Skip to main content

Revista presei media – 16 septembrie

 

Primul an de criză a lovit puternic în piaţa românească de media, cea mai afectată fiind presa scrisă, unde titlurile fără susţinere din partea trusturilor au cedat primele. Piaţa a reacţionat la scăderile bugetelor de publicitate fie prin polarizare, fie prin discounturi agresive. Wall Street trece în revistă principalele evenimente media din 2009:

  • Extinderea Adevărul Holding
  • Falimentul regiei Boom
  • Publisherii online adoptă SATI ca sistem exclusiv de referinţă
  • Discount-uri agresive în TV
  • Presa locală, lovită de criză
  • Închiderea publicaţiilor BMG
  • Închiderea Team Advertising/Young & Rubicam
  • Crearea de pool-uri media
  • Închiderea Bigger Group
  • Adrian Sârbu vinde MediaPro Entertainment şi este numit CEO al CME
Publicitate

Topul evenimentelor pe piata de media şi publicitate, în ultimul an

Se pregăteşte o nouă achiziţie pe piaţa media. “Întrucât România este importantă pe termen lung, ne uităm la achiziţii”, spune Michael Rachor, CFO al Aegis Media în Europa Centrala şi Africa, într-un interviu acordat Money Express. Continuă: „Nu pot da nume. Dar vă pot spune că Aegis Media caută o soluţie pentru businessul digital”

Cercetând potenţialele ţinte de achiziţii, cel mai probabil scenariu este acela ca Aegis Media se uită la agenţia Kinecto, fondată de Radu Ionescu şi Martin Stobbs şi în care Dragoş Grigoriu a intrat cu jumătate din acţiuni în 2008, preluând partea lui Stobbs.

Aegis Media pregăteşte o nouă achiziţie în România

Agenţiile independente din Europa Centrală şi de Est sunt adesea mai bune decât cele din alte părţi ale lumii când vine vorba de adaptare la mediul digital, cred şefii reţelei internaţionale Worldwide Partners, la care este afiliată şi agenţia Headvertising, scrie HotNews.

Al Moffatt, CEO Worldwide Partners şi Ian McAteer, chairman al reţelei şi şef al agenţiei scoţiene The Union, au vorbit pentru HotNews despre adaptarea la criză şi la schimbările prin care trece în prezent piaţa media şi au explicat modul în care o astfel de reţea poate sprijini agenţiile membre. Cei doi au fost prezenţi la Bucuresti pentru a lua parte la întâlnirea anuală a agenţiilor independente din regiunea EMEA, care sunt afiliate reţelei Worldwide Partners. Întâlnirea a fost organizată de Headvertising.

VIDEO Şefii reţelei Worldwide Partners: Agenţiile din regiune sunt pregătite pentru mediul digital, dar uneori se subestimează

Afectate de „seismul“ financiar de la finele anului trecut, cifrele de afaceri ale companiilor româneşti care produc spoturi publicitare au scăzut cu 8,2% în 2008 faţă de 2007, observă Adevărul. Casele de producţie au înregistrat în 2008 profituri cu 47% mai mici decât în 2007. Unele au încercat să-şi extindă activitatea la producţia de filme şi TV sau au făcut concedieri.

Deşi companiile şi-au scăzut tarifele cu până la 30% sau chiar mai mult, cererea pentru reclame filmate a scăzut la jumătate în ultima parte a lui 2008 şi începutul acestui an.

Criza din publicitate loveşte casele de producţie

Cotidianul trece în revistă câteva gafe ale jurnaliştilor în relatarea jafului de pe Gutîi: redactorul-şef de la “Gardianul” ne-a anunţat că a fost furat un miliard de lei vechi. De ce să fure lei vechi şi cui folosesc, nimeni n-a putut explica. În top este Evenimentul zilei, care a scris că în maşină erau bani reprezentând 230 de milioane de euro.

Matematica la “Evenimentul zilei”

evz-jaf

Revista locală Femeia vindea anul trecut, în prima jumătate, aproape 22.000 de exemplare pe ediţie, cu peste un sfert faţă de media din 2007. În acest an, vânzările revistei din primul semestru s-au redus cu o treime, analizează Business Standard. Într-o situaţie similară se află majoritatea revistelor pentru femei, preferatele cititorilor şi clienţilor de publicitate.

Criza a muşcat chiar şi 30% din vânzările revistelor pentru femei

Adevărul lansează astăzi colecţia "Pictori de geniu". Primul volum, dedicat lui Michelangelo, va fi distribuit gratuit în 400.000 de exemplare. Potrivit unui comunicat al companiei, citat de HotNews, volumul va fi distribuit împreună cu Adevărul şi Dilema Veche.

Începând cu cel de-al doilea volum, cataloagele se vor vinde, în fiecare zi de miercuri, împreună cu ziarul Adevărul, la preţul de 12,99 lei şi într-un tiraj mediu de 120.000 de exemplare. Campania va dura 14 săptămâni.

Adevărul lansează miercuri colecţia Pictori de geniu

Tudor Maxim, fondatorul business-ului de publicitate în lifturi Elevate, pentru Daily Business: "Există nişte scuze pe care le-am întâlnit constant în ultima vreme: lipsa banilor, a partenerilor, criza. Sunt multe zone de nişă unde tocmai pentru că s-au încetinit motoarele sau unele companii au dispărut complet, ar fi momentul propice să intri, mai ales ca start-up. Pentru că nu ai costuri, sau ai costuri foarte mici".

Sfat pentru antreprenori de la fondatorul publicităţii în lift: Începeţi cu banii de buzunar

News International şi BskyB lucrează, în prezent, la dezvoltarea unei platforme de vânzări, numită Fusion, care va oferi clienţilor un mix de publicitate, folosind produsele de print, online şi TV din portofoliu, potrivit Brand Republic, citat de Business Standard. Iniţiativa a fost încurajată de James Murdoch, chief executive şi preşedinte News Corporation Europa şi Asia. Compania News International, publisherul ziarelor The Times şi The Sun, este deţinută 100% de News Corporation, iar BSkyB este deţinută în proporţie de 39% de grupul controlat de Rupert Murdoch.

News International şi BSkyB lansează platforma de vânzări

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu