Skip to main content

Mario Garcia (2): iPadul, o salvare pentru presă. Tabletizaţi-vă!

 

1095922g"Tabletizaţi-vă!" este sfatul lui Mario Garcia, la doar o săptămână de la lansarea deja celebrei tablete de la Apple. Pentru că iPad ar putea însemna o relansare a presei şi a modului în care se vinde şi se consumă informaţia.

Publicitate

Mario Garcia, despre iPad şi digitalizare:

  • "Totul se va schimba în presă datorită conceptului de tablet, pentru că acesta este un nou instrument prin care ziarele şi tot ce înseamnă mass-media, îşi vor putea extinde audienţele şi asigura o nouă sursă de finanţare."
  • "iPad-ul va ajuta presa să supravieţuiască prin faptul că o ajută să se adapteze la realitatea zilelor noastre a cărei particularităţi sunt reprezentate de tehnologie şi noua definiţie a ştirilor."
  • "iPad-ul, ca nou instrument de accesare a presei, deschide publish-erilor un nou orizont. Dar, în acelaşi timp, îi face pe editori să-şi pună problema unui model de afacere potrivit pentru ecranul iPad-ului."
  • "În calitate de jurnalist, cred că iPad-ul va schimba felul în care spunem poveşti. Să fii un jurnalist în acest mediu te va face să-ţi priveşti povestea din perspectiva mai multor platforme."
  • "În calitate de jurnalist şi designer, îmi dau seama cum definiţia noastră despre estetica presei va fi transformată radical, astfel încât să se potrivească pe ecranul iPad-ului."

Fiecare editor trebuie să-şi pună problema cum va schimba viitorul ziarele

  • "Suntem în 2010. Fiecare editor trebuie să-şi pună problema cum va schimba viitorul ziarele, în condiţiile în care mai avem foarte puţin până în 2012, când tinerii care vor împlini 22 de ani reprezintă generaţia care nu îşi va aminti cum era viaţa fără Internet şi Google."
  • "Din 2012 aceşti oameni vor fi un public pentru ziare, vor fi la vârsta când vor dori să se informeze. Acesta este momentul în care trebuie să ne pregătim să impunem plata pentru informaţia care acum este, în general, gratuită."
  • "Ştirea pe care jurnalistul o spune în ziarul tipărit trebuie să fie foarte diferită de cea pe care o spune în digital."
  • "Online-ul este asociat tot mai mult cu serviciul, iar ziarele tipărite cu timpul liber."
  • "Acum ştirile vin pe mobil. Atunci când se întâmplă ceva, primesc o alertă. Este foarte important modul în care este scrisă o alertă. Nu mai mult de cinci rânduri. Zece minute mai târziu, aceaşi ştire se transformă într-o ştire de 12 rânduri, apoi într-un ziar vei putea găsi toată povestea."
  • "Sunt oameni care cred că ştirile sunt doar informaţiile care apar pe hârtie. Aceşti oameni sunt foarte greu de convins că ştirile sunt şi informaţiile din online. În primul rând, editorii sunt primii care ar trebui să înveţe asta."

Carmen Andronache

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Nu stiu daca mister Garcia ia niste bani de la Apple sa promoveze un produs slab. Sau daca se arunca in trenduri fara sa le analizeze. iPad-ul e pomul laudat la fel cum a fost si iPhone-ul, produs impus pe piata prin marketing agresiv si nu prin potenta sa tehnica.
    Mister Garcia, tear down this iPad! It will only sell because it's made by Apple, not because it's really that good.
  • Dl Garcia a venit sa faca bani.
    Si pe blogul lui vezi, undeva, "show me the money!"
    Din state a plecat criza, s-a propulsat ca o bomba nucleara... dupa ce trece impactul, vine sa ocupe.
    100,000 euro se vehiculeaza ca ar fi luat de la Romania libera, sa-i reinventeze, dupa ce ii catalogase nasol, ca pe toti de fapt din printul romanesc, la o conferinta de la Inter... in oct. 2008.
    Din zece de pe lista, unul a inhatat momeala. Adica ei, RL.
    Si asa, designerii romani raman fara job.
    Pentru ca romanii cad lati la o icoana din afara. O icoana promovata cu business, calculat, cu relatii de ambasada, cu pre-prezentari aproape "ceausiste" de genul "gurul mondial care a facut peste 400, peste 500 de ziare", cum difera cu cate 50 (ca sunt sub 100), de publicatii, de la online la online...
    Garcia, pe blog, spune ca are 40 de ani de facut ziare. Cand esti numai prin avion, pe la conferinte, pe la cursuri academice, azi la Paris, maine la Boston, poimane la, mai nou - Bucuresti, cand mai desenezi tu ziare?
    Ce nu spune fatis - ca zeci de designeri/echipe din minimum 3 continente, ii fac proiectele de fapt. El e omul cu valiza care trebuie mereu umpluta - de, sunt cheltuieli mari, acum, pe criza.
    Daca si saraca de Romanie, care da oameni afara, isi permite sa externalizeze 100,000 de euro/dolari, inseamna ca e o poveste.
    Cei de "afara" nu mai cred in mitul cerebral construit Garcia.
    In concluzie, noi, romanii, suntem idioti: ori ne-o spune el cum sa facem, ori noi ii spunem sa ne-o faca.
    Buna tara!
  • poate ar trebui sa inlocuiesti 'ipad' cu 'conceptul pe care se bazeaza ipad' pentru ca ipad nu va face nimic din ce scrie mai sus
    ba mai mult nici macar nu asta e targetul pricipal, ipad targeteaza media interactiva nu presa scrisa.

    PS: touchscreen-ul de la ipad e la fel ca un monitor ceea ce va face destul de obositor sa citesti texte mai mari. Daca vrei sa pui problema presei scrise atunci poti sa vorbesti despre Kindle care foloseste 'E-ink'.

Trimite un comentariu