Skip to main content

Revista presei media – 15 septembrie

 

Doar 51% dintre publisherii americani consideră că modelul de ştiri online pe bază de abonament va aduce încasări, scrie HotNews. Potrivit unui studiu American Press Institute, restul de 49% fie se tem de un potenţial eşec, fie nu sunt siguri că modelul de business va funcţiona.

Publicitate

Din studiu:

  • 58% dintre publisheri “studiază” ideea de a introduce conţinut plătit
  • 49% dintre ziare nu au stabilită vreo strategie sau vreun plan de implementare a ştirilor pe bani
  • doar 10% dintre publisheri oferă o secţiune pe bază de abonament
  • 10% dintre ziare oferă deja conţinut contra abonament
  • 12% intenţionează să introducă abonamente online până la finele anului

Nici măcar publisherii americani nu cred în ştiri online plătite

Vânzările cotidienelor din provincie au scăzut cu 9,6% în primele şase luni ale anului, scrie Adevărul. Pe fondul scăderii vânzărilor şi a veniturilor din publicitate, unii publisheri locali au decis să se retragă. În prima jumătate a anului, publicaţiile din presa locală au înregistrat scăderi ale vânzărilor de până la 30%.

Cele mai mari vânzări de pe piaţa locală aparţin ziarului Unirea din Alba Iulia, care a avut în iunie 17.927 de copii vândute, şi Jurnalului Arădean, cu 17.763 de exemplare, în scădere cu 4% şi respectiv 14,3%.
Presa locală, în regres

adevarul-ziare-locale

Lavinia Şandru, preşedintele PIN, a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului asupra „cenzurii evidente impuse de conducerea Realitatea TV, de la revenirea Project Managerului Sergiu Toader“, anunţă Mediafax, citat de Adevărul. Şandru susţine că a fost chemată de mai multe ori la postul TV, dar că invitaţiile au fost anulate ulterior, la solicitarea lui Toader.

Săptămâna trecută, şeful de la Realitatea TV a trimis angajaţilor o notă internă prin care cerea ca personalităţi precum Gigi Becali, Corneliu Vadim Tudor şi Lavinia Şandru să nu mai apară în emisiunile şi transmisiunile live ale postului.
Realitatea TV, acuzată de cenzură

Virgil Ianţu va prezenta "Mobilul", cel mai nou reality show marca Prima TV, notează Gândul. Noul reality show - concurs care a făcut înconjurul lumii, fiind un adevărat succes mondial în materie de entertainment. Cu un singur apel telefonic, "Mobilul" îi va scoate pe participanţi din cotidian şi îi va "arunca" într-un joc de-a şoarecele şi pisica, în tensiunea unui concurs contra cronometru.
Te sună Ianţu. Răspunde-i, poţi câştiga 100 de milioane

Grila de toamnă a postului de televiziune Antena 1 aduce, începând de astăzi, de la ora 20.30, o nouă emisiune de divertisment prezentată de Mihai Morar. Este un format care s-a bucurat de succes în alte ţări europene, intitulat „Pretty Smart”, care, în România, se va numi „Pariu că ştiu”, relatează Evenimentul zilei.
Mihai Morar pune pariuri la Antena 1

300.000 de euro. Cel puţin cu această sumă a fost ofertat Vali Petcu, autorul zoso.ro, scrie Business Standard. Atunci a spus “nu”, iar ceea ce l-ar face să ducă la capăt această tranzacţie ar fi "o schimbare în viaţa personală".

