Skip to main content

Studiu Superbrands: Financial Times și The Economist, cele mai recunoscute branduri media

 

Ziarele britanice Financial Times și The Economist sunt două dintre marile câștigătoare ale celui mai recent studiu business Superbrands, relatează Brand Republic.

Publicitate

BBC Worldwide și JC Decaux, companie de publicitate din Franța, se numără printre brandurile de media care au suferit cele mai mari deprecieri.

Financial Times (FT) și The Economist sunt singurele companii de media, alături de Google, care s-au clasat în primele 25 de locuri. Cele două au înregistrat o ascensiune semnificativă. Astfel, FT a urcat pe poziția 17 de la 31, iar The Economist a ajuns de pe locul 25 de la poziția 58, într-un singur an.

"Noua noastră poziție în studiul de anul aceasta reflectă faptul că, în vremuri de criză, cititorii s-au întors la brandurile de încredere", a declarat un reprezentant al Financial Times.

The Times și The Sunday Times, ziarele mogulului Rupert Murdoch, au coborât o poziție, de la 56 la 55, iar BBC Worldwide a sărit de pe locul 15 pe locul 31.

Alte companii de media care s-au clasat în primele 100 de locuri sunt: Google (5), Saatchi & Saatchi (35), Yellow Pages (69), Ebay (93) și companiile de cercetare de piață Gallup (54) și Ipsos Mori (85).

Din studiu:

  • The Guardian (188) , The Observer (234) și The Telegraph/ The Sunday Telegraph (116) au fost printre puținele instituții de presă din Marea Britanie, incluse în studiu.
  • Alte ziare cu notorietate, precum Daily Mail și The Sun – neavând legături cu domeniul afacerilor – nu au putut intrat în top 500 Superbrands.
  • Canalul de știri CNN a ocupat anul acesta locul 156.
  • Agențiile de publicitate care au reușit să intre în sondaj sunt M&C Saatchi (177), BBH (365) și AND AMV BBDO (498).

Date despre sondaj:

Sondajul a fost realizat pe o selecție inițială de 1.200 de branduri, care a fost redusă apoi la 500 cu ajutorul unui panel întocmit de 25 de specialiști în branding și marketing.

Superbrands Ltd. este o organizație internațională independentă care se autoproclamă arbitru în domeniul brandingului. Organizația promovează și recunoaște valoare brandurilor internaționale din 83 de șări de pe patru continente, incluzând și România (din 2006).

 

Companiile românești care au obținut recunoașterea Superbrands, în 2009, sunt:

Germanos Telecom România, Ziarul Financiar, Arctic, Zentiva, Băneasa Shopping City, Sensiblu, BCR, Rompetrol, Braiconf, Raiffeisen Bank, BRD Groupe Societe Generale, Procter&Gamble Marketing România, British American Tobacco, Orange România, Business Magazin , Nielsen Compay, Coca Cola HBC România, Napolact, DHL International România, Microsoft România, Domo, Medicover, Mediafax, ING România şi JW Mariott Bucharest.

Carmen Adronache

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu