Skip to main content

Revista presei media – 2 octombrie

 

ACTUALIZARE: Costin Ştucan îşi spune punctul de vedere în Gazeta sporturilor, AICI: “Am făcut acest tur de forţă un an, însă în ultimele luni am sesizat o schimbare. Unele variante, altădată la îndemînă, nu mai tolerau criticile. Era clar că stilul nostru deranja, se făceau presiuni să ne schimbăm. Şi Pro Sport scrie detaliat despre caz, AICI.

Publicitate

dumitru-dragomirAdevărul vine cu un material amplu despre situaţia de la GSP TV: După o întâlnire între Dumitru Dragomir şi Sabina Petre, coordonator economic al diviziei de sport a trustului Intact, invitatul permanent al emisiunii „Contraatac“, Decebal Rădulescu, a fost demis. La scurt timp, Costin Ştucan, realizatorul „Contraatac“ şi-a depus demisia, în semn de protest şi solidaritate faţă de colegul său.

Potrivit informaţiilor Adevărul, Decebal Rădulescu a fost demis la cererea şefului LPF, Dumitru Dragomir. În ultimele două luni, Dragomir şi-a arătat deseori nemulţumirea faţă de Decebal Rădulescu şi de Costin Ştucan, care îl criticau în emisiuni, dar îl mediatizau excesiv pe Constantin Iacov.

Dragomir ar fi găsit acum un bun prilej să strângă cu uşa conducerea trustului Intact: ori scapă de Rădulescu şi renunţă la promovarea lui Iacov, ori meciurile din Liga I vor fi difuzate la ore neconvenabile. Decebal Rădulescu va fi înlocuit în emisiune de invitaţii speciali Radu Naum şi Emil Grădinescu.

În ultimele zile, Decebal Rădulescu a primit amenzi din motive superficiale. Ultima, aplicată pentru că a fumat în sala de protocal a Antenei 1 şi pentru că a „lăsat nişte hârtii pe masă“ în studioul emisiunii, a fost de 30% din salariu.
Mitică de la Ligă, noul şef de cadre la GSP TV?

robert-turcescu3Oamenii de PR care mituiesc jurnaliştii pentru a obţine materiale de presă pozitive şi, pe de altă parte, jurnaliştii care cer sau acceptă bani sau favoruri de la sursele lor creează un fenomen care s-ar putea amplifica în perioada următoare, în contextul crizei financiare. Printre posibilele soluţii identificate de profesioniştii în comunicare reuniţi la PR Week se numără crearea unei liste publice a “corupţilor” şi educaţia, scrie Wall Street.

Jurnalistul Robert Turcescu este de părere că studiile au o relevanţă redusă, atâta timp cât spaţiul comunicării este populat de persoane care, sub titulatura de oameni de PR, sunt folosiţi exclusiv în beneficiul imaginii câte unui primar, parlamentar sau preşedinte de consiliu judeţean.
Robert Turcescu: Fenomenul PR-ului pe bani a luat amploare de la începutul crizei

Realitatea TV a lansat campania "Noi vrem respect", prin care promite să acorde o mai mare atenţie intereselor şi păsurilor oamenilor de rând, care "nu mai aud" promisiunile politicienilor, notează Hotnews. Campania - lansată în aceeaşi zi în care PSD şi-a anunţat retragerea de la guvernare - vine în condiţiile în care alte instituţii media sau jurnalişti au anunţat că se distanţează de politică până după alegerile prezidenţiale.

