Skip to main content

Turist în România, episodul II: Ministerul Turismului dă bani de Crăciun pentru Pro TV, Antena 1 şi Realitatea TV

 

elena-udrea-evz-32Ministerul Turismului lansează o nouă licitaţie din ciclul Turist în România. După ce, în vară, licitaţia a eşuat, din cauza preţului mult sub nivelul pieţei dorit pentru reclame, ministerul condus de Elena Udrea vine cu o nouă ofertă. Despre ce este vorba: o campanie pentru promovarea turismului de Crăciun în Maramureş, derulată între 2 şi 22 decembrie.

Publicitate

De data aceasta, banii ar urma să fie împărţiţi între Pro TV (180.000 de euro), Antena 1 (140.000) şi Realitatea TV (80.000). Ca şi data trecută, posturile nu sunt nominalizate (se vorbeşte de primul post generalist, al doilea post generalist şi prima staţie de ştiri).

BACKGROUND: La licitaţia din vară, Best Advertising a câştigat licitaţia oferind preţuri foarte mici, sub nivelul pieţei, pentru punctul de audienţă. Televiziunile au refuzat să difuzeze spoturile în aceste condiţii. Preţurile din vară, AICI.

Ca şi data trecută, ministerul are cerinţe care trimit direct la preţul pe care îl vrea de la televiziuni. Paginademedia.ro a calculat cât costă publicitatea, după cererile din caietul de sarcini. Preţurile sunt acum, conform analizei paginademedia.ro, la nivelul pieţei, pe alocuri chiar avantajoase pentru posturile TV.

Înainte de analiză, iată de vrea Ministerul Turismului (din caietul de sarcini):

  • Campanie: difuzarea începând cu 2 decembrie 2009, timp de 20 de zile, a 2 spoturi de 30 secunde pe tema ofertei turistice a României (iarnă şi Crăciun în Maramureş), pe primele 2 canale de televiziune generalistă și pe primul canal de televiziune de știri, selectate în funcţie de audienţa lunii septembrie.
  • Publicul ţintă: turiştii potenţiali cu vârste cuprinse între 18-65 de ani, din mediile urban şi rural, cu venituri medii şi cel puţin studii medii.
  • Propunerea financiară trebuie să se încadreze în limita bugetului de 400.000 euro, TVA inclus.
  • Cei 400.000 de euro se împart astfel: 45% pentru prima televiziunea generalistă, 35% pentru a doua televiziune generalistă şi 20% pentru prima televiziune de știri.

La ce preţ vrea să cumpere publicitate Ministerul Turismului

Calculul paginademedia.ro a pornit de la cerinţele Ministerului Turismului. Cu alte cuvinte de la audienţa pe care ministerul vrea să o atingă pe publicul ţintă al campaniei.

Pro TV

Ministerul Turismului cere cel puţin 400 de puncte de audienţă pe publicul campaniei (TRP – Target Rating Points), pe Pro TV.

Preţul calculat din caietul de sarcini: aproximativ 450 de euro
Preţul practicat pe piaţă: 400-500 de euro

Antena 1 - minim 370 TRP-uri

Preţul calculat din caietul de sarcini: aproximativ 320 de euro
Preţul practicat pe piaţă: 300-350 euro

Realitatea TV - minim 580TRP-uri

Preţul calculat din caietul de sarcini: aproximativ 115 de euro
Preţul practicat pe piaţă: 100-200 euro

Despre licitaţie a scris şi Adevărul, AICI.

Citeşte şi:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu