Skip to main content

Revista presei media - 12 ianuarie

 

Publicitate

catalin-tolontan6Cătălin Tolontan, la Întâlnirile HotNews: "SOV are un mandat extern - de a încerca să democratizeze piaţa media din România şi acum, brusc, piaţa media din Moldova. Pentru că nu are nici o explicaţie economică investiţia majoră pe care o va face la Chişinău, alta decât a încerca să-şi obţină un soi de imunitate sau bunăvoinţa de undeva de afară, de la americani, de la europeni, investind în media".

Din răspunsurile lui Tolontan:

  • Marea problemă a campaniei electorale nu a fost nici pe site-uri, nici pe blog-uri şi nici pe ziare. Televiziunile au fost extrem de părtinitoare şi ele au enervat publicului, cu suculenta cotizaţie a lui Traian Băsescu.
  • În afacerile de media (Dan Voiculescu n.r.) este un câine eficient, în sensul în care nu te lasă să pierzi. Sau te obligă să faci toate eforturile pentru a nu pierde bani.
  • Televiziunile, dar nu numai ele, au greşit şi îmi displace jurnalismul ideologic, nu doar partinic, ci ideologic în sens mai larg, care se face uneori. Dar presa a făcut şi lucruri bune în campanie. Sigur că ceea ce face acum guvernul cu CAS la drepturile de autor pare o plată a poliţelor.

Cătălin Tolontan: Sorin Ovidiu Vântu are mandat extern, dinspre Vest, să democratizeze piaţa media din Moldova

Conducerea ziarului Jurnalul Naţional renunţă la aproximativ 50 de angajaţi, potrivit unor surse din interiorul publicaţiei. Contactat de Adevărul, Victor Ciutacu, redactor-şef Jurnalul Naţional, a refuzat să facă vreun comentariu. Renunţarea la 50 din cei peste 300 de angajaţi este o măsură de reducere a costurilor, scriu Adevărul, HotNews, Cotidianul, Daily Business.

Mediaedge:cia România a câştigat contul de media al Bricostore în urma unei licitaţii organizate la sfârşitul anului trecut, la care au mai participat Zenith Media şi Media Investment, potrivit unui comunicat de presă. Prima campanie de media va începe în ianuarie şi va fi susţinută printr-un mix de media format din TV, outdoor, internet, radio şi presă, informează HotNews, Wall-Street, Financiarul şi Daily Business.

Portalul Money.ro, care aparţine F5 - divizia new media a grupului Realitatea-Caţavencu - îşi schimbă conducerea editorială, Iulian Enache urmând să preia, din 15 ianuarie, poziţia de redactor-şef, iar Ionuţ Tudorică - poziţia de redactor-şef adjunct, potrivit unui anunt intern, citat de HotNews, Daily Business şi site-ul IAA.

Clubul Român de Presă informează, luni, ca "a luat notă cu stupoare de iniţiativa Guvernului de a introduce taxe suplimentare asupra veniturilor realizate în baza unor contracte de drepturi de autor" şi afirmă ca "pentru domeniul mass-media (...) impactul va fi devastator", relatează HotNews.
Clubul Român de Presă ia notă cu "stupoare" de iniţiativa guvernului privind plata CAS pe drepturile de autor

Agenţiile de publicitate indoor Elevate şi Sugar Media au anunţat formarea Indoor Partnership, parteneriat prin care îşi pun la comun, resursele, portofoliile şi relaţia cu agenţiile de media şi marii consumatori de publicitate, informează HotNews, Daily Business, Wall-Street şi site-ul IAA.

divertis-adevarul1Patru din cele mai urmărite 10 emisiuni din 2009 au fost realizate de Divertis. Cea mai mare audienţă a anului trecut, din segmentul emisiunilor de divertisment, a fost cea a grupului Divertis, Divertis Mall, scrie Adevărul într-un articol care analizează cele mai de success emisiuni de divertisment din anul care a trecut.
Divertis a făcut spectacol în 2009

Poliţia Capitalei a îmbogăţit peisajul electronic cu o televiziune online care va transmite conferinţele de presă, informează Gândul. Iniţiatorul proiectului, comisarul-şef Christian Ciocan, e convins că postul se va dovedi util: “Acest post va transmite conferinţele de presă live, declaraţii-sincron, toate la o calitate foarte bună.”
Ciocan: N-am făcut Poliţia TV ca să mă vadă mama

Cotidianul american Los Angeles Times, parte a publisher-ului Tribune Co, va închide operaţiunile din oraşul californian Orange County ce va duce la disponibilizarea a 80 de angajaţi, scrie Wall-Street care citează un comunicat al ziarului.
Los Angeles Times disponibilizează 80 de angajaţi

Piaţa de publicitate online a arătat în 2009 ca un montagne-rousse de emoţii şi schimbări. Caracterizat drept unul dintre cei mai grei ani din cariera lor, jucătorii din online afirmau la final şi început de an, când au discutat cu jurnalistul Wall-Street, că lucrează într-o industrie mai prudentă, alături de mai mulţi clienţi dispuşi să discute serios despre planurile pentru mediul digital, scrie Wall-Street într-un amplu articol de sinteză a evoluţiei publicităţii online în anul care tocmai s-a încheiat.
Publicitatea online, ca un montagne-rousse în 2009. Ce aduce 2010?

Cotidianul britanic „The Times”, controlat de grupul News Corporation, a anunţat creşterea preţului de copertă de la 90 de penny la o liră sterlină, notează Financiarul care citează brandrepublic.com. Prin adoptarea acestei măsuri, cotidianul britanic se va alinia astfel costurilor ziarelor concurente, respectiv The Telegraph, The Independent şi The Guardian.
„The Times”, mai scump

După un an în care au raportat creşteri ale cifrelor de afaceri şi chiar ale profitului, principalele grupuri de comunicare din România anunţă pentru 2010 obiective financiare în creştere, scrie Wall-Street, după ce a stat de vorbă cu mai multe agenţii, printre care The Group , Saatchi&Saatchi şi Leo Burnett.
Marile grupuri de comunicare anunţă obiective financiare în creştere şi crearea de noi divizii

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus