Skip to main content

Exerciţiu de imaginaţie STUPID: sondaje cu peşti, cravate, maşini şi flori roşii şi portocalii

 

basescu-geoana-evz3Câteva site-uri şi-au pus imaginaţia la treabă într-un stupid exerciţiu de imaginaţie pentru prezentarea rezultatelor parţiale la ieşirea de la urne. Realitatea.net face trimitere la roşii, pepeni şi maşini în culorile celor doi candidaţi. EVZ.ro pune “pepenii de Dăbuleni” faţă în faţă cu “vinul de Murfatlar”.

Publicitate

Antena3.ro a prezentat direct, fără ocolişuri, exit-poll-urile parţiale. Direct despre Mircea Geoană şi Traian Băsescu au vorbit şi Mediafax şi Ziare.com. Gândul.info s-a rezumat la scorul dintre Roşu şi Portocaliu.

Atacul spontan de imaginaţie al site-urilor are o explicaţie: protecţia în faţa legii (detalii, la finalul articolului).

Iată câteva mostre de imaginaţie:

Realitatea.net:

Peştii de acvariu roşii costă cu 1-2 lei mai mult decât cei portocalii
Superofertă la ora 9.30: maşinile roşii au discount de 51%, iar cele portocalii de 49%
Florile roşii, mai scumpe decât cele portocalii

Evenimentul zilei:

Pepenii de Dăbuleni, mai scumpi decât vinul de Murfatlar.
Cravatele roşii se vând mai bine decât cele portocalii.

Caţavencu.ro a ales o formulă care nu precizează numele candidaţilor:

UPDATE Ora 16:30 (Cifrele aferente orei 15:00)
INSOMAR
Pentru unitate, stabilitate şi un nou guvern: 51,6%
Continuitate şi modernizarea statului: 48,4%

De ce s-au ascuns site-urile în spatele acestor trucuri?

Astfel de titluri au fost posibile pentru că legislaţia electorală este neclară în ceea ce priveşte publicarea sondajelor la ieşirea de la urnă în ziua alegerilor, susţin mai multe organizaţii neguvernamentale.

Singurele prevederi specifice ating audiovizualul: în mod clar, legea interzice afişarea rezultatelor pe posturile de radio şi la televiziuni până la închiderea votului, adică la ora 21.

Toate site-urile care au prezentat rezultatele, într-o formă sau alta, “au făcut abuz de lipsa de prevederi clare ale legislaţiei”, afirmă, pentru HotNews Asociaţia Pro Democraţia. Organizaţia, alături de Active Watch – Agentia de Monitorizare a Presei, Centrul pentru Jurnalism Independent şi Transparency International – România, a reclamat la Biroul Electoral central site-urile www.antena3.ro, www.evz.ro, www.gandul.info, www.mediafax.ro, www.realitatea.net, www.ziare.com.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • @vali2010: aprecierile unui pseudonim insotit de avatar ma lasa rece. daca ai nume, prenume si chip (cum am eu) putem discuta ce e urat mirositor in sondajele de care spui.
  • @President: Nu e patronul meu, este patronul firmei pe care o conduc. In rest, imi fac meseria, asa cum consider de cuviinta, si fara compromisuri. Crezi sau nu, mi-e indiferent.
  • @Vali: Vorbesti prostii. Din contra: interesul comercial al televiziunii era sa NU publicam exit poll urile. Ele sunt oricum pe toate blogurile, trimise fiind chiar de AMBELE partide. Deci nepublicarea lor nu ar fi fost un gest corect, ci pur si simplu o prostie. Nu am de ce sa imi privez cititorii de o informatie de interes.
  • Dle Stanca, explicatiile pe care le dai sunt absolut jenibile, dar te inteleg. Da, ai rezolvat problema cu umor, un umor negru la fel ca al patronului tau care a nenorocit sute de mii de amarasteni.
  • Dragos, nu o mai da la intoarsa. Ati incalcat legea electorala pentru ca miza era mult prea mare sa pentru a fi verticali. Probabil ca despre asta a discutat Geoana cu seful tau saptamana trecuta la el acasa. Asta ca ati rezolvat problema cu umor e poveste de adormit copiii.
  • Petrisor, fac un mic apel la echilibrul care, de altfel, te-a consacrat. Ce inseamna declaratia amuzanta “au făcut abuz de lipsa de prevederi clare ale legislaţiei”?

    Adica nu s-a incalcat nicio lege, deci totul a fost ok. Noi am facut apel la umor, intr-o zi prea sumbra si incordata.

    Si, se pare ca niste sute de mii de oameni care ne-au vizitat azi au apreciat povestea. Am dat asa doar pentru ca data trecuta CNA a sanctionat aiurea REALITATEA TV din cauza noastra.

    Acum sa stau sa le explic nenilor din CNA ca TV e una, online, alta... Nu ne-am pierdut timpul. Si am rezolvat problema cu umor.

    Relax:)
  • Cu altceva am eu probleme: cu ştirile de Crăciun despre Moş Crăciun care a venit şi a dres, care a fost văzut nu ştiu unde etc. Ştiri despre un personaj inventat, momente ludice ale televiziunii profesioniste. Un fel de minciuni acceptate, manipulare haioasă, rabat de la informare.

Trimite un comentariu