Skip to main content

Ghidul Zile şi nopţi încearcă iar piaţa din Bucureşti

 

zile-si-noptiAcum şase ani, ghidul Zile şi nopţi ieşea de pe piaţa bucureşteană, după doar câteva luni. Ieri, ghidul a reapărut în Capitală. A reintrat pe un segment pe care există 24Fun şi Şapte seri. Pe ce se bazează editorii la această nouă încercare? Paginademedia.ro a stat de vorbă cu acţionarii Zile şi nopţi şi cu redactorul-şef pentru a găsi răspunsul la întrebare.

Publicitate

Marian Gîlea este unul dintre acţionarii Zile şi nopţi. Este din Braşov, unde a apărut ghidul prima dată, în 2001. Situaţia din Bucureşti, de acum, este puţin specială.

De ce?

Ghidul Zile şi nopţi apare în ţară în 21 de ediţii, care acoperă 32 de oraşe. În Bucureşti, este editat printr-o companie deţinută în parteneriat de acţionarii reţelei Zile şi nopţi, pe de o parte şi regia Splendid Media, pe de altă parte. Practic, acţionarii reţelei Zile şi nopţi şi Splendid Media deţin în mod egal ediţia din Bucureşti.

Piaţa din Bucureşti este foarte aglomerată şi aveam nevoie de un partener puternic”, explică Gîlea parteneriatul cu Splendid Media.

Acum opt ani, datele problemei erau cu totul altele. De aici vine o primă diferenţă, spune Gîlea.

Marian Gîlea:

„În 2003, aveam doar câteva ediţii. Era una la Braşov şi altele la Galaţi, Timişoara şi Cluj, care funcţionau în regim de franciză, nu eram noi editorii publicaţiilor. În Bucureşti, franciza pentru Zile şi nopţi era deţinută de publicaţiile Flacăra.”

Francizorul din Bucureşti, Flacăra, nu a avut putere să lupte cu concurenţa. În 2003, tocmai se lansa 24Fun. În doar câteva luni, Zile şi nopţi ieşea de pe piaţă bucureşteană.

De ce nu s-ar întâmpla şi acum la fel? “Acum, toate publicaţile sunt ale noastre. Mai avem doar două titluri în franciză, la Galaţi şi la Timişoara. Acum ne-am implicat. Plus că atunci aveam trei titluri, acum avem 21 de reviste”.

Reţeaua Zile şi Nopţi în cifre:

  • Peste un million de euro cifră de afaceri în 2008
  • 200.000 de euro profit
  • Un minus de 10% estimat pentru 2009
  • 21 de titluri, care acoperă 32 de oraşe
  • Reţeaua Zile şi nopţi are patru acţionari: Marian Gîlea, Tiberiu Anghel, Aurel Martinescu şi Gabi Stan.
  • Tiraj primul număr în Bucureşti: 40.000 de exemplare
  • Investiţie de lansare în Bucureşti: 50.000 de euro (rebranding, layout, echipă). Designul şi rebrandingul este semnat de Re:ply
  • 200.000-300.000 de euro investiţia în primul an pe numărul din Capitală

Mallurile şi clădirile de birouri, pe primul loc

Dacă ghidul 24Fun merge, în principal, pe cluburi, restaurante şi cafenele (HoReCa), Zile şi Nopţi pune accent pe mall-uri (cinematografe), pe clădiri de birouri şi săli de aşteptare la cabinete estetice, medicale, centre de sănătate etc. Segmentul HoReCa este pe locul doi.

De ce, explică redactorul şef al revistei, Ioana Macoveiciuc:

“Targetul nostru se întinde până la 45 de ani. Acest public, mai ales cel peste 35 de ani, nu este atât de uşor de găsit în cluburi. Însă toată lumea munceşte. Centrele de birouri sunt complet neexploatate şi sunt sedii cu câte o mie de oameni”.

Filmele vor avea o pondere consistentă în noul ghid.