În septembrie, ziarul Adevărul a anunţat că "se distanţează de zona politică până la sfârşitul anului". Ion Cristoiu a anunţat încă din vară că nu vrea să depindă prin contract de vreo televiziune până după alegeri. O altă campanie, Mişcarea de Rezistenţă, menită să "readucă în România bunul simţ, moralitatea, educaţia, corectitudinea şi excelenţa până nu e prea tarziu", a fost lansată de Jurnalul naţional.
În toamna electorală, Realitatea TV face campanie cu oamenii care "nu mai aud" promisiunile politicienilor

Agenţia de relaţii publice The Practice a fost declarată agenţia anului 2009 în cadrul Galei competiţiei Romanian PR Award, desfăşurată miercuri seară, scrie WebPR, care trece în revistă câştigătorii. Din cele 142 de campanii de relaţii publice înscrise în competiţie, circa 40 au fost nominalizate. Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a fost desemnat comunicatorul anului 2009. Premiile sunt punctate şi de IAA.
Romanian PR Award: The Practice a fost desemnată agenţia de relaţii publice a anului

Consiliul Naţional al Audiovizualului a acordat, de la începutul anului 2009 şi până la 1 octombrie, 142 de amenzi televiziunilor, radiourilor şi societăţilor de cablu, în valoare totală de 1,1 milioane de lei (circa 260.000 de euro), pentru încălcări ale legislaţiei audiovizuale, informează Mediafax, citat de Jurnalul naţional.

"Pe fondul scăderii calităţii programelor audiovizuale, ce a apărut în contextul crizei economice, care s-a reflectat în scăderea veniturilor din publicitate, CNA a înăsprit sancţiunile aplicate radiodifuzorilor, iar cuantumul acestora a crescut în paralel cu numărul lor", a declarat Răsvan Popescu, preşedintele CNA.
260.000 de euro, amenzi de la CNA

mondenii2Încă din primul episod, Mondenii de la Prima TV plusează cu peste 10 personaje noi. Radu Mazăre, Dan Bursuc, Nati Meir, Nicolae Guţă, Sorin Oprescu, Daniela Gyorfi, Roxy Manelista, Adrian Minune, Oana şi Viorel Lis sunt câţiva dintre noii eroi "mondeni", scrie Gândul. Mondenii Show începe marţi, 6 octombrie, de la ora 20.30, la Prima TV.
“Mondenii” plusează cu actori şi personaje noi

Din 6 octombrie, de la ora 20.30, la Pro TV începe un nou sezon al emisiunii ”Frumuseţe pe muchie de cuţit”, despre oameni curajoşi, cu poveşti tulburătoare de viaţă, pentru care salvarea dintr-o existenţă umbrită se găseşte în operaţiile estetice, anunţă EVZ.
”Frumuseţe pe muchie de cuţit” revine

Tipografiile specializate în presă scrisă, respectiv materiale comerciale-pliante, cataloage etc-sunt cele mai afectate segmente din industria tipografică în actualul context economic, vânzările reducându-se la jumătate în anumite cazuri. Principala provocare a tipografiilor în această perioadă este supravieţuirea şi acoperirea costurilor, pentru 2010 fiind prefigurată dispariţia mai multor jucători, analizează Business Standard.
Tipografiile şi-au redus preţurile cu 25-40%. Unii jucători spun că urmează falimentele

Cotidienele americane Los Angeles Times şi The Washington Post au renunţat la serviciul lor comun de ştiri după 47 de ani, fiind cea mai recentă modificare din industria ziarelor, scrie Washington Post, citat de Wall Street. Separarea se va produce de la 1 ianuarie.

The Tribune operează sub protecţia de faliment din luna decembrie. Nu este clar dacă problemele de la Tribune au fost motivul desfiinţării parteneriatului dintre cele două ziare, încheiat în 1962. Când serviciul a luat naştere, ziarele erau încă foarte profitabile şi o sursă dominantă de ştiri în piaţa pe care o reprezentau.
Los Angeles Times şi Washington Post renunţă la un parteneriat vechi de aproape 50 de ani

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Realitatea s-a umplut intr-atit de respect si s-a retras in asa masura din politica, incit astazi a inceput de la 13,15 relatari despre marea adunare psdista, lansarea pentru a enspea oara a lui Geoana! Hai sa fim seriosi!

Trimite un comentariu