat că se aşteaptă la o evoluţie a recesiunii economice din China în formă de “V”, o revenire rapidă după un declin puternic.
CEO-ul WPP: Piaţa de publicitate e în continuare amorţită. Cu o singură excepţie

Bloomberg LP ia în calcul prezentarea unei oferte pentru revista BusinessWeek, pe măsură ce termenul limită pentru depunerea de oferte se apropie, potrivit unor surse citate de Wall Street Journal, notează Daily Business. McGraw-Hill, proprietarul BusinessWeek, a anunţat în iulie că revista este de vânzare. De atunci, McGraw-Hill şi banca sa de investiţii Evercore Partners au avut discuţii cu mai mulţi cumpărători interesaţi de revistă.
Bloomberg ar putea cumpăra BusinessWeek

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Petrisor,

    Ai aflat despre demisia/demiterea in grup a echipei de la Intact Interactiv si plecarea lor la Patriciu?

    E confirmat zvonul? Isi face Patriciu departament de new media? Tu ai mai multe surse de incredere.

    PS: vezi ca au scris Orlando Nicoara (mediapro) Dragos Stanca (Realitatea-Catavencu) despre demiterile/demisiile in bloc de la Intact
  • Lavinia Sandru parca avea chiar o relatie de rudenie cu Cosmin Gusa. Pana nu demult, Cosmin Gusa parca era asociat cu SOV intr-un SRL care oferea consultanta...Hmmm!

Trimite un comentariu