  • Câteva date despre conţinutul editorial:
  • Înainte de programe, 30 de pagini de editorial, cu review-uri de restaurante sau filme. Recomandările nu sunt făcute de vedete, ci de redactorii revistei.
  • Două pagini de Non Stop: serviciile deschise toată ziua – farmacii, magazine, fast food etc.
  • O secţiune în limba engleză – Expat.
  • Filmele sunt grupate după trei criterii: alfabetic, după sălile de cinema şi după orele de difuzare.
  • Restaurantele sunt grupate şi după zonă.
Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • adrian adrian
    @Sefu'

    De pe unde sunt eu maretia este o virtute nativa.
    Iar cu spritzul la pranz este de bine duminica !!!
    Ma opresc ca mi-e o sete de nu mai vad ce scriu....
  • mi-ho-ho mi-ho-ho
    Hac! SEFU'... Sa traiti! Nu e de la spritzul de pranz. Ne-am apucat sa dam turul carciumilor ca sa scoatem concurenta din rafturi. Si nu e frumos sa treci pe la oamenii aia fara sa dai o citirica pe gat. Si cum concurenta e prin multe locuri... Hac!
  • sefu' sefu'
    Adriane, mai lasati spritzul la pranz, in timpul programului. Ca va da stari false de maretie.
  • adrian adrian
    Certati-va, certati-va ca e de bine. 7seri e pe duca iar Zile si Nopti arata ca dracu. Nu mai spun ca ai nevoie de pile serioase ca sa dai de ea. In Berceni si in Pantelimon poate ca o gasesti langa 7 seri.
    Va bateti pentru locul doi. Locul 1 este ocupat deja.
    24 FUN stapaneste Bucurestiul. Pentru nelamuriri:
    noul propietar al 24 FUN Network este Sandulescu iar vanzarile ca si pana acum , de sapte ani, sunt facute tot de el secondat de Miholca. La munca cu voi. Cum spunea un clasic al catavencilor "publishingul este o magie care nu inseamna numai bani" (Razvan Cucui)
    Sanatate si servus!
  • Mitzu Biciclistu' Mitzu Biciclistu'
    @Dezdemona

    Draga mea,
    Bate un vant de Arbo in epistola ta. Sau vorbesti cumva maghiara?!
    Nu vreau sa fiu rautacios dar din ARBO nu a mai ramas decat "Racnetul Vasluilui", "Vocea Brailitzei", ""Gazeta de Tzandarei" "Curentul Strehaie" si alte publicatii celebre. Daca nu ar fi bunul si blajinul Silviu Ispas inca pe la BRAT nu stiu ce ar mai face EMI cu voi.
    Dati cu noroi in stanga si in dreapta fara sa va uitati ca fara SNA-ul de multe ori discutabil nu ati mai fi pe piatza.
    E din ce in ce mai clar ca ati facut dintr-un instrument al pietii (SNA) credibil candva , unul pe care nici macar un junior din industrie nu-l mai ia ca etalon. Oltenizarea si arinizarea BRAT-ului e un lucru trist pentru media de la noi. Pe banii publisherilor si pe nervii agentiilor.
    Asa ca adio Arbo-BRAT!
  • Dezdemona Dezdemona
    @Fat Frumos

    Deocamdata ZN nu se bate cu nimeni. Grafic si ca informatie este o mare dezamagire pentru mine. Revista nu se gaseste prin oras. Iar cu "forza splendid" as merge in virful picioarelor tiptil-tiptil. Realitaea le-a spus pa, Catavencii le-au spus pa iar ZN va face la fel. TVR-ul nu va mai suporta mult. Cu niste milioane pe minus anul acesta din vanzari probabil ca urmeaza alt PA. Ca de, asa-i cand faci bani cu statul nu din privat.
    Cat despre concurenta stai linistit. B24FUN e din nou pe mainile cui trebuie iar publicitatea va fi vanduta tot de Sandulescu ca pana acum. Sapte Seri, liderul de piata il are pe Arbo in spate . Arbo care i-a educat cat a putut pe baietziii cu bmw-uri, ghiuluri si ceasuri-rebate de la Splendid.
    Dar vorba ta. Bafta la tot poporul. Cel mai bun sa castige!
  • crin crin
    N-am stiut ca exista balauri comunisti si frustrati pe care ii cheama Laur. Vedeti voi, de-aia nu trebuie votat Geoana.
  • fat frumos fat frumos
    @Laur Balaur'
    Zile si nopti se bate in bucuresti cu 24 fun si sapte seri. nu cu pro tv sau realitatea!
    daca e sa compari fortza splendid&zn comparativ cu 24 fun si sapte seri eu cred ca balanta este in favoarea splendid@zn.
    mai ales acum cand 24 fun a ramas fara stapan iar la sapte seri se termina forintzi. arbo nu stiu cat mai poate cu sapte seri, iar la 24 nu se stie cine le va vinde publicitatea.
    zn are in spate o retea locala de 20 de reviste, care sunt bine infipte in piata.
    intr-adevar, soarta zn este acum in mainile splendid.
    bafta la toata lumea!
    cel mai bun sa castige :)
  • Laur Balaur' Laur Balaur'
    Zile si Seri au mai fost in Bucuresti acum ceva timp. Iar incearca marea cu sarea? Vitelul de aur de la Bucuresti?!
    Din pacate pentru ei asocierea cu o controversata regie semi-statala nu ii onoreaza. Dar succes baieti! Fara bmw-uri si fara ceasuri de zeci de mii de euro prin agentii. Altfel va ia lumea drept parveniti si pusi pe lucruri rele. Zile si Nopti nu-i tevereul. Adica sac fara fund si fara controale! Vorbim dupa alegeri.
  • Diana Capatina Diana Capatina
    @ffwd: ei, sa nu interpretam... in articol se spune ca rebranding-ul a fost facut de Re:ply si am precizat doar ca acesta n-a inclus numele revistei si logo-ul - sint munca altor oameni si e normal s-o spun, nu?

    numele Zile si nopti exista de multi ani si nu se refera doar la revista, e un brand-umbrela – am aflat si eu cu ocazia asta ca are mai multe componente. iar ghidul Zile si nopti nu e orice ghid, chiar daca in bucuresti abia se lanseaza – adica are cea mai mare retea de distributie din tara si o istorie lunga. nu prea-ti vine sa arunci asa o pozitionare si awareness pe geam cu una-cu doua... deci, business-wise, pastrarea numelui este explicabila.

    despre logo au fost initial discutii lungi, mai ales ca el trebuia sa functioneze nu doar in cazul revistei, ci si al celorlalte componente ale brand-ului, unele deja setate cind am intrat noi in proiect. asa ca, in final, pastrarea unitatii a fost cea mai importanta, si nu posibilele optiuni creative.

    recomandarea noastra in privinta logo-ului, acceptata, a fost sa folosim pentru revista, in locul logo-ul standard al brand-ului mare Zile si nopti, care continea mai multe culori si elemente grafice, un logo monocrom (culoarea poate fi diferita de la numar de la numar), din ratiuni care tin de lizibilitate si calitatea tiparului.
  • Petrişor Obae Petrişor Obae
    Nu v-am penalizat deloc. Declaraţiile sunt declaraţii, dar mai am şi eu nişte informaţii :)
  • avanti picolo avanti picolo
    @maraf
    infinit? ce frumos...vad ca-ti plac si manele...ce cauti pe aici? vorba cuiva de mai sus: te-a pus sandi? sau maghiarul? :)
    pace domnilor si relax
  • Ioana Macoveiciuc Ioana Macoveiciuc
    Inca ceva. Tirajul pe Bucuresti e de 50.000 de exemplare. Petrisor, de ce ne-ai penalizat cu 10.000? Atit am avut de zis, seara buna tuturor.
  • Ioana Macoveiciuc Ioana Macoveiciuc
    Buna seara tuturor! Ma simt cumva obligata sa intervin in apararea zonei editoriale a revistei. Recomandarile noastre sint oneste. Iar ca sa maninci ceva si sa spui apoi cum ti-a placut ma indoiesc ca ai nevoie de experienta. Ai nevoie de experienta si talent la scris, la dansat, la paginat reviste si asa mai departe. Experienta la scris avem toti din echipa. Un google cu numele noastre rezolva rapid necunoscuta. Cu totii traim in Bucuresti de ani buni, stim, ca si cei carora ne adresam, cu ce se maninca piata de fun d-aici. Nu ne declaram formatori de opinie, nu ne-am propus asa ceva. Eu sunt un om de bun simt care traieste cu bune si cu rele in orasul asta si le recomand vecinilor mei, prieteneste si pe cinstite, lucruri. Nici nu ma astept sa fiu creditata din prima cu increderea a zeci de mii de cititori. Ce astept e o sansa sa demonstram ca se poate si altfel decit ce se intimpla pina acum pe piata ghidurilor gratuite.
    Cit despre liste, vor creste rapid (deh, nimeni nu se naste direct cu 80 de kg, nu? Ma rog, ar fi puii de elefant, dar la ei nu se pune problema de timp liber, cred).
    Weekend linistit sa avem!
  • MaraF MaraF
    Gasesti infinit mai putine informatii in zile si nopti (ce titlu bun pentru o manea!) decat in sapte seri sau 24. apropo de sapte seri, ce ingamfare sa nu amintesti in articol de prima revista de genul asta din romania.

Trimite un comentariu

sus