Skip to main content

FAULT: TVR 2, rătăcit între firme la Ora de (non)ştiri

 

Din capitolul Aşa Nu, TVR 2 a prezentat săptămâna trecută, la Ora de ştiri, o non ştire de toată frumuseţea. Un produs jurnalistic pe banii abonaţilor.

Publicitate

Ce spunea „ştirea”:

Patru firme nu vor participa la Târgul de tehnică militară Expomil. Întrebare: care sunt firmele? Nu căutaţi răspunsul, nu îl veţi găsi.

La anumite licitaţii, firmele erau reprezentate de aceeaşi persoană, cetăţean român. Întrebare: cum se numeşte? Nimic.

Şi atunci, unde este ştirea? Iată, cu sprijinul Media Image, capodopera jurnalistică a echipei de ştiri de la postul public:

Nonștire marca TVR 2

[flashvideo filename=video/tvr2_mil.flv /]

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Asta este parfum de tei, simbata, la jurnalul de pe tvr 1, ala principal, de la ora 20,00, stiti care a fost tema zilei (simbata a avut loc, intre altele, duelul candidatilor)? Unul de stringenta actualitate, care trebuia rezolvat pe loc: Diabetul, boala secolului! Peste asta nu se poate, s-a ajuns la stirile dinainte de 89, in piata Tienanmen mureau oameni, iar tvr transmitea de la Beijing: La Beijing au inflorit pentru a doua oara ciresii!
  • Răzvan,

    Înţeleg că până acum te-ai abţinut, dar nu era cazul.

    Nu ştiu despre ce situaţii vorbeşti. Departe de mine pretenţia de a fi imaculat. Cazurile pe care le prezint au şi rolul de a atrage atenţia asupra unor greşeli ce pot fi evitate.

    Tu vorbesti despre "ideea de senzaţional". Eu îţi spun că este vorba de "împachetarea informaţiei". E o mică diferenţă.
  • De când ai lansat Pagina de media m-am întrebat de ce ai dintr-o dată impresia că munca ta e imaculată. Faptul că te legi în felul în care o faci (în mare parte pentru ideea de senzaţional pe care o cauţi şi exploatezi în ultima vreme) mă irită, fiindcă îmi amintesc doar două exemple de pe vremea în care lucrai la EVZ în care ţi-am atras atenţia că îţi lipseşte informarea. Aici pe blog am mai făcut asta, chiar dacă am preferat în ultima vreme să mă abţin. Nu consider potrivit ca cineva care la rândul lui face (nu extrem de des, dar în mod repetat) greşeli să arate cu degetul şi să dea lecţii de profesionalism altora. E ipocrit, Petrişor! Din această cauză, vizitele mele aici vor înceta! Fiindcă ipocrizia e ceva ce nu suport. Şi sper ca prin gestul meu să înţelegi să nu mai lasi graba să-ţi influenţeze munca. Toate bune!
  • Vreau sa spun ca nu e vina reporterului. Cultura organizationala a TVR e de asa natura, iar pentru asta nu e vinovat un reporter.
  • Aici nu e vorba de o obsesie, ci ne lipsă de profesionalism. De incapacitatea de a decide unde se termină ştirea şi unde începe publicitatea.

    Şi atunci, consideră că este mai sigur să nu spună nimic. Ce rezultă: o aberaţie precum cea de mai sus.

    Dacă mâine toţi clienţii KFC (de exemplu) ajung la spital, o să scriem "clienţii unui restaurant fast food"? Dacă depozitul Coca cola sare în aer, vom spune "un depozit al unui producător de răcoritoare"? Să fim serioşi!

    Doar incompetenţa te aduce aici.
  • Nu e vina reporterului, stiu ca TVR-ul este de-a dreptul obsedat sa nu cumva sa se dea in vreun jurnal nume de firme.

Trimite un comentariu