Eu sunt un peşte mic. În momentul în care am vândut, pot fi înlocuit de altcineva. Acum nu mi-aş vinde blogul”, spune Vali Petcu. El estimează că în 2009 va încasa aproape 30.000 de euro din publicitate, chiar dacă, odată cu recesiunea economică, advertiserii se uită mult mai atent la rezultate.
Cât costă zoso.ro

Agenţia de indoor advertising Elevate, specializată pe publicitate în lifturi, a terminat anul 2008 cu venituri de circa 500.000 euro, iar Tudor Maxim, managing partnerul şi fondatorul companiei, estimează afaceri similare pentru anul în curs, scrie Daily Business. Elevate activează pe o piaţă a publicităţii în lifturi care s-a cifrat în 2008 la peste 1 milion de euro.
Şeful Elevate: Sper să terminăm anul cu aceleaşi venituri ca în 2008

Veniturile din publicitate cumulate de televiziunile tradiţionale americane în primul semestru s-au redus cu 12,3% faţă de perioada similară din 2008, pe fondul reducerii drastice a bugetelor de promovare alocate de segmente precum auto şi mobilă, arată o analiză a Television Bureau of Advertising, citată de marketingcharts.com şi preluată de Business Standard.
Cele mai afectate au fost televiziunile americane locale, ale căror încasări din publicitate s-au redus cu 27%, în timp ce veniturile reţelelor TV s-au diminuat cu 5,8%.
Televiziunile regionale, cele mai afectate la publicitate

Mai multe grupuri de comunicare şi clienţi mari de publicitate din SUA înfiinţează o Coaliţie pentru Măsurători Media Inovatoare în încercarea de a obţine un sistem integrat de măsurare a audienţelor pe diverse medii de comunicare, "cu sau fără Nielsen", compania care s-a impus drept principal măsurător al audienţelor, îndeosebi al audienţelor TV, scrie Advertising Age, citat de HotNews şi de Financiarul.

Din noua coaliţie fac parte 14 clieţi mari ai Nielsen, printre care Walt Disney, Procter&Gamble, Starcom MediaVest Group, WPP, Time Warner, NBC Universal şi News Corp. Scopul acesteia este să permită compararea performanţei publicitare pe diverse canale - TV, presă, Internet etc.
HotNews: 14 giganţi americani presează Nielsen să măsoare integrat audienţele media
Financiarul: Companiile de media şi marketing solicită măsurarea integrată a audienţelor

În luna august 2009, ziarele de calitate din Marea Britanie au avut scăderi drastice ale vânzărilor faţă de perioada similară din 2008, potrivit Audit Bureau of Circulations (ABC), relatează The Guardian, citat de Financiarul. Astfel, The Guardian a înregistrat o medie de vânzare de 311.387 de exemplare, în scădere cu 6,37% faţă de august 2008. Cea mai mare scădere a fost consemnată de The Independent, o diminuare cu 18,34% faţă de august 2008. Vânzarile The Times au înregistrat o scădere anuală de 5,97% ajungând până la 576.185 de exemplare vândute.
Cerere în scădere drastică a ziarelor de calitate din Anglia

Premierul turc Tayyip Erdogan a negat că amenda de 2.5 miliarde dolari dată Dogan ar fi parte a încercării de a pune presiune asupra mass-media şi a opoziţiei din ţara candidată la UE, potrivit Reuters, citată de HotNews. Amenda de săptămâna trecută a alimentat suoziţiile că guvernul încearcă să sufoce trustul media Dogan Yayin pentru acoperirea ostilă a ştirilor despre guvern.
Turcia neagă că amenda record dată trustului Dogan este o "taxă politică"

Pe măsură ce momentul preluării BusinessWeek se apropie, sunt dezvăluite detalii financiare ale publicaţiei editate de McGraw-Hill. Revista ar fi cheltuit 16 milioane de dolari pentru a crea un site de social networking care a generat venituri foarte mici, scrie brandrepublic.com, citat de Wall Street.

Site-ul de social networking Business Exchange a fost lansat în 2007. În anul următor a înghiţit investiţii de circa 16 milioane dolari, iar veniturile estimate nu depăşesc 600.000 de dolari. Business Week, care a acumulat datorii de 31,9 milioane dolari, se află în pragul falimentului şi a fost scoasă la vânzare.
Investiţiile neprofitabile ale BusinessWeek ies la iveală

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu